MyCupOfTea Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Nybegynner her... Ønsker i utgangspunktet å starte sparing i et indeksfond. Jeg vet ikke om jeg skal velge fondspakker eller velge fond selv i Kron-appen. Hva er lurest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker874626 Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar (endret) Fondspakken Indeks er et greit, og tradisjonelt sett trygt valg, med lave forvaltningskostnader Man kan kanskje argumentere for at global indeks blir i litt for stor grad eksponert i det amerikanske markedet. Spesielt etter de siste årenes tech-boom. Indeks pakken til kron er 90% global indeks og 10% fremvoksende markeder (Storebrand indeks nye markeder). Jeg savner kanskje at noe burde være i norsk / nordisk indeks, men ikke alle vil være enige i det Selv har jeg hovedvekten i fondspakken indeks, noe i fondspakken Eiendom, og noe mot nordisk indeks. Endret 27. januar av AnonymBruker874626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Absolutt velge selv! Jeg er så irritert på meg selv for at jeg overførte pengene mine fra S-banken-fonds til Kron-fonds, og trodde jeg fikk bestemme litt selv. Men de lagde en pakke til meg, som består av Krons Inteksfond (som jeg er godt fornøyd med) og i tillegg to rentefond/obligasjonsfond (Alfred Berg) som har gått i minus eller stått nesten stille. Det er bare ca 10 % som ble automatisk satt i Alfred Berg-fondene, men problemet er at jeg ikke får fjernet dem! Jeg skulle så gjerne hatt alt i Kron Indeks Global, men Kron-appen gir ikke mulighet til å bytte dem ut. Når jeg kontakter kundeservice, sier de at de jobber med en løsning der dette skal være mulig, altså selge enkeltfonds i en pakke, men det har fremdeles ikke skjedd. Derfor: Kjøp heller enkeltfonds. Det er mye mer fleksibelt. Anonymkode: e732e...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Ja takk begge deler? Jeg har 3 fondspakker med varierende risiko, og én pakke jeg har satt sammen selv (høy risiko). Avkastningen er mellom 9,8% (rentefond) og 20% (satt sammen selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar Det er jo litt smak og behag. Kron har greie pakker for forskjellige smak. Jeg personlig er tilhenger av å kunne velge fondene selv. Jeg mener at sparingen bør være enkel og da får du vurdere litt hva du synes enkelt. Husk å forstå hva du kjøper før du kjøper, uansett om du velger fond selv eller om du går for en pakke. Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Absolutt velge selv! Jeg er så irritert på meg selv for at jeg overførte pengene mine fra S-banken-fonds til Kron-fonds, og trodde jeg fikk bestemme litt selv. Men de lagde en pakke til meg, som består av Krons Inteksfond (som jeg er godt fornøyd med) og i tillegg to rentefond/obligasjonsfond (Alfred Berg) som har gått i minus eller stått nesten stille. Det er bare ca 10 % som ble automatisk satt i Alfred Berg-fondene, men problemet er at jeg ikke får fjernet dem! Jeg skulle så gjerne hatt alt i Kron Indeks Global, men Kron-appen gir ikke mulighet til å bytte dem ut. Når jeg kontakter kundeservice, sier de at de jobber med en løsning der dette skal være mulig, altså selge enkeltfonds i en pakke, men det har fremdeles ikke skjedd. Derfor: Kjøp heller enkeltfonds. Det er mye mer fleksibelt. Anonymkode: e732e...04b Du kan bytte ut Alfred Berg mot et annet globalt indeksfond. Jeg har for eksempel flere kontoer med 50/50 KLP Global Indeks Mer Samfunnsansvar og Storebrand Alle Markeder. Det hadde jo vært enklere å kun ha ett globalt indeksfond, men siden den funksjonaliteten ikke har kommet ennå, er jo to globale indeksfond en helt grei løsning. Nå er ikke mine to globale indeksfond helt like, men jeg kunne valgt indeksfond som i prinsippet var det. Anonymkode: f18c6...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar Jeg byttet for øvrig også fra Sbanken til Kron, og jeg angrer IKKE. Fondsløsningen til Sbanken var (før oppkjøpet) overlegent bedre enn Kron, men Sbanken har bit for bit blitt til DNB. Og selv om Kron har noen begrensinger jeg gjerne skulle vært foruten, finnes det veier rundt det. Det er enkelt å sette sammen sin egen fondspakke, man må ikke velge Kron sine. Anonymkode: f18c6...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå