Example Skrevet i går, 17:18 #201 Del Skrevet i går, 17:18 Sportydame skrev (1 time siden): Hva med å dra lasset sammen for å renske opp i all dritten som har oppstått etter Biden (les:ja!) ble innsatt som president for 4 år siden- istedenfor å krampaktig holde fast i det sosialdemokratiet som oppstod etter Ww2- som nå trenger en modernisering - for å si det mildt.😉 Polarisering har nådd nye høyder nettopp grunnet at endel mennesker niholder på fastgrodde prinsipper- som nå er overmodne for utskiftning. Trump er for meg den eneste som pt evner å sette chihuahuaene på plass les:EU byråkratiet/Brussel Jeg håper og tror at etter bjeffinga fra Brussel (til krampa tar dem) blir verden et mye bedre sted for alle. Nordmenn er det mest bortskjemte folkeslaget i hele Europa p.t. - De har ikke lært noe som helst av WW2- og burde absolutt se den siste norske filmen om motstandsbevegelsen- som forhåpentligvis fåren Oscar 😉 Hvilken dritt har oppstått etter Biden? Man kan si mye om hans helsetilstand osv. men han forlot USA på et bedre sted enn han tok over i mine øyne. Trump har et ego som gjør at han brøler, men også lar seg smiske med. Canada og Mexico viste hvordan man skal håndtere han. Puten vet at smiger fungerer. Trump er på mange måter den svakeste lederen USA har hatt på mange, mange år, men han liker å fremstå sterk. Det er også hans største svakhet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23 timer siden #202 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Example skrev (26 minutter siden): Hvilken dritt har oppstått etter Biden? Man kan si mye om hans helsetilstand osv. men han forlot USA på et bedre sted enn han tok over i mine øyne. Trump har et ego som gjør at han brøler, men også lar seg smiske med. Canada og Mexico viste hvordan man skal håndtere han. Puten vet at smiger fungerer. Trump er på mange måter den svakeste lederen USA har hatt på mange, mange år, men han liker å fremstå sterk. Det er også hans største svakhet. Hvordan tenker du at du bidrar til mindre polarisering i debatten her? Du har ikke fått med deg at minst 2 kriger oppstod fordi "noen" innså at USA hadde fått en "svak" leder? Med Biden altså.... Endret 23 timer siden av Sportydame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23 timer siden #203 Del Skrevet 23 timer siden Sportydame skrev (25 minutter siden): Hvordan tenker du at du bidrar til mindre polarisering i debatten her? Du har ikke fått med deg at minst 2 kriger oppstod fordi "noen" innså at USA hadde fått en "svak" leder? Med Biden altså.... Begge disse krigene hadde skjedd uansett. Trump sin valgseier har vært en gavepakke til Russland, Kina og Israel. De vet at nå har USA en svak leder som de kan smiske med for å få det som de vil. Og det har jo allerede skjedd. Israel har nå fått klarsignal på å gå løs på Vestbredden samt at de har Trump sin fulle støtte til etnisk rensning. Putin får etter alt å dømme alt han drømmer om i Ukraina. Kina overtar USAs bistandsområder og vil vokse seg mektigere. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23 timer siden #204 Del Skrevet 23 timer siden yamask skrev (4 minutter siden): Begge disse krigene hadde skjedd uansett. Trump sin valgseier har vært en gavepakke til Russland, Kina og Israel. De vet at nå har USA en svak leder som de kan smiske med for å få det som de vil. Og det har jo allerede skjedd. Israel har nå fått klarsignal på å gå løs på Vestbredden samt at de har Trump sin fulle støtte til etnisk rensning. Putin får etter alt å dømme alt han drømmer om i Ukraina. Kina overtar USAs bistandsområder og vil vokse seg mektigere. LOL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 22 timer siden #205 Del Skrevet 22 timer siden Sportydame skrev (54 minutter siden): LOL Godt argument. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 21 timer siden #206 Del Skrevet 21 timer siden Sportydame skrev (2 timer siden): Hvordan tenker du at du bidrar til mindre polarisering i debatten her? Du har ikke fått med deg at minst 2 kriger oppstod fordi "noen" innså at USA hadde fått en "svak" leder? Med Biden altså.... I motsetning til "sterke leder Trump" som i praksis vil belønne Putin med land i Ukraina og som går inn for at USA skal drive etnisk rensing i Gaza? Det er gode grunner til at Netanyahu og Putin er veldig fornøyde med at Trump ble valgt. De vet hvordan de kan få Trump til å gjøre som dem vil. Både fordi Trump selv er svak for smiger, men også fordi han forstår lite av bakgrunnen og mekanismene rundt disse krigene. Trump tenker på seg selv. Han har lovet "fred" i Ukraina, og vil nå gå inn for det koste hva det koste vil. Samtidig viser han alle kortene før forhandlingene. Forhandlinger, noe han mener selv han er god på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 21 timer siden #207 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Donald Trump og hans disipler har skapt eit anstrengt forhold mellom Europa og USA som har gitt en viss bekymring, og det er noe som forlengst er fanget opp av den russiske eliten. Donald Trump har ikkje vert utenfor USA sine grenser sidan sist han var president, og det setter også sitt preg på utenrikspolitikken han fører. Trump har forlengst "drite seg ut" og mange har vansker med å ta han seriøst. Trump hevder han skal kjøpe Gasa, og gjøre det om til eit ferieparadis, og palistinerne kan bare flytte til Egypt eller Jordan. Samtdig hevder Trump at USA har eit stort økonomisk underskudd og han lagd lokk på bistandsmidler. Eg og mange andre la merke til en detalj hos Trump under bisettelsen av tidligere president Carter kateralen som viser ta fyren har ingen empati. Kroppsspråket til Trump skiller seg klart ifra andre presidenter sin oppførsel. Kona til Trump ser no mest ut som en voksfigur, og misstenker at det forholdet må vera ekstremt kjølig. Hun opptrer mer som en gallionsfigur, og har tydlegvis innlagd ståltråd på smilebåndet. Hadde Donald Trump vert gift med en norsk kona hadde samlivbrudd vert eit faktum forlengst på grunn av skjevhet i arbeidsfordelingen i hjemmet. Hvilken norsk kvinne hadde akseptert at mannen var på reisefot 360 dager i året. Endret 20 timer siden av Buffelo 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 17 timer siden #208 Del Skrevet 17 timer siden Denne kan være grei å lese. Det sier også en del om hva slags mennesker du har med å gjøre når du diskuterer med norske Trump-beundrere. https://en.m.wikipedia.org/wiki/False_or_misleading_statements_by_Donald_Trump 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 7 timer siden #209 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Gunnhilda10 skrev (På 13.2.2025 den 19.26): Sikker på at Elon Musk kommer til å stå igjen i historiebøkene som en som avslørte og ryddet opp i den dype staten. Og han får ikke lønn for det en gang. At folk er redde for dette viser jo bare at her er det mange som har mye å skjule. Får ikke lønn for det? Han er verdens rikeste mann og eier store selskaper som blir direkte påvirket av hvordan staten fungerer. Han former jo den slik at han skal tjene mer penger. Endret 7 timer siden av Example 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7 timer siden #210 Del Skrevet 7 timer siden Tutte skrev (På 29.1.2025 den 15.11): Bare at han uttaler at det kun finnes 2 kjønn er et bevis på at han ikke er gal, i motsetning til flere andre Blinde høner finner også korn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 4 timer siden #211 Del Skrevet 4 timer siden Gunnhilda10 skrev (På 12.2.2025 den 14.49): Trump fortsetter å ta tak, og de venstreradikale marxistene går helt i fistel. HAHAHA! Jeg elsker det! At det i det hele tatt finnes folk som er i mot å rydde opp i den massive korrupsjonen som har foregått i årevis sier sitt. Kommunistene og sosialistene som skriker av redsel fordi noen endelig stiller de til ansvar for alle svindlene de har brukt skattepengene til vanlige folk på bør holde fred. Jeg er så utrolig imponert over Trump og teamet hans at jeg finner ikke ord, dette går virkelig veien. MAKTEN SKAL ENDELIG TAS FRA DEN KORRUPTE ELITEN, OG GIS TILBAKE TIL DEN VANNLIGE MANNEN I GATA! Jauda. Den galne klovnen som bor i et palass dekorert i hull og som har alliert seg med verdens rikeste mann skal gi makten tilbake til den vanlige mannen i gata. De galne har det godt, er det jeg har å si om det. Trump beriker seg på mannen i gata. Han sender flere tiggermail i uka til sine tilhengere der han selger alt fra krus til «medaljer», og tigger donasjoner (jeg har bodd i usa, oppgitt mailadressen min i en eller annen sammenheng og blitt heldig mottaker av disse helt fantastiske mailene der han sier at han har fått med seg at jeg er an av hans trofaste tilhengere og om jeg bare donerer 50 dollar eller mer, så kan jeg bli med i en trekning om å få æren av å spise middag med ham eller et eller annet bullshit. Verden vil bedras, og det har Trump forstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 3 timer siden #212 Del Skrevet 3 timer siden Sportydame skrev (19 timer siden): LOL At USA nå bare skal bry seg om USA er kjempebra for Russland og Kina. Nå kan de ta over som verdenspoliti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 3 timer siden #213 Del Skrevet 3 timer siden Frp har slik politikk. Leser man partiprogrammet deres , finner man ut hva de mener og står for. Partiprogrammet til AP er så diffust, at du forstår om mulig enda mindre etter at du har lest det. Det er bare full av uklare svar og selvmotsigelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 3 timer siden #214 Del Skrevet 3 timer siden Gunnhilda10 skrev (På 12.2.2025 den 14.49): Trump fortsetter å ta tak, og de venstreradikale marxistene går helt i fistel. HAHAHA! Jeg elsker det! At det i det hele tatt finnes folk som er i mot å rydde opp i den massive korrupsjonen som har foregått i årevis sier sitt. Kommunistene og sosialistene som skriker av redsel fordi noen endelig stiller de til ansvar for alle svindlene de har brukt skattepengene til vanlige folk på bør holde fred. Jeg er så utrolig imponert over Trump og teamet hans at jeg finner ikke ord, dette går virkelig veien. MAKTEN SKAL ENDELIG TAS FRA DEN KORRUPTE ELITEN, OG GIS TILBAKE TIL DEN VANNLIGE MANNEN I GATA! Selv om jeg også må si at jeg nyter mye av det Trump gjør, så vil jeg vel neppe kalle hans motstandere for "venstrevridde marxister". Det overveldende flertall av Trump-hatere er liberale absolutister som stort sett tilber det korporate hegemoniet i symbiose med et gjennomkorrupt statsapparat. Sier ikke at Trump er Marxist, eller at jeg er det, men det er et gjennomgående trekk med de fleste Trump-hatere at de sterkt misliker både den vanlige skattebetaler og de som står utenfor byråkratiet. Ironisk nok tror jeg ikke engang Trump skjønner dette og innbiller seg vel at han bekjemper "sosialister" når det i bunn og grunn handler om liberale kapitalister i 95% av tilfellene. Er det sosialister og folk på venstresiden som misliker Trump? Selvsagt, men akkurat som Brexit ble vunnet fordi ARBEIDERKLASSEN i England møtte opp og stemte for; så er mye av grunnlaget for Trump sin politikk (proteksjonisme, demilitarisering, deregulering) noe som vil gi goder til vanlige folk i mye større grad enn hos liberale teknokrater. Det har likedan vært undersøkelser på stemmemassen og inntekt. I USA er det kommuner med høyest inntekt som har flest folk som stemte på Kamala. Og de mer utarmede stedene har ofte størst vekst av Trump-velgere. De liberale eliten har jo som oftest en "forklaring" på dette også og det er at disse folkene er "dumme", "kunnskapsløse" eller rett og slett ikke vet sitt eget beste. I disse dager ser en jo det samme i Europa. Det er arbeiderklasse som har drevet en framvekst av "høyre-krefter" i Europa. Lederen i Slovakia, som ble skutt av en pro-Ukrainsk aktivist er også en sosialist. Bildet har endret seg mye med hensyn til folkemunne i Europa. Det er tiår hvor ingeting skjer og uker hvor tiår skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 3 timer siden #215 Del Skrevet 3 timer siden Stonegiant skrev (10 minutter siden): At USA nå bare skal bry seg om USA er kjempebra for Russland og Kina. Nå kan de ta over som verdenspoliti. Har du kanskje tenkt tanken på at vi kunne klart oss helt UTEN noe verdenspoliti? Den liberale verdensordenen er på vei imot å få et banesår. Hva Trump gjelder så er min fiendes fiende min venn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 3 timer siden #216 Del Skrevet 3 timer siden AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Har du kanskje tenkt tanken på at vi kunne klart oss helt UTEN noe verdenspoliti? Den liberale verdensordenen er på vei imot å få et banesår. Hva Trump gjelder så er min fiendes fiende min venn. Det hadde vært det beste, men jeg trur ikke verden fungerer slik. Når et maktvakuum oppstår vil alltids noen prøve å fylle det. Av to onder foretrekker jeg USA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 3 timer siden #217 Del Skrevet 3 timer siden Sportydame skrev (20 timer siden): Hvordan tenker du at du bidrar til mindre polarisering i debatten her? Du har ikke fått med deg at minst 2 kriger oppstod fordi "noen" innså at USA hadde fått en "svak" leder? Med Biden altså.... Det var proxykrigføring i Ukraina hele første perioden til Trump uten at han gjorde en dritt med det. Han uttrykte vel heller beundring for Putin. Dette er jo bare en elendig myte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3 timer siden #218 Del Skrevet 3 timer siden Tutte skrev (På 29.1.2025 den 15.11): Bare at han uttaler at det kun finnes 2 kjønn er et bevis på at han ikke er gal, i motsetning til flere andre Jeg synes det ser ut som om presidentvervet har gått litt til hodet på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3 timer siden #219 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Morpheus skrev (32 minutter siden): Frp har slik politikk. Leser man partiprogrammet deres , finner man ut hva de mener og står for. Partiprogrammet til AP er så diffust, at du forstår om mulig enda mindre etter at du har lest det. Det er bare full av uklare svar og selvmotsigelser. Frp er tydelige fordi alt er enkelt i opposisjon. De som får styringa har det ikke like enkelt, det er mange mekanismer og krefter som virker mot hverandre. Når Sylvi blir statminister så blir hun også tåkefyrste. Endret 3 timer siden av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhilda10 Skrevet 3 timer siden #220 Del Skrevet 3 timer siden Blir kvalm av at noen i det hele tatt kan være i alt det Trump og Musk gjør for USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå