Gå til innhold

Puffy / oppblåst areola / nipler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sorry for tittelen... Har «puffy» / oppblåst areola / nipler. Tror jeg har hatt det i alle år siden jeg begynte å få pupper. Finner svært lite info om dette på norsk på nett. Skjønner ikke hvorfor det oppstår engang. Er 18 og synes at det er forferdelig stygt uavhengig om det er normalt eller ikke, men tror selv at dette absolutt ikke er normalen. Har sett videoer av jenter som ikke har på bh under en topp, noe jeg ikke kan gjøre fordi niplene mine tar så mye fokus. De ser ut som en plomme, men puppene ser perfekte ut når jeg er kald og sånn, da de ikke er puffy. Ingen av mine venner har det. Det gir resten av puppene en utrolig stygg form da de er ganske små fra før av. Jeg prøver å finne håp i at de kanskje ikke er ferdig utvokst enda, da jeg har lest meg fram til at det er et vanlig fenomen i puberteten. På den andre siden er de ikke vonde, og puberteten bør vel kanskje være ferdig når man er 18. Hadde perioder med spiseforstyrrelse og jeg var undervektig på ungdomsskolen og første året på vgs. Kan det hende at utviklingen av dem derfor er «forsinket» eller går ikke det an? Er det en risiko for at jeg må leve med dette resten av livet liksom? Eller er dette en ting som pleier å gå bort for dem som har det senere i livet?

Anonymkode: 7b473...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å sammenligne deg med urealistiske, dataretusjerte idioter.

Se på din mors kropp. Sånn ser en helt normal kvinne ut!

Legg vegg disse dumme tankene, ta en pause fra sosiale medier og dra i svømmehallen så ser du normale kropper. 

Anonymkode: ccd6e...662

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud «perky» puffy nipples er det jeg ønsker meg! Det er hot og mange menn tror jeg synes det er hot også! 
det er gløder «youthful» altså ungdommelig! 

Anonymkode: abf3f...bb7

• Liker 1
Skrevet

Er det tubulære bryst du mener? Google det. Så finner du ut😊 

Ei venninne av meg hadde det, og valgte å operere brystene da hun ble voksen. 

Skrevet
Anjatapinjata skrev (1 minutt siden):

Hva er det som får deg til å fortelle hva din venninne gjorde? Forstår du ikke konsekvensen av dette?

Puffy, perky - what ever er en normal variant av bryster og man trenger absolutt ikke så et frø om det bør opereres. 

Er det rart yngre kvinner mister alt av selvtillit når andre voksne kvinner også er deres største kritikere..  

Anonymkode: 4d705...559

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som får deg til å fortelle hva din venninne gjorde? Forstår du ikke konsekvensen av dette?

Puffy, perky - what ever er en normal variant av bryster og man trenger absolutt ikke så et frø om det bør opereres. 

Er det rart yngre kvinner mister alt av selvtillit når andre voksne kvinner også er deres største kritikere..  

Anonymkode: 4d705...559

Om hun har tubulære bryst så er det en utviklingsforstyrrelse i brystvevet. Jeg sa aldri noe om at jeg mente det var rett og operere brystene, å jeg så heller aldri noe feil med dem for den del. 

At hun valgte å operere de for å bli fornøyd er den andre delen av saken, som forsåvidt er opp til hver og enkelt. 

Beklager at jeg nevnte det.

Skrevet

Tror ikke at de er det (kanskje..). De har normal form ellers, hvis man ser bort ifra niplene. Så hvis jeg har tubulære bryst kan det ikke være en alvorlig grad i hvert fall tror jeg. Det er niplene som er problemet synes jeg, og det er de som avgjør om jeg synes at puppene er fine eller ikke. Men det er skummelt å dra til legen pga det synes jeg

Anjatapinjata skrev (1 time siden):

Skrevet

Det er ikke pent med puffy bystvorter. Tracy Lords har det, ikke pent. 

Anonymkode: e78e1...1de

Skrevet

Ganske vanlig når man er varm :) 

Anonymkode: f1f24...9a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke pent med puffy bystvorter. Tracy Lords har det, ikke pent. 

Anonymkode: e78e1...1de

Vet du noe annet som ikke er pent? Stygg personlighet 

Anonymkode: f1f24...9a2

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror ikke at de er det (kanskje..). De har normal form ellers, hvis man ser bort ifra niplene. Så hvis jeg har tubulære bryst kan det ikke være en alvorlig grad i hvert fall tror jeg. Det er niplene som er problemet synes jeg, og det er de som avgjør om jeg synes at puppene er fine eller ikke. Men det er skummelt å dra til legen pga det synes jeg

Alle brystvorter er forskjellige,  noen har små, andre har store. Noen har innovervendte brystknopper, andre har større og mer utstikkende. om brystfasongen er fin så er det vel ikke tubulære bryst. 

Skrevet

Jeg hadde akkurat like, syntes puppene mine bare var fine når jeg var kald så forstår akkurat hva du mener. Jeg er over 30 nå og husker ikke når de ble mer "normale". Men ja, det gikk over 😊 Rundt 20 år tipper jeg det var ..

Anonymkode: caeb9...589

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dette er jeg?

At areolaene står mer ut enn resten av brystet? Brystvortene er større enn normalt?

Skrevet

Vanskelig å si noe om denne tilstanden uten bilder.

Anonymkode: 0caff...c31

Skrevet
Blåttvann skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva dette er jeg?

At areolaene står mer ut enn resten av brystet? Brystvortene er større enn normalt?

Jeg er ikke ts, men hadde sånne selv. Det er vanskelig å forklare hvis du ikke har hatt slike eller sett slike. Men hele brystvorten er liksom helt myk og oppblåst. Men mer knudrete som kald. Er nok bare ikke ferdig utviklet, for mine ser helt vanlige ut nå. Ts sine er sikkert fine, men jeg husker at jeg syntes det var rart selv 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men hadde sånne selv. Det er vanskelig å forklare hvis du ikke har hatt slike eller sett slike. Men hele brystvorten er liksom helt myk og oppblåst. Men mer knudrete som kald. Er nok bare ikke ferdig utviklet, for mine ser helt vanlige ut nå. Ts sine er sikkert fine, men jeg husker at jeg syntes det var rart selv 😊

Noe sånt?

Screenshot_20250128_220011_SamsungInternet.jpg.42c9bbe1a6e70ece9ae7a4f1aaa3c151.jpg

Skrevet

Brystvorter.

Anonymkode: ad900...1ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg får tendens til dette i noen dager før mensen. Synes det er veldig fint, faktisk. Kunne gjerne hatt det hele tiden. 

Anonymkode: 8d0a6...bca

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg får tendens til dette i noen dager før mensen. Synes det er veldig fint, faktisk. Kunne gjerne hatt det hele tiden. 

Anonymkode: 8d0a6...bca

Jeg også synes det er pent

Anonymkode: abf3f...bb7

• Liker 1
Skrevet
Blåttvann skrev (På 28.1.2025 den 22.01):

Noe sånt?

Screenshot_20250128_220011_SamsungInternet.jpg.42c9bbe1a6e70ece9ae7a4f1aaa3c151.jpg

Jepp, det ser omtrent sånn ut på meg, hvis ikke "enda verre". Har bestemt meg for å prøve å slutte på minipiller i en periode for å se om det kan være årsaken, da jeg leste at slike nipler kan komme av hormonell ubalanse (men hormonell ubalanse kan kanskje komme av at de ikke er ferdig utviklet enda også (?)). Tror derimot ikke at det er vanlig at man får slike nipler av minipiller…men i januar hadde jeg mensen i 3 uker i løpet av én måned på grunn av disse minipillene, så det høres jo ikke særlig bra ut generelt heller. Har gått på dem siden oktober 2023 ca., og husker egentlig ikke hvordan de så ut før den tid ettersom jeg ikke var like oppmerksom på utseende. Hvis ikke det hjelper å slutte på minipillene, så får jeg bare vente å se 😩 Er en lettelse å lese at det har gått over for mange etterhvert da <'3 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...