Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt jobb i NAV. Noen som vet hvor kjapt det går før en får svar? Tenker på avslag, innkalling til samtale og svar etter samtale 😊

Skrevet

Vel....jeg søkte for 4 år siden..venter forsatt på svar he he...

Ofte får du ikke svar i heltatt 

• Liker 5
Skrevet
mommyaka skrev (5 minutter siden):

Vel....jeg søkte for 4 år siden..venter forsatt på svar he he...

Ofte får du ikke svar i heltatt 

Søkte du i NAV? 

Skrevet
Landmus skrev (1 time siden):

Søkte du i NAV? 

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri svar den ene gangen jeg søkte jobb i nav. 

Anonymkode: 89ac3...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme erfaring her. Null svar, men det er noen år siden. 

Anonymkode: 9f23b...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, fikk aldri svar. 

Anonymkode: da42e...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Mange år siden jeg søkte…

Anonymkode: 323c1...fc9

Skrevet

Oi. I bekreftelsen jeg fikk fra NAV sto det at søkere som ikke var aktuelle, ville på e-post om deg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke svar jeg heller. 7-8 år siden jeg søkte. 

Anonymkode: 67728...b27

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Det er utrolig mange ulike enheter og avdelinger i Nav, og hver enkelt leder organiserer sin egen rekrutteringsprosess. 

Anonymkode: 9edff...978

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg søkte jobb i Nav for mange år siden, ble jeg kalt inn på intervju etter ca. tre måneder. Deretter tok det godt over en måned før jeg fikk tilbud om jobb. :P

Nåværende leder har et helt annet tempo. Her blir søkerlisten gjennomgått helst første virkedag etter søknadsfristen. Da blir de som er aktuelle plukket ut. Når kandidatene er godkjente av HR (som passer på at vi ikke har oversett noen), kaller vi de aktuelle kandidatene inn på intervju. Da får de resterende søkerne svar om at de dessverre ikke er med videre i prosessen. Deretter kjøres det intervjuer og det skrives innstilling. Når denne er klar og godkjent av ansettelsesutvalget, sendes det ut tilbudsbrev. Det holdes kontakt med alle de innstilte mens vi venter på svar fra nummer en, og de som ikke blir innstilt får rask tilbakemelding.

Det holdes av tid til å gjennomgå søkerne, og tid til intervju i god tid før søknadsfristen er utløpt, sånn at hele prosessen vanligvis bare tar noen uker. 

Dette er på et lokalkontor. Regner med at det er stor variasjon innad i etaten. 

Anonymkode: ffcb9...d7c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da jeg søkte jobb i Nav for mange år siden, ble jeg kalt inn på intervju etter ca. tre måneder. Deretter tok det godt over en måned før jeg fikk tilbud om jobb. :P

Nåværende leder har et helt annet tempo. Her blir søkerlisten gjennomgått helst første virkedag etter søknadsfristen. Da blir de som er aktuelle plukket ut. Når kandidatene er godkjente av HR (som passer på at vi ikke har oversett noen), kaller vi de aktuelle kandidatene inn på intervju. Da får de resterende søkerne svar om at de dessverre ikke er med videre i prosessen. Deretter kjøres det intervjuer og det skrives innstilling. Når denne er klar og godkjent av ansettelsesutvalget, sendes det ut tilbudsbrev. Det holdes kontakt med alle de innstilte mens vi venter på svar fra nummer en, og de som ikke blir innstilt får rask tilbakemelding.

Det holdes av tid til å gjennomgå søkerne, og tid til intervju i god tid før søknadsfristen er utløpt, sånn at hele prosessen vanligvis bare tar noen uker. 

Dette er på et lokalkontor. Regner med at det er stor variasjon innad i etaten. 

Da håper jeg det slik her hvor jeg har søkt 😊

AnonymBruker
Skrevet
Landmus skrev (1 minutt siden):

Da håper jeg det slik her hvor jeg har søkt 😊

Krysser fingrene for det. :) Lykke til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Krysser fingrene for det. :) Lykke til!

Tusen takk 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...