Gå til innhold

Menstruasjonsspørsmål

waco

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
I dagens forbrukssamfunn, hvor kvinner kaster og bruker engangsartikler omatt og omatt... er ikke det et hån mot resten av verden?

Jeg vet at kvinner flest er veldig miljøbevisste, men som sagt lurer jeg på om vi kan gjøre noe med sløseriet.

En gang i tiden (en mye mer miljøvennlig tid), var det vanlig at kvinner heklet kluter som kunne resirkuleres.

Waco

Kaster ideballen over til dere =)

Men Waco, du har lenge sagt at vi kvinner bør være menn evig takknemlig fordi det er dere som har funnet opp alle disse tingene som gjør hverdagen lettere for oss stakkars kvinnfolk. Alt er oppfunnet av menn, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, krølltang, støvsugere..... regner med det gjelder for tamponger og bind også.

I så fall må dere jo skylde dere selv da som håner resten av verden med slike engangsartikler.

Hva med kondomen? Er den så veldig økologisk tro? Resirkulerer du den? Vasker og pusser den litt kanskje? Eller fraskriver du deg alt ansvar og satser på at dama ikke har kjønnsykdommer og bruker p-piller?

Milla - jeg satte veldig pris på tampong testen din! Fikk veldig bra tips derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Milla - jeg satte veldig pris på tampong testen din! Fikk veldig bra tips derifra.

Det var da hyggelig og høre.

De første tampongene var det egyptiske kvinner som fant opp, de rullet små tamponger av myk papyrus. I moderne tid er det nok mer usikkert om hvem som "fant opp" tampongen. O.b. står hvertfall for "Ohne bind" (tysk: uten bind). På 50- tallet var det veldig omstridt og bruke tampong, mange vrangforestillinger om at den kunne føre til sterilitet, at den kunne forsvinne videre inn i kroppen ol.

Heldigvis slipper vi slike tåpeligheter i dag. Tampong er suverent, klamme bind er ikke noe behagelig å bruke. Til de som mener at de ikke klarer å bruke tampong... se mine smarte tips i "Millas Store Tampongtest og begynn alltid med en tampong av den minste størrelsen. Når du blir vant til å bruke dem kan jeg love deg at det å ha mens blir langt mer behagelig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tampong er suverent, klamme bind er ikke noe behagelig å bruke. Til de som mener at de ikke klarer å bruke tampong... se mine smarte tips i "Millas Store Tampongtest og begynn alltid med en tampong av den minste størrelsen. Når du blir vant til å bruke dem kan jeg love deg at det å ha mens blir langt mer behagelig.

Milla

Støtter opp om det! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

waco, DU lever i et bruk og kast samfunn du også, ikke kom og fortell meg en gang at det er noe du ikke kaster.... hva med papiret som er utenpå ting og tang? hva gjør du med det waco? f.eks pølsepapiret som hører med til grillpølsen du kjøper på narvesen? resirkulerer du det også?

Deler av innlegget er slettet fordi det går på person, og ikke sak.

Moderator - Cassandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir vant til å bruke dem kan jeg love deg at det å ha mens blir langt mer behagelig.

Hmm, nei takk... Det spørs om ikke hvor mye man blør f.eks, kan ha litt å si for om man setter pris på tamponger. Jeg mener, når always ultra goodnight knapt duger et par-tre timer, hvilke tamponger gjør det?

Ja ja, smaken er som baken. Eller det som lenger frem er... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...