Lykkelia Skrevet 17. februar #301 Del Skrevet 17. februar Jeg synes programmet viste at vi må jobbe for å få et bedre psykiatrisk tilbud, samt bedre støttesystem rundt mennesker med alvorlige diagnoser. Det er altfor mange gærninger der ute som trenger psykiatrisk helsehjelp. Dessuten synes jeg det er en farlig vei å gå å ta livet av mennesker som føler seg som en belastning for samfunnet. Å åpne for aktiv dødshjelp vil være å bekrefte for lidende og syke at vi gjerne ser at de ikke er her mer. Det vil være billigst for samfunnet å slippe å gi dem mange år med trygd og avansert helsehjelp. Da er det «bedre for alle» å la dem slippe. Og hvem kommer til frivillig å søke seg i retning slike «avlivningsstillinger»? Jo, nettopp slike gærninger som vi så i programmet. Ja takk til livshjelp for syke, nei takk til aktiv dødshjelp! 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 28. februar #302 Del Skrevet 28. februar Det ble putselig veldig stille om denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. februar #303 Del Skrevet 28. februar MalloryK skrev (På 28.2.2025 den 10.02): Det ble putselig veldig stille om denne saken? Ekspander Har den blitt vist i Sverige enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 28. februar #304 Del Skrevet 28. februar PusheenPusheen skrev (På 28.2.2025 den 15.41): Har den blitt vist i Sverige enda? Ekspander Ligger ute på SVT Play i hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 3. mars #305 Del Skrevet 3. mars jeg så denne nettopp. er det tilfeldig at det kun er kvinner de "hjelper" ? det virker ikke slik. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. mars #306 Del Skrevet 3. mars megda skrev (På 3.3.2025 den 18.23): jeg så denne nettopp. er det tilfeldig at det kun er kvinner de "hjelper" ? det virker ikke slik. Ekspander Han Vestlandsmannen virket å ha en syk fetisj tilknyttet dette. Spurte om Janne ville ha sex først, og sendte bilder av nakne damer til henne. Dette med hanskene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 4. mars #307 Del Skrevet 4. mars PusheenPusheen skrev (På 3.3.2025 den 19.22): Han Vestlandsmannen virket å ha en syk fetisj tilknyttet dette. Spurte om Janne ville ha sex først, og sendte bilder av nakne damer til henne. Dette med hanskene. Ekspander ja, jeg tenker jo at det er en seksuell nevrose det er snakk om for begge disse mennene. det virker å handle om både kontroll og makt over andre mennesker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedLights Skrevet 7. mars #308 Del Skrevet 7. mars (endret) Er ikke det litt rart at NRK sladder og anonymiserer Steinar Wangen? Det er jo åpenbart hvem saken handler om. https://www.nrk.no/norge/drapssiktet-nordmann-utleveres-fra-sverige-1.17330341 Endret 7. mars av RedLights 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 7. mars #309 Del Skrevet 7. mars RedLights skrev (På 7.3.2025 den 16.32): Er ikke det litt rart at NRK sladder og anonymiserer Steinar Wangen? Det er jo åpenbart hvem saken handler om. https://www.nrk.no/norge/drapssiktet-nordmann-utleveres-fra-sverige-1.17330341 Ekspander Vet ikke om det har noe med at det er en pågående sak? I forbindelse med NBF fikk jeg inntrykk av at både SW og Vestlandsmannen fikk velge selv om de ville stå frem eller anonymiseres. Men det gjelder vel kun i dokuserien. Alt som kommer i ettertid har vel et slags vern. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 15. mars #310 Del Skrevet 15. mars Lykkelia skrev (På 17.2.2025 den 8.17): Jeg synes programmet viste at vi må jobbe for å få et bedre psykiatrisk tilbud, samt bedre støttesystem rundt mennesker med alvorlige diagnoser. Det er altfor mange gærninger der ute som trenger psykiatrisk helsehjelp. Dessuten synes jeg det er en farlig vei å gå å ta livet av mennesker som føler seg som en belastning for samfunnet. Å åpne for aktiv dødshjelp vil være å bekrefte for lidende og syke at vi gjerne ser at de ikke er her mer. Det vil være billigst for samfunnet å slippe å gi dem mange år med trygd og avansert helsehjelp. Da er det «bedre for alle» å la dem slippe. Og hvem kommer til frivillig å søke seg i retning slike «avlivningsstillinger»? Jo, nettopp slike gærninger som vi så i programmet. Ja takk til livshjelp for syke, nei takk til aktiv dødshjelp! Ekspander Hva tenker du om de pasientene som har så store lidelser at livskvaliteten er på 0, og alt de ønsker er å slippe å lide noe mer? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 15. mars #311 Del Skrevet 15. mars Nå har han ihvertfall trukket ankesaken og må sone for det han, foreløpig, er dømt for. https://www.nettavisen.no/mann-siktet-for-drap-og-medvirkning-til-selvmord-i-sverige-trekker-anke-over-gammel-dom-i-norge/s/5-95-2336446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 19. mars #312 Del Skrevet 19. mars Podcasten ''På innsiden av psykohoder'' har lagt ut ny episode idag som handler om Steinar Wangen. Interessant podcast der en rettspsykolog analyserer hvordan gjerningspersoner tenker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå