Gå til innhold

Kan menn bli steril av klamydia?

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Jeg mener at de ikke kan det, men hadde en diskusjon med noen som mente det. Noen som vet? Altså om menn kan bli steril av det?

Endret av chrizzy
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror det, men er ikke sikker.

Gjest Chrizzy
Skrevet
:forvirret: Merkelig, jeg er helt sikker på at jeg har lest at de ikke kan bli det! Men jeg har sikkert missforstått noe... Er kjedelig å ha feil :ler:
Gjest gjest1
Skrevet

hehe :) Går du med det for lenge blir du steril som jeg husker det iallfall, var det de sa da jeg hadde det for ca 2 år siden. Så det er bare å ta en årlig/halvårlig sjekk, så er det ikke no pes!

Skrevet

Ja man kan det, om man går for lenge med det, er muligheten til stede.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
hehe :) Går du med det for lenge blir du steril som jeg husker det iallfall, var det de sa da jeg hadde det for ca 2 år siden. Så det er bare å ta en årlig/halvårlig sjekk, så er det ikke no pes!

Jo jeg vet at jenter blir det, ca 1000-1500 hvert år i Norge. Men jeg mener at jeg leste at menn kunne få noe som hete "Rehiters-syndrom" (eller noe i den duren), men ikke bli steril.. Nå aner jeg ikke hvor jeg har det fra, og finner det ikke igjen :)

Endret av chrizzy
Skrevet

Ifølge Harald Moi ved Olafiaklinikken i Oslo:

Klamydia kan også føre til sterilitet blant menn, etter betennelse i bitestiklene.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Ifølge Harald Moi ved Olafiaklinikken i Oslo:

Klamydia kan også føre til sterilitet blant menn, etter betennelse i bitestiklene.

Det er ekstremt sjelden at menn blir sterile av klamydia, for kvinner er det desverre langt verre. :lese:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...