Gå til innhold

Endringer på kropp etter graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 35, fikk mye strekkmerker og løs hud på magen. Veier det samme som før jeg fikk barn, men magen er jo helt annerledes. 

Anonymkode: 6262c...946

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heldig og slapp også unna både strekkmerker på magen og div. Har så smått litt på brystene og thats it. Litt bredere hofter kansje. Nei vi er forskjellig☺️

Anonymkode: d6e62...1f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har behov for å skryte på KG?

Patetisk.

Anonymkode: eca9e...535

Gratulerer 

Anonymkode: a7d56...c4f

Så flott for deg da. Hva vil du egentlig med dette utover å skryte av deg selv og hvor tynn du er og indirekte snakke ned andre? Noen merker store endringer på kroppen, andre lite. Folk er forskjellig. Selv er jeg litt mer inkontinent, har noen strekkmerker og delte magemuskler

Anonymkode: f3ac4...d80

Good for you! Legge i gravid og fødsels-forumet heller kanskje? Sikkert flere som kan skryte av det der! 

Anonymkode: 5be58...cb2

Du er best! Fantastisk!

Anonymkode: eca9e...535

Så utrolig mange bitterfitter det var her, da?

Det er tydeligvis kun lov å nevne noe som helst om kroppen din etter graviditet hvis den er som en krigsherjet slagmark du kan sutre og klage over. Vi som er like slanke og sexy som før må for all del holde kjeft, haha😉

Anonymkode: 7aac3...995

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🙄 Snakk om dårlig skjult snikskryt og nedlatende holdning. 

Her er føttene blitt større (str 36 til str 37,5), ribbein videt seg ut (gått fra 65 til 75 i omkrets på BH),  tror hoftebeina har blitt bredere, magen buler ut pga delte magemuskler, også har jeg gått opp i vekt (10-15 kg, rikker seg ikke). 

Alle vet jo at kroppen for en del endrer seg etter graviditet, og om du oppriktig lurte (og ikke bare ville skryte), så hadde et rask googlesøk gitt deg svaret. Du har vært heldig, og sikkert hjulpet av å få barn relativt tidlig. 

Anonymkode: ac0a2...7d1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er tydeligvis kun lov å nevne noe som helst om kroppen din etter graviditet hvis den er som en krigsherjet slagmark du kan sutre og klage over. Vi som er like slanke og sexy som før må for all del holde kjeft, haha😉

Men det er jo ganske merkelig å spørre om hvilke forandringer man kan oppleve på kroppen dersom man er voksen. De fleste kjenner til løshud og strekkmerker for eksempel. Og at puppene kan bli slappere, osv. 

Anonymkode: 6262c...946

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to tette barn. De er nå 8 og 9 år gamle. Jeg er 32. Hører alltid alle si kroppen endret seg så mye etter fødsel. Og ja, min kropp var også anderledes ett halvt års tid, men så ble den som før igjen? Eneste er puppene (rettere sagt brystvortene som henger litt mer.. er det sånne ting man hinter til?)

Hva er det som egentlig skal endres? Jeg veier varierende mellom 53-55 kg og er 170 høy. Akkurat det samme som før jeg var gravid. 

Anonymkode: 2e0e3...c1b

Hva som endres?

Har du virkelig ikke fått med deg det?

Anonymkode: 8e222...ac9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg veier mindre, har mer muskler... men livvidde er 10 cm større. Litt hengepupper - de var superperfekte før, skulle trodd de var falske. Hadde samme mål som Kim Kardashian før (men 171 høy). Ellers er alt av hug mer løst av en eller annen grunn. Kanskje har det med alder å gjøre, eller når man ble gravid, eller at jeg var dritthoven. Ikke alle ser annerledes ut etter, men hos noen er forskjellene store. Fikk ellers strekkmerker på steder der jeg ikke engang følte at huden ble strukket noe særlig.

Endret av katties
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være trøkt rimelig langt under en stein om du ikke skjønner hvor mye en kropp KAN endre seg etter graviditet. Et kjapt googlesøk eller instasøk på «postpartum body» og voila.

Dette er skryt forkledd som ignoranse.

Hilsen 2-barnsmor hvis kropp ikke endret seg mye, men som likevel ikke er ignorant 

Anonymkode: f22e6...769

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så plager ikke slike overfladiske ting meg som du tenker på.

Kroppen min har endret seg etter graviditet. Kosmetisk, men også gitt fysiske utfordringer som har vært/er svært plagsomme.

Bekkenløsning som aldri ble helt borte. Urinlekasje. Og en autoimmun sykdom som visstnok ikke har brutt helt ut enda (har symptomer på andre ting som kommer som følge av det).

Å ikke kunne hoppe, sprette, løpe, herje med barna har vært/er vanskelig. Hadde jeg visst hvor store endringer som kom til å skje med kroppen min på forhånd, så hadde jeg ikke valgt å få barn. Men hadde selvfølgelig ikke byttet dem bort nå som jeg har dem, og angrer ikke. Men sørger litt enda over kroppen jeg en gang hadde. 

Anonymkode: c1756...239

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette spørsmålet er jo ganske dumt?

1 million ulike biler og sykler kjører på helt ulike veier i verden. 

Noen flat vei, andre i ørken, noen på motorveier og noen i krappe terreng.

På bilverkstedet ser de forskjeller på konsekvenser av veiene og hvordan bilene ble produsert.

Hvordan kan dette ha seg? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to tette barn. De er nå 8 og 9 år gamle. Jeg er 32. Hører alltid alle si kroppen endret seg så mye etter fødsel. Og ja, min kropp var også anderledes ett halvt års tid, men så ble den som før igjen? Eneste er puppene (rettere sagt brystvortene som henger litt mer.. er det sånne ting man hinter til?)

Hva er det som egentlig skal endres? Jeg veier varierende mellom 53-55 kg og er 170 høy. Akkurat det samme som før jeg var gravid. 

Jo yngre kvinnen er når hun går gravid desto lettere leger kroppen seg og desto bedre trekker huden på magen seg sammen igjen. 
Du har vært heldig. Hadde du blitt gravid i dag er det ikke sikkert du hadde fått samme erfaring. 

Anonymkode: e605d...3a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts 

Haha, ganske interessant hvordan flere her da må finne andre måter og prøve og trykke meg ned på 😅 

Ser det er mange voksne fornuftige mennesker her også da. Syns det var nyttig å lese svarene her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo yngre kvinnen er når hun går gravid desto lettere leger kroppen seg og desto bedre trekker huden på magen seg sammen igjen. 
Du har vært heldig. Hadde du blitt gravid i dag er det ikke sikkert du hadde fått samme erfaring. 

Ts 

Ja. Kanskje det er derfor ja. De fleste er jo eldre så kanskje det er en så enkel forklaring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke min erfaring. Siste graviditet var mye enklere fysisk, både før og etter fødsel.

Men oppleves kanskje verre å bli ødelagt, enn å ikke merke store forskjellen andre gangen før og etter😅

Anonymkode: c1756...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk to tette barn da jeg var i 20-åra. Bortsett fra noen strekkmerker ble det veldig få endringer på kroppen.

Nå er jeg 10 år eldre og gravid igjen, så får vi se hvordan det går denne gangen ;)

Tror gener og alder har mye å si.

Anonymkode: 361b0...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Fikk så store endringer at jeg ikke kan jobbe i samme type yrker eller ha de samme hobbyene etter jeg fikk barn. Fordi kroppens endringer har gitt så store plager og skader at det ikke lar seg gjøre. Med andre ord er helsen ødelagt. Vet mange ikke opplever det, men det gjorde jeg. Så livet er totalt endret på grunn av det.

Anonymkode: 0824b...63e

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier mer enn før jeg fikk barn. Før var jeg veldig slank. Bevegde meg masse, spiste relativt lite. Spiste f.eks. ikke middag hver dag. Hadde tid til å gå lange turer på fjellet. Løp.

Fikk tre barn i 30-årene. Vekten ligger jevnt på 7 kg mer enn før barn. Har lite tid til å trene og sliter med å prioritere det om kvelden når barna endelig er i senga. Er i full jobb som krever masse. Klarte å få mosjon og trening da jeg var i permisjon, klarte å sitte og spise rolig, næringsrik lunsj. Gikk ned jevnt og trutt da. Nå er hverdagen krevende. Har flyttet bort fra fjellene. Har et vondt kne. Har et fullstendig annet liv enn før jeg fikk barn. Det er ikke en unnskyldning; det er en forklaring.

Anonymkode: 0031f...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå 50 og fikk to barn hhv da jeg var 25 og 28. Hadde såkalt enkle svangerskap og la ikke på meg særlig ekstra vekt annet enn baby og vann. Så årene mellom 30 og ca 47 var jeg så og si som før svangerskapene, bare litt rundere i hoftepartiet og større pupper.

Men så kom overgangsalderen, og nå som 50åring er det ganske så tydelig at kroppen min har vært gravid to ganger. Så mine endringer kom på etterskudd, med hormonendringer og alt det andre som følger med å bli eldre.

Anonymkode: ae250...3f1

Skrevet

Jeg synes ikke kroppen forandret seg så mye, men jeg har blitt bredere over hoftene 😊 men det er egentlig helt okei. Ellers så er vel puppene noe forandret, men det er nok mer pga alder enn barn😅 jeg veier mer nå enn før barn, men det er kun min skyld. Er 100% alene med barnet og har derfor ikke tid til å trene som jeg gjorde før barn.

AnonymBruker
Skrevet

Slapp hud, strekkmerker, slappe bryster,inkontinens, fremfall, problemer med bekkenet, hormoner kan endre seg og graviditet kan trigge tilstander i kroppen/forverrre ting. Har hørt at til og med nesen kan forandre seg og at den kan bli større.. så mange ting kan skje. 

Anonymkode: eba8c...b10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...