Gå til innhold

når er man "lettvinn"? :)

Fremhevede innlegg

Gjest Stell@
Skrevet

Hvordan er en person som er løs på tråden?

Definer en person som er lettvinn på det seksuelle plan. :smilbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Følsomt emne, men med en klype salt eller to mener jeg at en person som så godt som alltid når vedkommende er på byen/på fest er aktivt på sjekkern. Jeg har noen bekjente jeg kunne ha definert som nokså "løse" en periode - hun ene sjekket opp tilfeldige, fremmede mennesker allerede på byssen til byen etter et kort vorspiel, hun andre så jeg vel aldri kline og flørte med mindre enn tre stk, deriblant flere lite attraktive sammenliknet med hennes eget utseende og personlighet ellers, pr kveld... Hele året, i et lite studentmiljø. En annen (hankjønn) hadde stadig noe på gang med flere enn ei av gangen, og nesten aldri noen han selv ville valgt til noe seriøst forhold - til sin egen frustrasjon, men sikkert også glede. Samme person flørter og smisker også for å oppnå velvilje hos andre, både kolleger o.a.

Men det er jo egentlig et ganske stygt uttrykk, da. Det kan jo hende at den "løse" personen trives med å leve sånn.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Lettvinn:

~vinn adj -vint, -e el. ~vint a2 (av vinne i bet. 'arbeide')

1 som ikke krever mye arbeid el. bry, lett å bruke; makelig en l- gard / et lettvint redskap / en l- framgangsmåte

2 overflatisk, enkel l-e argumenter / adv: ta det lettvint med vårrengjøringen

3 hendig, kvikk, rask en l- jente

Syns ikke det har noe å gjøre med hvor mange sexpartnere man har hatt, men på hvordan man bruker seg selv eller andre seksuelt.

Endret av Seniorita_
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Lettvinn:  3 hendig, kvikk, rask en l- jente

:ler: Det er IKKE det jeg forbinder med en lettvinn jente! Eller... ved nærmere ettertanke...

Lettvinn, da er du enkel å få på rygg ("hvem som helst" har sjangs), stiller ingen krav, men er heller ikke til å stole på (man vet aldri om du puler bestekompisen i morra).

Jenter som puler rundt blir fort oppfatta som lettvinne. Skal ærlig innrømme at jeg tenker lettvinn når jeg hører om jenter som har hatt et tosifret antall sexpartnere og har såvidt passert 20.

Gjest Gjest
Skrevet

En som ser på sex som noe like lettvint som et slag poker. En som har ONS. En som har hatt mange sexpartnere. En som har sex uten å være forelsket. De færreste forelsker seg 20-30 ganger i løpet av et liv. Men når det er sagt. Det er deres liv, deres valg, de som skal leve med de følelsesmessige evnt. fysiske konsekvensene av det og jeg synes ikke at noen har rett til å fordømme det. Aller minst de mennene som stiller i samme bås selv.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg stiller meg spørrende til at alle nevner "jenter" i eksemplene sine. Utfra overnevnte definisjoner (eksemplene) så kjenner jeg flere gutter som er løs på tråden enn jenter som er det...

Ellers er jeg enig med siste Gjest. Hva pokker har vi andre med hvem og hvor mange folk puler/sjekker opp??

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vet ikke hva det kommer av, men oppfatningen er nok at jenter som puler rundt, tar hvem som helst, mens gutter som puler rundt, får hvem som helst.

Kanskje det kommer av stereotypen at jentene holder igjen, og guttene tar det de får? (selv om det jo selvsagt ikke stemmer)

Gjest Stell@
Skrevet
Jeg stiller meg spørrende til at alle nevner "jenter" i eksemplene sine. Utfra overnevnte definisjoner (eksemplene) så kjenner jeg flere gutter som er løs på tråden enn jenter som er det...

Ellers er jeg enig med siste Gjest. Hva pokker har vi andre med hvem og hvor mange folk puler/sjekker opp??

Jeg har masse med hvem folk puler jeg. For alt jeg vet så kan du være en h*** som puler rundt på gud og enhver mann. Og for alt jeg vet igjen så kan jeg være dum nok til å komme borti akkurat den mannen du har pult på som jeg da igjen ikke bruker kondom med, også får jeg feks clamydia av denne fyren.

Så på den måten har jeg noe med hvem som puler hvem. :smilbla:

Jeg ser ikke ned på gutter som er løse på tråden, på samme måte som med jenter. Jeg ser mer ned på damene som er det. Ja, faktisk. :)

Gjest Stell@
Skrevet
Lettvinn:

~vinn adj -vint, -e el. ~vint a2 (av vinne i bet. 'arbeide') 

1 som ikke krever mye arbeid el. bry, lett å bruke; makelig en l- gard / et lettvint redskap / en l- framgangsmåte 

2 overflatisk, enkel l-e argumenter / adv: ta det lettvint med vårrengjøringen 

3 hendig, kvikk, rask en l- jente

Syns ikke det har noe å gjøre med hvor mange sexpartnere man har hatt, men på hvordan man bruker seg selv eller andre seksuelt.

Og her kommer man med den perfekte definisjonen ser jeg ja. :grine2:

Gjest Gjesta
Skrevet
Og for alt jeg vet igjen så kan jeg være dum nok til å komme borti akkurat den mannen du har pult på som jeg da igjen ikke bruker kondom med, også får jeg feks clamydia av denne fyren.

Sørger du ikke for at han bruker kondom, så er det din egen feil hvis du får clamydia.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg har masse med hvem folk puler jeg. For alt jeg vet så kan du være en h*** som puler rundt på gud og enhver mann. Og for alt jeg vet igjen så kan jeg være dum nok til å komme borti akkurat den mannen du har pult på som jeg da igjen ikke bruker kondom med, også får jeg feks clamydia av denne fyren.

Så på den måten har jeg noe med hvem som puler hvem. :smilbla:

Jeg ser ikke ned på gutter som er løse på tråden, på samme måte som med jenter. Jeg ser mer ned på damene som er det. Ja, faktisk. :)

:ler: Så hvis du får klamydia fordi du ikke bruker kondom så er det andre jenters feil?

Gjest Stell@
Skrevet
Følsomt emne, men med en klype salt eller to mener jeg at en person som så godt som alltid når vedkommende er på byen/på fest er aktivt på sjekkern. Jeg har noen bekjente jeg kunne ha definert som nokså "løse" en periode - hun ene sjekket opp tilfeldige, fremmede mennesker allerede på byssen til byen etter et kort vorspiel, hun andre så jeg vel aldri kline og flørte med mindre enn tre stk, deriblant flere lite attraktive sammenliknet med hennes eget utseende og personlighet ellers, pr kveld... Hele året, i et lite studentmiljø. En annen (hankjønn) hadde stadig noe på gang med flere enn ei av gangen, og nesten aldri noen han selv ville valgt til noe seriøst forhold - til sin egen frustrasjon, men sikkert også glede. Samme person flørter og smisker også for å oppnå velvilje hos andre, både kolleger o.a.

Men det er jo egentlig et ganske stygt uttrykk, da. Det kan jo hende at den "løse" personen trives med å leve sånn.

Ja dette var en ganske så korrekt definisjon ja. :ler:

Gjest Stell@
Skrevet
:ler: Så hvis du får klamydia fordi du ikke bruker kondom så er det andre jenters feil?

Ikke bare, men hun er til dels skyldig. :smilbla:

Gutten også selvfølgelig.

Gjest Stell@
Skrevet (endret)
Sørger du ikke for at han bruker kondom, så er det din egen feil hvis du får clamydia.

Ja, det er også min feil, også guttens, og den forrige jentas....og den forrige der, og den forrige der, og den forrige der. :)

Endret av Stell@
Gjest Gjesta
Skrevet
Ja, det er også min feil, også guttens, og den forrige jentas. :)

På hvilken måte?

Gjest Stell@
Skrevet
På hvilken måte?

For at de igjen ikke har beskyttet seg og har horet rundt.

Ja, jeg gjentar, også min feil. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er du også hore da hvis du puler uten beskyttelse?

Gjest Stell@
Skrevet
Er du også hore da hvis du puler uten beskyttelse?

Nei, bare veldig naiv og godtroende. For han jeg puler har lovet meg at han er jomfru. :)

Gjest Gjesta
Skrevet
For at de igjen ikke har beskyttet seg og har horet rundt.

Ja, jeg gjentar, også min feil. :)

Om du vet så lite om sex Stell@, så vil jeg anbefale deg å vente litt til. Man trenger ikke nødvendigvis knulla mer enn 1 person for å få klamydia. Det der er som graviditet det, one shag is all you need ;)

Gjest Stell@
Skrevet
Om du vet så lite om sex Stell@, så vil jeg anbefale deg å vente litt til. Man trenger ikke nødvendigvis knulla mer enn 1 person for å få klamydia. Det der er som graviditet det, one shag is all you need ;)

Men det er vel strengt talt større sjangse for at man får clamydia hvis man har pult flere? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...