AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e 5 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar Er det vanlig? Da har jeg dummet meg ut for gratulerte nettoppnoen med «splitter ny baby» 🙊 Enig med deg, høres teit ut. Anonymkode: 81b2b...987 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar Det var da også noe å henge seg opp i. Anonymkode: f4d86...10e 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar Vær glad for å bli gratulert i stedet? Anonymkode: 48d8f...64f 5 1
MiominMio Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Huff jeg føler meg så teit at jeg har kalt noen for prinsen/prinsessa. Usj at man kan tenke seg å si noe sånn.........nei skal aldri gjøre det igjen (er alltid noen som føler seg litt krenka).
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar Enig med deg. Syns også det er helt latterlig. Unger er ikke prinser eller prinsesser. Eneste som er det her til lands er ungene til kong Harald og dronning Sonja og ungene til kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette Marit. Anonymkode: 1de4e...c0c 8
GlitrendeSjokolade Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar Jeg er enig. Barn er ikke hverken prins eller prinsesse uten at de er født innen kongelig familie. 3
mereo Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar Personlig synes jeg det er like kleint som å kalle babyen for den nye sjefen…. Ja, ting endrer seg når man får barn, men den blir ikke sjefen automatisk. 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e Tar du alt i livet like bokstavelig? Et seriøst spørsmål og ikke ment som sarkasme. Anonymkode: 82942...3cf 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e Det høres dumt ut fordi det er dumt. Stort sett lavt utdannede mennesker med HOME-skilt i gangen som holder på sånn. Anonymkode: 42d64...840 10 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar Jeg synes det er kjempeteit og har aldri brukt betegnelsene selv. Men at folk bruker det om min nyfødte sønn, det lar jeg bare passere uten å henge meg opp i det. Nå er jeg som person ikke en som bruker veldig voldsomme blomstrende uttrykk for å beskrive ting, og blir bare matt av venninna mi som synes alt er «fantastisk» («å, for en fantastisk middag», «å for en fantastisk siloppgang»). Jeg holder heller litt igjen, slik at når jeg bruker de beskrivelsene, så har det virkelig en verdi (for meg). Anonymkode: d9f8d...379
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Skrevet 29. januar mereo skrev (Akkurat nå): Personlig synes jeg det er like kleint som å kalle babyen for den nye sjefen…. Ja, ting endrer seg når man får barn, men den blir ikke sjefen automatisk. Det betyr at livet styres av babyen sine behov, men for en kort periode. Man kan ikke legge seg når man vil, stå opp når man vil, reise ut døra på alt mulig. Man styres av en baby sine behov. Det betyr ikke at barnet blir sjefen i huset. Anonymkode: 82942...3cf 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Skrevet 29. januar Å kalle barna for prins og prinsesse er en kjepphest for meg også. Føler man virkelig prøver å opphøye babyen til noe stort. Babyer er magiske, men mer på en dyre-aktig måte enn på en kongelig måte, haha. Vet ikke om andre vil si seg enig i det. Jeg kalte babyen min for pusekatten min, blant annet. Anonymkode: 73e4e...11f 4
Maleficenta Skrevet 29. januar #16 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Flere enn meg som synes det høres dumt ut? Fikk nettopp en datter og har fått så mange gratulasjoner som «Gratulerer så mye med prinsessa!👸🏼» Vel, sist jeg sjekka var vi ikke kongelige. Anonymkode: 54c63...99e Enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar #17 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tar du alt i livet like bokstavelig? Et seriøst spørsmål og ikke ment som sarkasme. Anonymkode: 82942...3cf Skulle hatt et blunkesmilefjes bak den siste setningen skjønner jeg. Synes bare det høres teit ut, men i og med at så mange gratulerte meg med «prinsessa» så måtte jeg bare sjekke om jeg var den eneste. Anonymkode: 54c63...99e
AnonymBruker Skrevet 29. januar #18 Skrevet 29. januar For den nybakte mamma'n og pappa'n er absolutt den lille noe opphøyd og fantastisk tenker jeg, så prins og prinsesse er heilt innafor og bare koselig. La de nå få den lille stunda med lykkerus og opphøyd stolthet til hverdagen slår de i fleisen. Anonymkode: b0d7b...9df 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar #19 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle hatt et blunkesmilefjes bak den siste setningen skjønner jeg. Synes bare det høres teit ut, men i og med at så mange gratulerte meg med «prinsessa» så måtte jeg bare sjekke om jeg var den eneste. Anonymkode: 54c63...99e Nei. Jeg spør om du kan være en av de som tar ting veldig bokstavelig. Nei, ingen tror at barnet ditt er kongelig fordi de bruker det uttrykket. Anonymkode: 82942...3cf 3
Daisy_B Skrevet 29. januar #20 Skrevet 29. januar Haha, ja. Jeg synes alle slike kallenavn folk bruker på barn er teite. Poden, arvingen, kidsa, sjefen, blidfisen, prinsessa — jeg orker ikke. Bruker heller navnene når jeg snakker om egne barn, eller «barna», «eldste sønn» osv. Skulle jeg gratulere noen, ville jeg gratulert med helt vanlige ord. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå