Gå til innhold

Beste brynspenn for fet hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 0.14):

Sov med sterk antiperspirant (stopp24) i brynsområdet, eller øvrige oljete områder.

Har selv oljete hud, og bruker kun sensai sin øyebrynsstift (refill) som nevnt over her. 

Anonymkode: 11ba4...163

Jeg vil absolutt ikke anbefale dette, man risikerer faktisk å skade huden sin og forverre problemet. Stop24 består i hovedsak av alkohol og aluminiumklorid. Alkohol har en uttørkende effekt på huden, noe som kan føre til at huden responderer med å øke talgproduksjonen for å kompensere for fukttapet. Alkohol gjør dessuten huden mer sensitiv for UV-stråling, noe som øker risikoen for solbrenthet, solskader og pigmenteringer. Aluminiumklorid er tilsatt deodorant for å blokkere utløpene til svettekjertlene, noe som gjør det svært sannsynlig at det også vil blokkere/tette til porene, og gi økt risiko for kviser og talgpropper/sorte prikker. Man vil altså oppnå det motsatte av det man ønsker, som er å redusere/balansere talgproduksjonen. Vanlige bivirkninger av aluminiumhydroklorid er bl.a. ekstrem tørrhet og sprekker i huden, rødhet og svie, sår og eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Roci skrev (4 minutter siden):

Jeg vil absolutt ikke anbefale dette, man risikerer faktisk å skade huden sin og forverre problemet. Stop24 består i hovedsak av alkohol og aluminiumklorid. Alkohol har en uttørkende effekt på huden, noe som kan føre til at huden responderer med å øke talgproduksjonen for å kompensere for fukttapet. Alkohol gjør dessuten huden mer sensitiv for UV-stråling, noe som øker risikoen for solbrenthet, solskader og pigmenteringer. Aluminiumklorid er tilsatt deodorant for å blokkere utløpene til svettekjertlene, noe som gjør det svært sannsynlig at det også vil blokkere/tette til porene, og gi økt risiko for kviser og talgpropper/sorte prikker. Man vil altså oppnå det motsatte av det man ønsker, som er å redusere/balansere talgproduksjonen. Vanlige bivirkninger av aluminiumhydroklorid er bl.a. ekstrem tørrhet og sprekker i huden, rødhet og svie, sår og eksem.

Ja, jeg er enig. Jeg ble skeptisk da jeg så dette så har ikke prøvd det.

ts

Anonymkode: 909bd...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Thomas sin og Isadora sin, sitter pent på og er heller ikke så dyre. 😊 selges på Vita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...