AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #21 Skrevet 29. januar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Jeg spør om du kan være en av de som tar ting veldig bokstavelig. Nei, ingen tror at barnet ditt er kongelig fordi de bruker det uttrykket. Anonymkode: 82942...3cf Nei, det er jeg ikke. Og ja, jeg skjønner at ingen tror hun er kongelig på tross av uttrykket. Det var ment som sarkasme. Anonymkode: 54c63...99e 2
Daria Skrevet 29. januar 2025 #22 Skrevet 29. januar 2025 Jeg synes det er fullstendig latterlig, og sier en del om i hvor stor grad en del ser ungene sine som universets sentrum. Men folk sier så mye dumt som tross alt er godt og positivt ment (bare tenk på alle som hevder å ha verdens beste kjæreste...); i en verden hvor så mye går åt skogen er det ikke dit jeg retter min irritasjon. 3
Arkana Skrevet 29. januar 2025 #23 Skrevet 29. januar 2025 Kan ikke folk bare få bruke de kallenavnene de ønsker på barna sine? Det er vel ikke noe verre enn andre kallenavn. Selv har vi aldri brukt prins/prinsesse på barna våre, men kan ikke se at det er nødvendig å snakke nedsettende om de som gjør det likevel. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #24 Skrevet 29. januar 2025 Enig , det er så teit Anonymkode: fa9d8...e8f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #25 Skrevet 29. januar 2025 Ja enig, , samme med de som kaller ungene for kidsa, kidden osv. Må være noe som har kommet de siste årene,hørte aldri det når mine var små, de er tenåringer nå Anonymkode: 8dce1...341 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #26 Skrevet 29. januar 2025 Daria skrev (1 time siden): Jeg synes det er fullstendig latterlig, og sier en del om i hvor stor grad en del ser ungene sine som universets sentrum. Men folk sier så mye dumt som tross alt er godt og positivt ment (bare tenk på alle som hevder å ha verdens beste kjæreste...); i en verden hvor så mye går åt skogen er det ikke dit jeg retter min irritasjon. Enig. Jeg synes igrunnen det meste folk kaller barna sine, bortsett fra ved navn (noen ganger dem også) er ganske latterlige. Gullungen, godklumpen osv. Men jeg drar bare på smilebåndet, og er ikke noe jeg ville laget tråd på kg om. Det er tross alt bare positivt ment. Anonymkode: 36b29...8f5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #27 Skrevet 29. januar 2025 Har alle på KG asperger? Det er ment i en jovial tone. Men du kan jo si fra at du synes gratulasjonene deres er teite så slipper du sikkert å høre stort mer fra dem. Anonymkode: d1415...5cb 2
Stor pike Skrevet 29. januar 2025 #29 Skrevet 29. januar 2025 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har alle på KG asperger? Det er ment i en jovial tone. Men du kan jo si fra at du synes gratulasjonene deres er teite så slipper du sikkert å høre stort mer fra dem. Anonymkode: d1415...5cb Og det har med Asperger å gjøre hva? Endret 29. januar 2025 av Stor pike 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #30 Skrevet 29. januar 2025 Jeg er enig. Synes "prinsen"/"prinsessa" på barn er fjollete og pinlig. Litt i samme kategori som "mammahjertet". Anonymkode: 71825...8e3 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #31 Skrevet 29. januar 2025 Ja, det er teit. Men verre er om oppdragelsen står i stil. Anonymkode: 0e9c8...4c7 2
C8H10N4O2 Skrevet 30. januar 2025 #32 Skrevet 30. januar 2025 Her om dagen så jeg en video der en fyr omtalte ungen sin som "keeping my sperm as a pet" 😆😂 Prins/Prinsesse om unger er ikke helt min kopp te, men folk får bruke de kosenavnene de selv føler for.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2025 #33 Skrevet 30. januar 2025 Daisy_B skrev (17 timer siden): Haha, ja. Jeg synes alle slike kallenavn folk bruker på barn er teite. Poden, arvingen, kidsa, sjefen, blidfisen, prinsessa — jeg orker ikke. Bruker heller navnene når jeg snakker om egne barn, eller «barna», «eldste sønn» osv. Skulle jeg gratulere noen, ville jeg gratulert med helt vanlige ord. Er så enig i dette! 😅 Anonymkode: 9b7e2...6e6 1
Maleficenta Skrevet 30. januar 2025 #34 Skrevet 30. januar 2025 Daria skrev (17 timer siden): Jeg synes det er fullstendig latterlig, og sier en del om i hvor stor grad en del ser ungene sine som universets sentrum. Men folk sier så mye dumt som tross alt er godt og positivt ment (bare tenk på alle som hevder å ha verdens beste kjæreste...); i en verden hvor så mye går åt skogen er det ikke dit jeg retter min irritasjon. Det mest latterlige er noe jeg opplevde. At noen kalte ungen sin prinsen akkurat som om det var det han het. Prinsen vil ha.... F.eks. jeg sa ingenting jeg bare tenkte mitt
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2025 #35 Skrevet 30. januar 2025 Det høres idiotisk ut. Foreldra står der vel å skåler og holder tale på bryllupsdagen også. "Gratulerer med bryllupet, prins Jonas Ferdinand Petrolium". For en så sjelden prins må ha et unikt navn også. Anonymkode: 822dc...e70 1
exictence Skrevet 30. januar 2025 #36 Skrevet 30. januar 2025 (endret) Hm, har ikke tenkt særlig på det. Men noen som skriver det, mener det jo bare som et kompliment, at prinsesse er noe opphøyet liksom. I eventyrene er de jo det. Synes det er helt greit. Endret 12. mars 2025 av exictence 1
Gjest Boetica Skrevet 30. januar 2025 #37 Skrevet 30. januar 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e Det er godt ment. Ha litt raushet.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2025 #38 Skrevet 30. januar 2025 Jeg synes det er creepy, min lille prins og prinsesse, det er bare så rart. Verre når folk kaller sine egne barn prins og prinsesse enn omgivelsene--- AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tar du alt i livet like bokstavelig? Et seriøst spørsmål og ikke ment som sarkasme. Anonymkode: 82942...3cf Så du tenker gi ts diagnosen autisme for hun ikke er begeistret for å kalle barnet sitt prinsesse? AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har alle på KG asperger? Det er ment i en jovial tone. Men du kan jo si fra at du synes gratulasjonene deres er teite så slipper du sikkert å høre stort mer fra dem. Anonymkode: d1415...5cb Mange som leser her har nok et snev at autisme men kanskje ikke de du tror. Anonymkode: 8e13c...220
Bari Skrevet 30. januar 2025 #39 Skrevet 30. januar 2025 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e I-lands problem. Ser virkelig ikke hva som er problematisk med dette. Hører også at mange engelsktalende sier Princess, my love etc til døtrene sine. Endret 30. januar 2025 av Bari 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2025 #40 Skrevet 30. januar 2025 Synes det er immari teit, liksom man har fått et ekstra bortskjemt barn, men lar sånt passere. Anonymkode: 9b6f5...781
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå