AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Okei dette er kleint, men stresser. Jeg var å handlet i dag. Trodde jeg hadde skannet inn alle varene. Selvfølgelig klarte jeg å bomme på en uten å se det selv. Ble tatt med bak og presset til å signere anmeldelse av vekter. Jeg tenker å forklare meg til butikksjef i morgen da intensjonen var aldri å stjele. Jeg lurer også på hvordan man tilbake trekker tilståelse og hvem man skal oppsøke. Anonymkode: f66cc...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar En tilfeldig vare av mange eller kunne det se ut som åpenbart tyveri? Selvbetjening kasse er en risiko, prøver å styre unna å gjøre jobben selv. Hva står det i tilståelsen? Blir forholdet anmeldt? Anonymkode: 20851...6ec 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Enda en god grunn til å unngå selvbetjent kasse. Plutselig får man ikke visum og innreisetillatelse i et annet land fordi man misset å få skannet en ost, liksom. Det er vel ikke så ille, men hvorfor ta risikoen for masse styr bare for å spare noen sekunder/minutter. Jeg ville gått tilbake til butikken eller kontaktet politiet for å bestride anmeldelsen. Anonymkode: 1cb9f...04a 5 6
Rhodiola Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enda en god grunn til å unngå selvbetjent kasse. Plutselig får man ikke visum og innreisetillatelse i et annet land fordi man misset å få skannet en ost, liksom. Det er vel ikke så ille, men hvorfor ta risikoen for masse styr bare for å spare noen sekunder/minutter. Jeg ville gått tilbake til butikken eller kontaktet politiet for å bestride anmeldelsen. Anonymkode: 1cb9f...04a Spoiler Ja tenkte å ringe dit i morgen for å forklare og håpe på en enighet. Har en utdannelse som må ha rent rulleblad. Tenker å tilbake trekke tilståelse om de er vrange Anonymkode: f66cc...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enda en god grunn til å unngå selvbetjent kasse. Plutselig får man ikke visum og innreisetillatelse i et annet land fordi man misset å få skannet en ost, liksom. Det er vel ikke så ille, men hvorfor ta risikoen for masse styr bare for å spare noen sekunder/minutter. Jeg ville gått tilbake til butikken eller kontaktet politiet for å bestride anmeldelsen. Anonymkode: 1cb9f...04a Nei de innrømte at man så at jeg prøvde å skanne varen. Var en tilfeldig vare alt annet er skannet Anonymkode: f66cc...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enda en god grunn til å unngå selvbetjent kasse. Plutselig får man ikke visum og innreisetillatelse i et annet land fordi man misset å få skannet en ost, liksom. Det er vel ikke så ille, men hvorfor ta risikoen for masse styr bare for å spare noen sekunder/minutter. Jeg ville gått tilbake til butikken eller kontaktet politiet for å bestride anmeldelsen. Anonymkode: 1cb9f...04a Jeg hater de selvbetjente kassene men på f.eks meny Oslo city så sperrer de de betjente kassene med rød bånd slik at vi blir nødt til å gå til selvbetjening. De blir sure hvis man ber dem åpne kassene. Da dropper jeg heller varene og går ut av butikken. Anonymkode: 75c28...f7f 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hater de selvbetjente kassene men på f.eks meny Oslo city så sperrer de de betjente kassene med rød bånd slik at vi blir nødt til å gå til selvbetjening. De blir sure hvis man ber dem åpne kassene. Da dropper jeg heller varene og går ut av butikken. Anonymkode: 75c28...f7f Jeg hadde protestert tydelig. Jeg betaler alltid med kontanter i fysiske butikker og blir de sure så er det strengt tatt ikke mitt problem. Anonymkode: 1cb9f...04a 6 2
anonym 4545 Skrevet 30. januar #9 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble tatt med bak og presset til å signere anmeldelse av vekter. Du kontakter politiet, helst skriftlig, og opplyser om ovennevnte, samt opplyser at du ikke vedkjenner å ha gjort noe straffbart. 1
petterm Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar anonym 4545 skrev (7 minutter siden): Du kontakter politiet, helst skriftlig, og opplyser om ovennevnte, samt opplyser at du ikke vedkjenner å ha gjort noe straffbart. Tror du politiet har kapasitet til å gjøre noe med nasking? 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11 Skrevet 30. januar petterm skrev (5 timer siden): Tror du politiet har kapasitet til å gjøre noe med nasking? Ja da, politiet skriver forelegg i slike saker. TS: Start med å snakke med butikken. Ikke sikkert de hører på fornuft, da noen konsekvent anmelder alle uansett. En eventuell anmeldelse blir sendt fra butikken til politiet. Det kan ta litt tid. Så blir saken registrert, og du får mest sannsynlig et forelegg. Du kan enten kontakte politiet FØR du får forelegg eller etter. Det beste er å gjøre det skriftlig. Forklar hva som skjedde og hvordan. De fleste av oss forstår at man kan gjøre feil i selvbetjeningskassene. Hvis du har scannet mange varer og kun glemt én, tilsier alt at det bare var et uhell 😊 Anonymkode: 7e5bf...089
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vis skjult innhold Ja tenkte å ringe dit i morgen for å forklare og håpe på en enighet. Har en utdannelse som må ha rent rulleblad. Tenker å tilbake trekke tilståelse om de er vrange Anonymkode: f66cc...9ec Spiller ingen rolle, går du i selvbetjent kasse og ikke scanner alle varer så er det tyveri uansett om du "mente det" eller ikke. Det står også at alle forhold anmeldes i kassen. Er du ikke nøye nok så er det ditt eget ansvar, og tar du med deg varer uten å betale så er det tyveri uansett hvor mye du mener du "glemte det". Anonymkode: 28a54...8e8 7 2
Nyslkerroh Skrevet 30. januar #13 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spiller ingen rolle, går du i selvbetjent kasse og ikke scanner alle varer så er det tyveri uansett om du "mente det" eller ikke. Det står også at alle forhold anmeldes i kassen. Er du ikke nøye nok så er det ditt eget ansvar, og tar du med deg varer uten å betale så er det tyveri uansett hvor mye du mener du "glemte det". Anonymkode: 28a54...8e8 Jeg og forstår jo det, men ønsker fortsatt og ta kontakt med butikk.
AnonymBruker Skrevet 30. januar #14 Skrevet 30. januar Når du bruker selvscanning, så er dette noe du aksepterer. Det står oppslag, eller det kommer opp beskjed på kassa, at du kan bli tatt i kontroll og at alle naskeri meldes. Skjønner at feil kan skje. Men hvis alle tyver kan si "ooops jeg mente det ikke", så kan jo hvem som helst stjæle fritt. Tror ikke du kommer noen vei med dette. Jeg er også en som stresser, men prioriterer å bruke de ekstra sekundene på å følge med på skjermen etter hver enkelt vare som er scannet. Bippelyden i butikkene her, er også skrudd så høyt at det skal godt gjøres å merke at det ikke sier "bipp", men det vil jo variere med den enkelte butikk. Jeg skjønner godt at selvscanning ikke er for alle. De som ikke tar risikoen, må få bruke betjent kasse. Anonymkode: 67f75...db6 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Skrevet 30. januar Får man ikke først mulighet til å betale for varen? Anonymkode: f4912...dbb
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Okei dette er kleint, men stresser. Jeg var å handlet i dag. Trodde jeg hadde skannet inn alle varene. Selvfølgelig klarte jeg å bomme på en uten å se det selv. Ble tatt med bak og presset til å signere anmeldelse av vekter. Jeg tenker å forklare meg til butikksjef i morgen da intensjonen var aldri å stjele. Jeg lurer også på hvordan man tilbake trekker tilståelse og hvem man skal oppsøke. Anonymkode: f66cc...9ec Det er ditt ansvar å påse at alle varer blir slått inn, tviler på om du kommer noen vei med å klage på anmeldelsen, siden det er veldig mye tyveri i de selvbetjente kassene, men det skader deg ikke å prøve, det har vel også noe å si hvor mye den varen kostet også. Men en sånn liten ting, kommer det på rullebladet egentlig? Anonymkode: 864bd...a2c 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar #17 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får man ikke først mulighet til å betale for varen? Anonymkode: f4912...dbb Det vanlige nå, er at alle tilfeller av nasking, meldes. Anonymkode: 67f75...db6 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar #18 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei de innrømte at man så at jeg prøvde å skanne varen. Var en tilfeldig vare alt annet er skannet Anonymkode: f66cc...9ec Om de innrømmer at de så at du faktisk forsøkte å scanne varen, og at det dermed ikke var at du lot være å scanne eller "glemte" å scanne varen, så burde de jo ha: 1. Hjulpet deg å gjøre det riktig. 2. Gitt deg mulighet til å betale for varen uten å bli tatt for tyveri. (Altså før du forlot butikken.) Anonymkode: 1f09c...c9f 14
AnonymBruker Skrevet 30. januar #19 Skrevet 30. januar Hva slags vare var det du glemte å scanne? Anonymkode: 1a05d...216
AnonymBruker Skrevet 30. januar #20 Skrevet 30. januar Her burde du ha nektet å utlevere personalia til vekter. Aller minst signere. Da måtte vekter ha kontaktet politiet, men siden de sjelden har kapasitet til å møte opp, ville vekter måtte ha latt deg gå med uforrettet sak. Det du gjør nå? Prosessen er allerede i gang (anmeldelse). Eneste måten å få stoppet den er at vekter/butikk trekker den tilbake. Men regner med de har en fast policy om å anmelde alle slike saker uansett. Du kan da velge å ikke vedta boten fra Politiet. Og saken blir da sendt til behandling i retten. Du kan håpe at saken da blir henlagt. Men da risikerer du samtidig også å ende opp med tre ganger så stor bot om saken ender i retten. Lykke til.. Anonymkode: e234e...5e4 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå