AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Hallo! Jeg skal feire 30-årslag og har invitert typ 50 pers, men regner ikke med alle kommer. Må likevel forberede nå en velkomstdrink og potensielt noe nattmat til festen som kan være til 50, i tilfelle de fleste dukker opp. Jeg har leid lokale, så det må være noe som er ok å dandere og blande sammen der. Jeg er fortsatt litt usikker på hvor bra kjøkken det er der, men håper i det minste det er kokeplate. Om det er stekeovn har jeg vurdert å kjøpe masse frossenpizza vi kan lage etterhvert. Er det noen flere forslag? Anonymkode: 61caa...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Som nattmat lager du noe skikkelig enkelt. Det er dritkjedelig å stå og steke pizza til 50stk på et tidspunkt hvor festen mest sannsynlig er på sitt beste. Hva med pølse i brød? Det er helt normal nattmat. Da slenger du bare på en kjele med vann og så trekker pølsene selv. Eventuelt så lager du en stor gryte med gryterett eller noe som også mer eller mindre varmer seg selv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Sirah skrev (3 minutter siden): Som nattmat lager du noe skikkelig enkelt. Det er dritkjedelig å stå og steke pizza til 50stk på et tidspunkt hvor festen mest sannsynlig er på sitt beste. Hva med pølse i brød? Det er helt normal nattmat. Da slenger du bare på en kjele med vann og så trekker pølsene selv. Eventuelt så lager du en stor gryte med gryterett eller noe som også mer eller mindre varmer seg selv. Gode forslag, takk! Anonymkode: 61caa...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden http://www.minmiddag.no/punsj-verdens-beste-velkomstdrink/ Anonymkode: 4b470...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Hva med en punsj til velkomst drink? Da kan alt blandes i en bolle, med litt frukt skiver osv i. En med og en uten alkohol. Masse oppskrifter å velge i, og trenger ikke koste så mye. Anonymkode: 43c27...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hallo! Jeg skal feire 30-årslag og har invitert typ 50 pers, men regner ikke med alle kommer. Må likevel forberede nå en velkomstdrink og potensielt noe nattmat til festen som kan være til 50, i tilfelle de fleste dukker opp. Jeg har leid lokale, så det må være noe som er ok å dandere og blande sammen der. Jeg er fortsatt litt usikker på hvor bra kjøkken det er der, men håper i det minste det er kokeplate. Om det er stekeovn har jeg vurdert å kjøpe masse frossenpizza vi kan lage etterhvert. Er det noen flere forslag? Anonymkode: 61caa...d05 50stykker å steke pizza til på natten full?? Haha nei... Lag noe lapskaus eller betasuppe med brød til. Anonymkode: 0b532...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Stemmer for lapskaus m/brød, gryterett m/brød, betasuppe m/brød eller hot dogs. Alle rettene er enkle og kjempepopulære som nattmat! Anonymkode: 4abd6...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Pølser er digg nattmat. Sett fram brød,lomper, sennep, ketchup og sprøstekt løk,så er du der. Ellers ville jeg ha lagd ferdig gryterett,lapskaus eller suppe dagen før. Ha brød eller flatbrød til. Bruk pappservise for å unngå oppvask. Eller lag en pastasalat som bare kan settes fram og spises kald. Anonymkode: 5e4ee...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Takk for så mange gode forslag! Anonymkode: 61caa...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Med mindre du har leid inn kjøkkenpersonell vil jeg anbefale å lage suppe, gryterett eller pøser med brød og lomper. Gryte/suppe bør være ferdiglaget på forhånd og klar til å varmes opp. Å steke pizza til 50stk tar mange timer med mindre lokalet er en nedlagt pizza-sjappe eller et industri-kjøkken med kapasitet til å steke 20-30 pizzaer i timen. Anonymkode: 73af5...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Hadde gått for diverse pølser som kan trekke i vann. Det ordner seg selv. Alt tilbehør er det bare å gjøre klart i forveien. Gryterett til 50 personer vil ta laaaaaaaaang tid å varme opp. Plutselig har det brent seg. Anonymkode: 10351...2b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Pølser, så slipper du oppvask. Anonymkode: 48042...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg og partner hadde lignende sammenkomst for noen helger siden og vi lagde en stor gryte med chili sin carne som vi hadde over i store aluminiumsformer med lokk og varmet de så i ovnen som var i lokalet. de ble så satt på bordet sammen papptallerkener og store skåler med tortillachips. Anonymkode: b2743...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hallo! Jeg skal feire 30-årslag og har invitert typ 50 pers, men regner ikke med alle kommer. Må likevel forberede nå en velkomstdrink og potensielt noe nattmat til festen som kan være til 50, i tilfelle de fleste dukker opp. Jeg har leid lokale, så det må være noe som er ok å dandere og blande sammen der. Jeg er fortsatt litt usikker på hvor bra kjøkken det er der, men håper i det minste det er kokeplate. Om det er stekeovn har jeg vurdert å kjøpe masse frossenpizza vi kan lage etterhvert. Er det noen flere forslag? Anonymkode: 61caa...d05 Hallo, det første du må sjekke er jo kjøkkenet, hva er det der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Ikke lag suppe. Da vet du på forhånd at det kommer til å bli klin og søl med så mange folk. Som flere skriver, ville jeg bare holdt meg til pølser i brød eller lompe, og med diverse tilbehør. Lapskaus kan lett svi seg godt ned i pannen når du lager til så mange, og kanskje ikke kan stå konstant å røre, da er det i tilfelle bedre med en gryterett som er løsere og ikke svir seg, men igjen, det kan bli mye søl når masse folk roter rundt med dette på papptallerkener (eller hva du har tenkt å bruke). Anonymkode: c3838...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Tapas du har preppet på forhånd, så setter du ut kjeks og brød som du toaster lett. Velkomstdrink til 50pax blir nesten alltid noe sprudlende, om det bare er Champagne, Kir, mimosa (not a fan..) eller tilsvarende, det går fort og de aller fleste er happy med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå