Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har atopisk eksem og tåler ikke Lano, Neutral, Änglamark, Lactacyd. Får illrøde hender som brenner, uansett hvor hyppig jeg smører med både fuktighetskrem og kortison.

Fastlegen sier dropp håndsåpe men jeg synes det er ekkelt. Men det fungerer veldig bra for huden min …

Er det noen med atopisk eksem som har funnet en mild og parfymefri håndsåpe som tåles godt? 

Anonymkode: 03d11...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Klar sin håndsåpe og vaskemiddel. Det funker på meg hvertfall. 

Anonymkode: 033e5...15e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg hjalp det å slutte helt med såpe. Jeg bruker Sebamed Hand wash oil eller Cerave hydrating foaming oil cleanser .  Oljevasken fra Cerave bruker jeg til kropp og ansikt også, så det blir ofte til at jeg bare kjøper den. 

Anonymkode: 4d917...1d4

Jeg har også god erfaring med SebaMed til hendene. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har atopisk eksem og tåler ikke Lano, Neutral, Änglamark, Lactacyd. Får illrøde hender som brenner, uansett hvor hyppig jeg smører med både fuktighetskrem og kortison.

Fastlegen sier dropp håndsåpe men jeg synes det er ekkelt. Men det fungerer veldig bra for huden min …

Er det noen med atopisk eksem som har funnet en mild og parfymefri håndsåpe som tåles godt? 

Bruker dusjolje på pumpeflaske, Decubal, Aderma eller apoteket sin, tror det er Cosmika. Der finnes og håndolje til håndvask for eksempel Seba med sin. Den er fin før du går ut i kulden. 

Med apatisk eksem skal du ha Canoderm krem på blå resept fra lege, har du fått det? Da kan du smøre deg så ofte du trenger uten å tenke på penger. 

Anonymkode: 1328a...df9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker dusjolje på pumpeflaske, Decubal, Aderma eller apoteket sin, tror det er Cosmika. Der finnes og håndolje til håndvask for eksempel Seba med sin. Den er fin før du går ut i kulden. 

Med apatisk eksem skal du ha Canoderm krem på blå resept fra lege, har du fått det? Da kan du smøre deg så ofte du trenger uten å tenke på penger. 

Eksemet mitt tar helt av for tiden, så skulle gjerne ønske at det var litt mer apatisk! :fnise:

Anonymkode: 98aa0...9a1

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøp en uten sodium laureth sulftat.  Det er såpestoff som finnes i både tannkrem, sjampo, dusjsåpe, håndsåpe.  Det tørker ut huden.  Noen dusjoljer er uten dette, kan jo bare vaske hender med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har anbefalt flere å bruke Sonett flytende håndsåpe med olivenolje. Alle har blitt mye bedre av å bruke den.

Anonymkode: f9494...4da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eksemet mitt tar helt av for tiden, så skulle gjerne ønske at det var litt mer apatisk! :fnise:

Hyggelig å hjelpe folk som ikke forstår at autokorrekt lager ordkrøll. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å bruke dusjolje som håndsåpe, med ca pH 5.

Og Canoderm etter hver eneste vask. Sannsynligvis er det ikke såpene du ikke tåler i seg selv, men at du har en veldig svak hudbarriere.

Anonymkode: d8eb5...ddf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hyggelig å hjelpe folk som ikke forstår at autokorrekt lager ordkrøll. 

Jeg skjønte jo det, men ordkrøllen var såpass artig at jeg følte for å spøke litt. Men det må man tydeligvis ikke tillate seg i en tråd om eksem...
(Det var litt seriøst også, for jeg skulle faktisk ønske at flekkene med atopisk eksem var litt mer apatiske. Man blir jo litt lei når de spretter frem overalt på kroppen, røde og hissige).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Optima pH. 

Anonymkode: 5abe3...ce8

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for tips. Har satt opp en liten handleliste :)

Jeg smører med håndkrem etter hver håndvask pluss ca. en gang i timen. Veldig lei. Så det er ikke det som er problemet. Er nok noe i vanlig såpe som jeg ikke tåler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

TS her. Tusen takk for tips. Har satt opp en liten handleliste :)

Jeg smører med håndkrem etter hver håndvask pluss ca. en gang i timen. Veldig lei. Så det er ikke det som er problemet. Er nok noe i vanlig såpe som jeg ikke tåler. 

Bruk Canoderm hudkrem . 
Vi med kroniske hudplager må smøre hud konstant for å dempe plagene 

Anonymkode: 5810d...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...