Topper og daler Skrevet 27. januar #21 Del Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke ideer som diskuteres åpent blant menn som jeg kjenner til. Hva vi tenker inni oss vet en bare selv, men ingen rundt meg sier noe sånt til hverandre. Anonymkode: 1850c...20f Jeg tror nok at jeg hadde merket det hvis den mannlige populasjonen jeg omgås med helt oppriktig mente at kvinner bare var hull som de kunne stikke penisen sin i. Jeg tror nok såpass outrerte holdninger hadde kommet til overflaten ved gitte anledninger. Slik jeg kjenner menn, så er vi mer like kvinner enn hva som framkommer i det nevnte innlegget. Menn, som kvinner, ser på det motsatte kjønn som kollega, venn, kjæreste og mye annet. Som deilig også, når det passer seg. Og så er menn klønete, dårlige å kommunisere og stokker det til for seg i senga. Akkurat som kvinner kan være klønete, dårlige på kommunikasjon og stokke det til for seg i senga. I virkelighetens verden er ikke kjønnene så stereotype, klisjépregede og motsetningsfylte som noen i dette forumet liker å dyrke. Endret 27. januar av Topper og daler 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #22 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sex som distraksjon/midlertidig lindring av ensomhet forsterker bare ensomheten. I tillegg er det patetisk og pinlig. Folk må ta seg til helvete sammen, bli voksne og slutte å jage sex med kvinner/menn med fullstendig mangel på selvrespekt. 🤮 Helt enig med deg angående oppdragelse også. Anonymkode: 93447...b99 Arrogant innlegg. Hvis noen har glede av sex for å lindre ensomhet og det funker for dem, bravo. Det er ikke patetiak eller pinlig. Du har ikke fasiten for alle voksne menneskers kur mot ensomhet. Anonymkode: ea840...de0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 27. januar #23 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når vi vet at 50% av kvinner ikke tenner på partneren etter 10 år Kilde? Eller rettere sagt, kilde på at kjønnsforskjellene i dette spørsmålet er store? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #24 Del Skrevet 27. januar Topper og daler skrev (1 minutt siden): Kilde? Eller rettere sagt, kilde på at kjønnsforskjellene i dette spørsmålet er store? Trenger ikke kilder på KG. Holder med litt, aggresjon, utropstegn og emojis 💩 Anonymkode: ea840...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #25 Del Skrevet 27. januar Mangel på sex er jo en veldig merkbar konsekvens av ensomhet. Har man mulighet til å ha sex har jeg vanskelig for å se at man kan kunne kalles ensom. Sex i seg selv kurerer ikke ensomhet, men at man har kommet i den situasjonen i det hele tatt betyr noe. Trolltunge skrev (3 timer siden): Ja, men hvorfor søke det som lindrer litt, til en viss grad og absolutt midlertidig, istedenfor å søke det som virkelig lindrer dette fullt og helt? Joda jeg er kvinne, og jeg setter ikke et lite plaster på åpne brudd. Slike løsninger finnes ikke logisk for meg. Ikke meg du svarte. Det kan jo være enormt vanskelig å finne det man vil ha. Jeg har drømt om forhold i veldig mange år uten å komme noen vei, og selv om jeg personlig hverken ønsker eller har mulighet til noe mindre kan jeg jo skjønne at det kan funke til en viss grad for andre. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ærlig talt. Se deg rundt! Se på alle mennene som er i forhold! De er tykke, de er stygge, de er 165 cm høye, de er uføre og de har måne. Utseende er aldri problemet! Problemet er når man på død og liv insisterer på å velge partner fra en hylle langt over sin egen! Hvis du er ufør, tykk og stygg så finn deg en ufør, tykk og stygg kone. For det er faktisk hun som er i din liga! Anonymkode: 80cc6...fee Noen har ingen å date, punktum. At mennesker med all slags utseende har funnet noen gjør det heller bare tyngre for de ingen vil date. Jeg har selv ikke hatt mulighet til å kunne avvise noen på mange år. Ingen er i "min liga" per dags dato. Anonymkode: 3b858...21c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #26 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har man mulighet til å ha sex har jeg vanskelig for å se at man kan kunne kalles ensom. Anonymkode: 3b858...21c De seksuelt aktive kan da være like ensomme som de sexløse. Sex hjelper like lite mot ensomhet som et tannlegebesøk. Anonymkode: 644bb...c52 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #27 Del Skrevet 27. januar Topper og daler skrev (23 minutter siden): Kilde? Eller rettere sagt, kilde på at kjønnsforskjellene i dette spørsmålet er store? «Roughly 40 percent of American women have problems with sexual function—and the most common sexual issue is a lack of interest in sex.» https://www.associatesinwomenshealthcare.net/blog/not-interested-in-sex-8-reasons-for-a-low-libido-in-women/ «male drive, motivation, and wish for sex lasts longer in the life cycle and is far more reliably present and intense. Female sex drive, being weaker, is more easily ignored by women and eradicated by social circumstances” (p. 281).» Levine SB. The nature of sexual desire: A clinician’s perspective. Archives of Sexual Behavior. 2003;32:279–285. doi: 10.1023/A:1023421819465 «according to University of British Columbia psychiatrist Rosemary Basson, “sexual difficulties are particularly prevalent among women seeking routine gynecological care.2 In population surveys, some 30%–35% of women aged 18–70 have reported a lack of sexual desire during the previous 1–12 months.3,4”» https://mycounselor.online/wives-lack-of-sexual-desire/ «Kvinner som har vært i et parforhold i mer enn syv år, har fem ganger så høy risiko for å oppleve lav sexlyst sammenlignet med kvinner i parforhold som har vart mindre enn to år, viser ny dansk studie… Menn rapporterer hele tiden mer lyst enn kvinner i den samme aldersgruppen« https://www.nettavisen.no/livsstil/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/s/12-95-3423317742 Anonymkode: 1850c...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #28 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Trenger ikke kilder på KG. Holder med litt, aggresjon, utropstegn og emojis 💩 Anonymkode: ea840...de0 Hva rettferdiggjør dette svaret? Jeg presenterte kilder når det ble spurt etter og bruker sjelden emojis. Kanskje det er det sure svaret ditt som er typisk KG? Anonymkode: 1850c...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #29 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt mye rart, og noen kvinner har nok noen ganger samtykket til «sympati-sex». Som mann så er det ikke den slags sex jeg søker etter. En kvinne som sprer beina fordi hun synes du er stakkarslig (eller av plikt-følelse) er ikke noe å hige etter. Jeg opplever at kulturen vår fører oss litt bak lyset ved å late som om kvinner og menn er ganske så like, og at romantikk, berøring og seksualitet er noe begge kjønn ønsker like mye - hele livet. Når vi vet at 50% av kvinner ikke tenner på partneren etter 10 år så er det god grunn til å tenke over hva vi egentlig vil med relasjoner, det å stifte familie, og A4-løypa. Anonymkode: 1850c...20f Det opplegget vi har her i vesten er jo ganske fritt. Ingen behøver å kjøre A4 Anonymkode: fa383...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #30 Del Skrevet 27. januar Vårt samfunn er tilrettelagt for ensomhet, dessverre. Skjerm i form av mobil, pc, ipad, nettbrett får ta mye av skylden. Nå er alt annet enn det styr og mas. Dørstokkmila for sosialisering er blitt enorm. I dag er det altfor lett å være inne og hjemme uten å kjede seg. Anonymkode: 169c6...d59 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #31 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vårt samfunn er tilrettelagt for ensomhet, dessverre. Skjerm i form av mobil, pc, ipad, nettbrett får ta mye av skylden. Nå er alt annet enn det styr og mas. Dørstokkmila for sosialisering er blitt enorm. I dag er det altfor lett å være inne og hjemme uten å kjede seg. Anonymkode: 169c6...d59 Helt ok om man liker å være alene. Vil man treffe folk må man treffe folk. Og vi har bøttevis av sosiale arenaer… Anonymkode: fa383...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #32 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt ok om man liker å være alene. Vil man treffe folk må man treffe folk. Og vi har bøttevis av sosiale arenaer… Anonymkode: fa383...dec Det er ikke sånn det funker. Vi mennesker er ikke gode på alt, vi er dårlige på å regulere (særlig avhengighetsskapende ting som skjermbruk) og vi forstår ofte heller ikke hva som er til vårt eget beste. Anonymkode: 169c6...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. januar #33 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hørt mye rart, og noen kvinner har nok noen ganger samtykket til «sympati-sex». Som mann så er det ikke den slags sex jeg søker etter. En kvinne som sprer beina fordi hun synes du er stakkarslig (eller av plikt-følelse) er ikke noe å hige etter. Jeg opplever at kulturen vår fører oss litt bak lyset ved å late som om kvinner og menn er ganske så like, og at romantikk, berøring og seksualitet er noe begge kjønn ønsker like mye - hele livet. Når vi vet at 50% av kvinner ikke tenner på partneren etter 10 år så er det god grunn til å tenke over hva vi egentlig vil med relasjoner, det å stifte familie, og A4-løypa. Anonymkode: 1850c...20f At 50% av kvinner ikke tenner på mannen etter 10 år er et symptom, ikke et selvstendig problem som oppstår i et vakum. Det er et symptom på mange ulike ting, så ikke slik at man kan ha fokus på en ting for å ikke komme der heller, men å behandle symptomet som selve problemet blir iallefall svært feil. Men ja, alle bør tenke godt over hva de ønsker med å ha en parrelasjon, og så styre klokt og modent i forhold til å vedlikeholde og oppnå det man selv ønsker at relasjonen skal være. Man får nemlig aldri en bedre relasjon enn man selv bidrar til. Man får heller ikke et bedre sexliv enn man selv bidrar til. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. januar #34 Del Skrevet 27. januar Erfarenmann skrev (3 timer siden): Heldigvis omtaler du menn veldig positivt da 😏 Jepp. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. januar #35 Del Skrevet 27. januar Topper og daler skrev (3 timer siden): Ja, hvor mange, undres jeg? Er det virkelig så vanlig blant menn å anse kvinner som «vandrende fitter», slik du skriver. Jeg prøver å se rundt meg, på mine mannlige kolleger, på mine mannlige venner og på min sønn og hans kamerater. Jeg kan ikke kjenne meg igjen, jeg tror ingen av disse ser på kvinner som hull, eller sprekk eller vandrende fitter som de kan tømme seg i. Det finnes menn som ytrer seg slik på anonyme forum, men dette er en marginalisert gruppe menn. Og de ytrer seg på en slik måte fordi de har gitt opp - ikke fordi er egentlig mener at kvinner er hull. Jeg sier ikke at det er ok at de skriver slikt, men jeg tror ikke det fører til noe godt å blåse problemet helt ut av proporsjoner. Vi bør bestrebe nettikette, og det hender derfor at jeg sier fra til de verste av disse. Jeg ser sjelden kvinner gjøre tilsvarende når deres «medsøstre» går over streken. For en tid tilbake var det ei som skrev at menn med små peniser burde sellekteres bort av kvinner, fordi de ikke burde få spre genene sine. Mange kvinner gav dette innlegget både tomler og stjerner og hjerter. Ingen sa fra! I motsetning til de marginaliserte mennene som skriver at kvinner er hull, så var dette helt vanlige kvinner med kjæreste, mann og barn. Jeg har samme oppfatning som deg i rl. Det er på nettet slikt foregår, men det ødelegger i stor grad mulighet til god dialog mellom menn og kvinner. Hvem som gir hjerter og tomler opp kan man aldri vite. Du kan ikke hevde at det vae kvinner. Generelt er menn mest opptatt av pikkstørrelse, og man kan jo ikke akkurat avskrive at det finnes et visst konkurranseinnstinkt hos menn, som ikke bestandig slår godt ut menn til menn. Det der kan godt ha fått tomler opp fra menn. Både fordi det bekreftet det de allerede mener og ut fra et mer konkurransepreget fokus. Jeg synes ikke noe om slik oppførsel fra verken kvinner eller menn. Det ødelegger mulighet for virkelig interessante diskusjoner, og det er nedbrytende. De "marginaliserte" menn gjør veldig mye ut av seg på nettet, og det er ikke mye motsigelser de får fra menn generelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #36 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke sånn det funker. Vi mennesker er ikke gode på alt, vi er dårlige på å regulere (særlig avhengighetsskapende ting som skjermbruk) og vi forstår ofte heller ikke hva som er til vårt eget beste. Anonymkode: 169c6...d59 Nei. Men om man er ensom så er skjermbruk ikke svaret. Anonymkode: fa383...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. januar #37 Del Skrevet 27. januar Topper og daler skrev (3 timer siden): Jeg tror nok at jeg hadde merket det hvis den mannlige populasjonen jeg omgås med helt oppriktig mente at kvinner bare var hull som de kunne stikke penisen sin i. Jeg tror nok såpass outrerte holdninger hadde kommet til overflaten ved gitte anledninger. Slik jeg kjenner menn, så er vi mer like kvinner enn hva som framkommer i det nevnte innlegget. Menn, som kvinner, ser på det motsatte kjønn som kollega, venn, kjæreste og mye annet. Som deilig også, når det passer seg. Og så er menn klønete, dårlige å kommunisere og stokker det til for seg i senga. Akkurat som kvinner kan være klønete, dårlige på kommunikasjon og stokke det til for seg i senga. I virkelighetens verden er ikke kjønnene så stereotype, klisjépregede og motsetningsfylte som noen i dette forumet liker å dyrke. Dette er vi helt enige i, så ufattelig synd med hvordan dialogen mellom kvinner og menn er på nettet, for det påvirker helt faktisk våre unge i rl. Hører man ting mange nok ganger er det fare for at det blir en etablert sannhet. Selv om det på ingen måte er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #38 Del Skrevet 27. januar Tenker at der er ensomme kvinner, og der er ensomme menn. Mange vil ha en perfekt partner, men det finnes ikke. Mange er kravstore, og lite villige til å gi slipp på noe selv. Skal man være to, må begge parter gi litt og ta litt. Egoisme og for høye krav til en potensiell partner vil selvfølgelig gjøre folk ensomme. Anonymkode: 62d5e...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 27. januar #39 Del Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Roughly 40 percent of American women have problems with sexual function—and the most common sexual issue is a lack of interest in sex.» https://www.associatesinwomenshealthcare.net/blog/not-interested-in-sex-8-reasons-for-a-low-libido-in-women/ «male drive, motivation, and wish for sex lasts longer in the life cycle and is far more reliably present and intense. Female sex drive, being weaker, is more easily ignored by women and eradicated by social circumstances” (p. 281).» Levine SB. The nature of sexual desire: A clinician’s perspective. Archives of Sexual Behavior. 2003;32:279–285. doi: 10.1023/A:1023421819465 «according to University of British Columbia psychiatrist Rosemary Basson, “sexual difficulties are particularly prevalent among women seeking routine gynecological care.2 In population surveys, some 30%–35% of women aged 18–70 have reported a lack of sexual desire during the previous 1–12 months.3,4”» https://mycounselor.online/wives-lack-of-sexual-desire/ «Kvinner som har vært i et parforhold i mer enn syv år, har fem ganger så høy risiko for å oppleve lav sexlyst sammenlignet med kvinner i parforhold som har vart mindre enn to år, viser ny dansk studie… Menn rapporterer hele tiden mer lyst enn kvinner i den samme aldersgruppen« https://www.nettavisen.no/livsstil/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/s/12-95-3423317742 Anonymkode: 1850c...20f Disse kildene sier jo ikke helt det du vil at de skal si: «Studien kan ikke gi svar på hvorfor sexlysten faller med årene, men nettstedet skriver at flere studier viser at sexlysten både hos kvinner og menn faller med alderen.» Kildene sier jo nødvendigvis ikke «at 50% av kvinner ikke tenner på partneren». Ulik sexlyst kan ga andre årsaker enn at kvinnene ønsker seg en annen partner enn den de har, slik jeg leser deg. Du får korrigere hvis jeg har misforstått deg. Endret 27. januar av Topper og daler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 27. januar #40 Del Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (49 minutter siden): Generelt er menn mest opptatt av pikkstørrelse, og man kan jo ikke akkurat avskrive at det finnes et visst konkurranseinnstinkt hos menn, som ikke bestandig slår godt ut menn til menn. Synes ikke akkurat du argumenterer særlig overbevisende for det du prøver å si her: At menn «liker» innlegg skrevet av kvinner som ydmyker menn med liten penis fordi de selv har stor penis. Vel … Det finnes dessuten en egen tråd i forumet om temaet, og her deltar både kvinner og menn med liv og lyst i diskusjonen. Så det blir vel litt søkt å late som om det bare er menn som engasjeres i dette? Det var i alle fall ikke en eneste kvinne som korrigerte genehygiene-innlegget jeg viste til. Ikke en. Og min påstand er at budskapet der var mye drøyere enn at Trygdebeistet fra Follo kaller en kvinne for hull. Dessuten blir Trygdebeistet korrigert. Grundig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå