Roci Skrevet 31. januar #21 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 0.14): Sov med sterk antiperspirant (stopp24) i brynsområdet, eller øvrige oljete områder. Har selv oljete hud, og bruker kun sensai sin øyebrynsstift (refill) som nevnt over her. Anonymkode: 11ba4...163 Jeg vil absolutt ikke anbefale dette, man risikerer faktisk å skade huden sin og forverre problemet. Stop24 består i hovedsak av alkohol og aluminiumklorid. Alkohol har en uttørkende effekt på huden, noe som kan føre til at huden responderer med å øke talgproduksjonen for å kompensere for fukttapet. Alkohol gjør dessuten huden mer sensitiv for UV-stråling, noe som øker risikoen for solbrenthet, solskader og pigmenteringer. Aluminiumklorid er tilsatt deodorant for å blokkere utløpene til svettekjertlene, noe som gjør det svært sannsynlig at det også vil blokkere/tette til porene, og gi økt risiko for kviser og talgpropper/sorte prikker. Man vil altså oppnå det motsatte av det man ønsker, som er å redusere/balansere talgproduksjonen. Vanlige bivirkninger av aluminiumhydroklorid er bl.a. ekstrem tørrhet og sprekker i huden, rødhet og svie, sår og eksem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #22 Del Skrevet 31. januar Roci skrev (4 minutter siden): Jeg vil absolutt ikke anbefale dette, man risikerer faktisk å skade huden sin og forverre problemet. Stop24 består i hovedsak av alkohol og aluminiumklorid. Alkohol har en uttørkende effekt på huden, noe som kan føre til at huden responderer med å øke talgproduksjonen for å kompensere for fukttapet. Alkohol gjør dessuten huden mer sensitiv for UV-stråling, noe som øker risikoen for solbrenthet, solskader og pigmenteringer. Aluminiumklorid er tilsatt deodorant for å blokkere utløpene til svettekjertlene, noe som gjør det svært sannsynlig at det også vil blokkere/tette til porene, og gi økt risiko for kviser og talgpropper/sorte prikker. Man vil altså oppnå det motsatte av det man ønsker, som er å redusere/balansere talgproduksjonen. Vanlige bivirkninger av aluminiumhydroklorid er bl.a. ekstrem tørrhet og sprekker i huden, rødhet og svie, sår og eksem. Ja, jeg er enig. Jeg ble skeptisk da jeg så dette så har ikke prøvd det. ts Anonymkode: 909bd...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet fredag kl 20:35 #23 Del Skrevet fredag kl 20:35 Jan Thomas sin og Isadora sin, sitter pent på og er heller ikke så dyre. 😊 selges på Vita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå