Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest -meg-
Skrevet

Jeg begynner som lærling i august, og er litt bekymret for at jeg ikke får opparbeidet mye ferie til neste år.

Når man jobber som lærling, jobber man da 100%?

5 dager i uken?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Man jobber 100% ja, så du får opparbeidet deg sånn ca 2 uker ferie.

Sånt ville jeg funnet ut av før jeg søkte lærlingeplass (og gjorde forøvrig det også), håper du vet bedre hva du går til enn hva det virker som!

Gjest -meg-
Skrevet
Man jobber 100% ja, så du får opparbeidet deg sånn ca 2 uker ferie.

Sånt ville jeg funnet ut av før jeg søkte lærlingeplass (og gjorde forøvrig det også), håper du vet bedre hva du går til enn hva det virker som!

Ferie er ikke det første jeg kommer til å spørre om, og i allefall ikke før jeg begynner, derfor spurte jeg her inne. ;)

Takk for svar.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg begynner som lærling i august, og er litt bekymret for at jeg ikke får opparbeidet mye ferie til neste år.

Når man jobber som lærling, jobber man da 100%?

5 dager i uken?

du har jo uansett krav på 4 (5) ukers ferie, da. selv om noe av den blir uten lønn.

og ja, du jobber 100%, 5 dager i uken som i hvilken som helst annen jobb.

Gjest -meg-
Skrevet
du har jo uansett krav på 4 (5) ukers ferie, da. selv om noe av den blir uten lønn.

og ja, du jobber 100%, 5 dager i uken som i hvilken som helst annen jobb.

Ok, takk skal du ha. Da ble jeg litt klokere.

Er de to lærlingårene to vanlige år, eller regnes det skoleår (altså 20 mnd)?

Gjest Fruktfat
Skrevet
Ok, takk skal du ha. Da ble jeg litt klokere.

Er de to lærlingårene to vanlige år, eller regnes det skoleår (altså 20 mnd)?

bare hyggelig :) det er helt vanlige år, mener jeg. jeg begynte ihvertfall lærlingtiden min 5 juli, og var ferdig 5 juli 2 år senere.

Gjest -meg-
Skrevet
bare hyggelig :)  det er helt vanlige år, mener jeg. jeg begynte ihvertfall lærlingtiden min 5 juli, og var ferdig 5 juli 2 år senere.

Takk igjen. ;)

Skrevet