Gå til innhold

Jeg stjal en bursdagsinvitasjon

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Digger deg. Ta den med dagen etter bursdagen, men legg den under noe så den ser "glemt" ut. Noen ganger må man beskytte sine barn.

Anonymkode: 21668...961

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Invitasjonen har lagt der siden før helgen, ungen vet nok ingenting om dette selskapet.

Det er vanskelig å stå i en situasjon når ungen min blir slått og regelrett mobbet av et barn uten noe grensesetting. 

Anonymkode: 9e8f2...be4

Veldig trist at barnet ditt blir mobbet og slått, sånt skal absolutt ikke skje. Snakk med barnehagen.

Desverre så har du akkurat blitt en voksen som utestenger barn, stjeler og behandler barn dårlig. For et forbilde. Ikke rart det finnes mobbere i verden. 

Anonymkode: 2d008...b2f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig er dette tatt opp. Foreldrene er nytteløst å snakke til, og det er nok satt noe tiltak på barnet som mobber. De ansatte kan selvfølgelig ikke si noe, men det er en egen voksen som går med barnet flere ganger i uken, så noe skjer.

Og ja, jeg skal være med i bursdag. Det er en 4 årsdag, ingen sender ungene uten tilsyn.

Du mobber en 4 åring ???

Anonymkode: e188f...8c6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skjønner at du må levere den tilbake i morgen, fornuftig menneske som du egentlig er. Jeg kan forstå ditt behov for å beskytte barnet ditt, men akkurat dette løser ingenting. Og det er ikke greit at det andre barnet skal oppleve å ikke få invitasjon.
Nå må du skille på ting her.
og velge en annen fremgangsmåte for å få grep om problemet. Jeg har vært i en liknede situasjon(uten å stjele invitasjoner), jeg gav meg ikke før det ble satt i gang tiltak som virket.

Anonymkode: 83d2b...329

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg det ubemerket fra deg i garderoben. Alle kan ha et svakt øyeblikk. 

Anonymkode: bbf48...b7d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg den tilbake i hylla og si med et skuldertrekk at dere fikk visst med 2 invitasjoner ved uhell. 
Du følger selvsagt ditt barnehagebarn i bursdagen og får sånn avverget ubehageligheter. Det andre barnet vil vel også ha med følge? Vertskapet kan også be foreldre følge krevende barn, de har igrunn nok med mat og generell arrangering. 

Anonymkode: cf968...0d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag hadde jeg et ufattelig svakt øyeblikk. Det er en i barnehagen som har bursdag og har levert ut invitasjoner. Ene barnet på avdelingen har ekstremt mye utfordringer, og det har gått hardt utover mitt barn. Jeg var alene i garderoben ved henting og da stjal jeg invitasjonen til dette barnet med utfordringer 😭

Nå sitter jeg selvfølgelig og angrer, og lurer på hvordan jeg skal få lurt invitasjonen med tilbake i barnehagen uten å bli oppdaget.

Fy for et menneske .  Er med å utestenge . Stygt å mobbe et barn . 

Levere og legg det i hyllen i morgen..  Kan ikke la det gå utover et barn og,  som sliter kanskje med atferd og har sine utfordringer.  

Anonymkode: 9fde2...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man stjele klær?🤔

Anonymkode: 924bd...ca1

Det var ironi , ikke sant ? 
Når noen støtter en ide om å stjele en bursdagsinvitasjon som mottiltak/hevn for en vrien situasjon mellom to barn i barnehagen så har en ikke skjønt mye 

Anonymkode: 1e285...4ab

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har fått et barn uten utfordringer. Hva lærer du barnet ditt om hvordan man skal behandle de som er anderledes?

Ikke rart det er mye mobbing blant barn. Bare se til foreldrene...

Jada jada, vi er alle heldige som har barn uten utfordringer. Men hvor langt skal man strekke seg for disse barna? Min sønn går på 7. trinn med et barn som slår helt uten grenser (og veldig bevisst, legger fra seg brillene før hen går i gang) tar kvelertak på folk og skriker ukvemsord etter medelever. Jada det er synd på barnet (som for øvrig går på kampsport) men det er faktisk mer synd på de som utsettes for dette.

Anonymkode: f09c1...8a4

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada jada, vi er alle heldige som har barn uten utfordringer. Men hvor langt skal man strekke seg for disse barna? Min sønn går på 7. trinn med et barn som slår helt uten grenser (og veldig bevisst, legger fra seg brillene før hen går i gang) tar kvelertak på folk og skriker ukvemsord etter medelever. Jada det er synd på barnet (som for øvrig går på kampsport) men det er faktisk mer synd på de som utsettes for dette.

I dette tilfellet er det snakk om 4åringer..  

Anonymkode: f22be...7d6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, TS startet denne tråden fordi hun angrer og ønsker råd for å rette opp feilen, så trenger vel ikke alle på KG å skrive en kommentar for å fordømme henne.
Vi er nok alle enige om at det var feil å ta den, men vi kan roe ned på de fordømmende kommentarene.

Mennesker gjør feil. TS har allerede innsett at dette var en feil, og ønsker å fikse det. Det er positivt.
Kan vi ikke være litt greie med et medmenneske? Neste gang er det du eller jeg som gjør en feil og angrer på det. Det skjer med oss alle.

Anonymkode: 97682...0f4

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, perfekt. Legg den tilbake men kast den bak skapet, så de tror at invitasjonen falt bak skapet og derfor at de ikke så det. Og kanskje ser de ikke invitasjonen før det er for sent å komme til bursdag. 😅

Anonymkode: d17ba...739

Skremmende å se hvordan enkelte foreldre er! Ikke rart barn blir mobbere med sånne foreldre 

Anonymkode: dd411...d3c

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er dette tatt opp. Foreldrene er nytteløst å snakke til, og det er nok satt noe tiltak på barnet som mobber. De ansatte kan selvfølgelig ikke si noe, men det er en egen voksen som går med barnet flere ganger i uken, så noe skjer.

Og ja, jeg skal være med i bursdag. Det er en 4 årsdag, ingen sender ungene uten tilsyn.

Men hvis det er så ille så blir dere hjemme istedenfor å gå i den bursdagen. 
Så bruker du den uteblivelsen til å igjen ta kontakt med personalet for å få lagt press på å beskytte barna fra det barnet som slår.  
Både barnet ditt og « mobberen» må bli tatt hensyn til på en måte som fungerer. 
Er det diagnose i bildet eller en feilslått oppdragelse ? 

Anonymkode: 1e285...4ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå snakker vi om barnehagebarn.

Hadde jeg invitert til min datters selskap, og en av de andre foreldrene fjernet en av MINE invitasjoner, fordi hun mislikte det barnet, så hadde jeg flippet i vinkel. Det er helt vilt at noen syns dette er greit.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I dette tilfellet er det snakk om 4åringer..  

Anonymkode: f22be...7d6

Jeg svarte på dette: Så heldig du er som har fått et barn uten utfordringer. Hva lærer du barnet ditt om hvordan man skal behandle de som er anderledes? 

Alder irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte på dette: Så heldig du er som har fått et barn uten utfordringer. Hva lærer du barnet ditt om hvordan man skal behandle de som er anderledes? 

Alder irrelevant

Du siterte meg. Jeg svarte på bakrunn av det som stod i hovedinlegget. BARNEHAGEBARN. Alder var relevant for det jeg skrev.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungen din har noen av de samme genene som deg, er det kanskje en viss fare for at den saken med den andre ungen har flere sider. ..

For maken altså. Du er voksen. Har en utviklet hjerne og en konsekvens forståelse, også veldig du å gjøre noe slikt!? Hva mer gjør du i «svake» øyeblikk? Kanskje ungen i bhg også bare har svake øyeblikk. 

Anonymkode: d32ba...008

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde et innfall der jeg ikke ønsket at dette barnet skulle komme i bursdagen. Som sagt, så innser jeg jo at dette er feil og angrer meg 

Svakt øyeblikk/dårlig impulskontroll/egoistisk: potet/potit

Anonymkode: b2253...133

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om et lite barnehagebarn... Et barn under 6 år. Om dette barnet har spesielle behov, så skal jeg love deg at det er dette barnet som er mobbeofferet og vil bli fryst ut. Spesielt av barn som har foreldre med samme holdning som deg.

Jeg skal love deg at alle og enhver inkluderer dette barnet i tykt og tynt. Det er bare at det ikke nytter. Ikke for barnet som har utfordringer og ikke for resten av barna. Barnet må få plass på en spesialbarnehage, for alles del.

Anonymkode: c70ec...62a

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...