AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Del Skrevet 26. januar Manglet egg og vet det kan erstattes med bakepulver eller hornsalt, men jeg tenkte meg ikke om og hadde oppi en halv ts natron i deigen. Er det bare å kaste deigen nå? Ser for meg at bollene blir tørre og vil smake såpe? Anonymkode: 93a70...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Del Skrevet 26. januar Tror nok natron egner seg bedre enn hornsalt, så det er jo bare å prøve. Anonymkode: 22d4f...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 6. februar #3 Del Skrevet 6. februar Egg gjør bakst mer smidig og har generelt veldig dårlig heveevne i melbakst og er ikke typisk noe man trenger å erstatte.... Natron kan anvendes i stedet for bakepulver, men ikke i stedet for gjær. Natron krever en form for syre i baksten for å aktivere.... Bakepulver er "natron tilsatt syre".... Slik at du ikke trenger tilsette syre i oppskriften.... Et enklere alternativ enn natron, men omtrent samme effekt...! Hjortesalt hever, men brukes typisk i småkaker for å sikre at de blir sprø og porøse...! Gjær kan erstattes av Surdeig, men surdeig hever mye langsommere enn vanlig gjær.... Dette var ikke det TS spurte om, men likevel noe relevant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå