Gå til innhold

Lage brudebukett selv, hjelp!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal gifte oss i mai og jeg planlegger å lage brudebuketten selv. Har tenkt til å lage en enkel bukett med roser og brudeslør. Har heldigvis god til å øve meg til selve dagen, men ønsker gjerne tips fra noen som har gjort det samme🥰

Er usikker på om jeg skal lage den kvelden før og la den stå i kjøleskapet over natten, eller bare lage den samme dag. Jeg har god tid på selve dagen før selve vielsen så det er ikke noe problem, men er redd for at fukt skal smitte over på kjolen🥲

Å sette sammen buketten skal gå fint, men det er prosessen frem til den skal brukes jeg er usikker på! Hvordan bør jeg oppbevare den, skal stå i eller ha vann, hvordan unngå at de står i vann for nært vielsen og kjolen blir bløt...😅

Takk på forhånd🥰

Anonymkode: 4c852...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal gifte oss. :knegg: Freudiansk slip?

Jeg ville definitivt laget den dagen før, da slipper du det stresset. Kan du ikke ha sånn liten vannbeholder nederst på stilkene? Du får vel kjøpt dem i en blomsterbutikk. 

Endret av Kålrota
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Heheh, det gikk litt fort når jeg skrev😂

Takk for tips, skal sjekke det ut🙏🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag den kvelden før, la den stå i vann. På selve dagen pakker du enden inn i litt vått papir og plast, også bruker du et pent bånd rundt buketten. 
Hvis du ikke ønsker bånd, må du bare sørge for å tørke godt av den før den skal brukes av deg. 

anbefaler grønn blomstertape til å holde stilkene sammen, og det finnes bra filmer på YT om hvordan lage ulike oppsatser 🤗

Anonymkode: 76c46...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lag den kvelden før, la den stå i vann. På selve dagen pakker du enden inn i litt vått papir og plast, også bruker du et pent bånd rundt buketten. 
Hvis du ikke ønsker bånd, må du bare sørge for å tørke godt av den før den skal brukes av deg. 

anbefaler grønn blomstertape til å holde stilkene sammen, og det finnes bra filmer på YT om hvordan lage ulike oppsatser 🤗

Anonymkode: 76c46...f47

TS her. Tusen takk for tips🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke noe om dette.

Men mine life-hacks er;

Spørr ChatGpt

Søk på youtube. 

Anonymkode: 3047b...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg har laget fire brudebuketter for venninner. Bare én av de ble laget samme dagen. De andre lagde jeg dagen før, hadde i vann over natten. De sto på et kjølig sted, men ikke kjøleskap. Da de sto i vann hadde jeg bundet de sammen med en slags ståltråd. Dagen etter tapet jeg stilkene sammen og surret silkebånd rundt. 

På festene etterpå ble silkebåndet tatt av og blomstene i vann igjen, de holdt seg fine lenge. 

Anonymkode: 799ef...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...