Rosa Gnom Skrevet 23. januar #21 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 40 år, har hatt psykiske vansker hele livet. Har til vanlig lavt blodtrykk (kanskje pga medisinene.) I dag skulle jeg ha en undersøkelse jeg gruet meg til. Var på jobb, og kjente hjertet oppe i midten i brystet på en måte. Kjente på pulsen på håndleddet, og den var litt raskere enn vanlig, og ujevn. Hoppet over en del slag. Dette varte ca 15 min, og det gikk over 5 min før jeg skulle gjøre undersøkelsen. Turte ikke å si det til noen hvis det er nye symptomer jeg har fått pga at jeg har angst. Kan angst gi uregelmessig puls? Anonymkode: f2a63...7c4 Det kan det. Varierer litt ifra person til person. De gangene angsten er som værst så har jeg høy puls,men da har jeg målt pulsen min også. Da får jeg enda mer angst av at den er høy. Så Jeg har rett og slett lært meg å overse det. Ikke måle den heller når jeg har angst. Må også legge til at jeg har vært hos lege for å sjekke dette. Hjertet mitt er friskt ellers. De gangene jeg "føler" etter når jeg har angst,gjør alt så mye værre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #22 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du lar være å ta pulsen så vil du jo ikke merke noe til om den er uregelmessig eller ikke. Anonymkode: 7d869...830 Det var jo følelsen av å ha hjertet midt i bystet, at det snørte seg litt og jeg kjente hjertet var urolig som var problemet da. Anonymkode: f2a63...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #23 Del Skrevet 23. januar Ja, selvfølgelig kan det det! Anonymkode: 3c27d...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #24 Del Skrevet 23. januar Jepp. Får det en del. Noen ganger bare såvidt og kjenner det dunker hardt en gang når det er over. Andre ganger over lengre tid og skikkelig uregelmessig, venter bare på det store «dunket» som sier at det er over. Kan også få takykardi, puls opp mot 200 som varer en stund. Har tatt 24-timers ekg. Bare ekstra systoler som ikke er noe farlig. Anonymkode: 52f45...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #25 Del Skrevet 23. januar Vet ikke. Jeg har komplekse angstproblemer og får også forstyrrelser på hjertet. Har merket meg at det særlig er kombinasjonen søvnmangel og emosjonelt press som virker å utløse det. Får det og av medikamenter som Imovane, stimuli som kaffe, alkohol. Jeg har typisk mye av det en periode, så roer det seg gjerne en stund. Har tatt ukesekg som viste at jeg har ekstraslag som skal være ufarlige. Egentlig ikke fått noen info om at angst er årsaken. For meg hjalp det veldig at de undersøkte om der var problemer med hjertet mitt. Når det ble utelukket blir jeg ikke så redd når det skjer. Merker selv det blir enda verre når jeg blir redd når det skjer. Anonymkode: 1e67b...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #26 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var jo følelsen av å ha hjertet midt i bystet, at det snørte seg litt og jeg kjente hjertet var urolig som var problemet da. Anonymkode: f2a63...7c4 Ja, greit. Jeg mener likevel det samme, da. Det snører seg litt i brystet når du gruer deg til noe, det er jo en relativt normal følelse og det kan vel alle kjenne på. Ingen kan se det på deg og du selv vet at det ikke er farlig. Da kan du egentlig overse det, for det har ikke noe å si. Anonymkode: 7d869...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #27 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men er det noe problem om pulsen blir litt høy og uregelmessig (det vet vi jo ikke helt om den er, for å finne ut det må du til lege) hvis du gruer deg til noe? Dette var 15 minutter av livet ditt den dagen, det har jo null å si? Du vet at du gruet deg for noe, da vet du hvorfor det ble sånn. Ikke er det farlig å grue seg heller. Foreslår at du driter i å ta pulsen for det har ikke noen nytte. Anonymkode: 7d869...830 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du lar være å ta pulsen så vil du jo ikke merke noe til om den er uregelmessig eller ikke. Anonymkode: 7d869...830 Selvfølgelig kan man merke uregelmessig puls uten å ta pulsen eller sjekke hos legen. Både ekstraslag og flimmer kan merkes godt. Anonymkode: 23eec...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #28 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, greit. Jeg mener likevel det samme, da. Det snører seg litt i brystet når du gruer deg til noe, det er jo en relativt normal følelse og det kan vel alle kjenne på. Ingen kan se det på deg og du selv vet at det ikke er farlig. Da kan du egentlig overse det, for det har ikke noe å si. Anonymkode: 7d869...830 Skjønner ikke hvorfor du skriver her. Dette kjentes absolutt ikke normalt ut. Hadde jeg vært redd for å bli syk, hadde jeg vært redd for at det var noe hjertesykdom, for det kjentes ikke normalt ut. Men jeg er ikke redd for å bli syk. (Skulle ønske jeg ble alvorlig syk og ikke hadde så lenge igjen, men det er en annen sak.) Anonymkode: f2a63...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #29 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skjønner ikke hvorfor du skriver her. Dette kjentes absolutt ikke normalt ut. Hadde jeg vært redd for å bli syk, hadde jeg vært redd for at det var noe hjertesykdom, for det kjentes ikke normalt ut. Men jeg er ikke redd for å bli syk. (Skulle ønske jeg ble alvorlig syk og ikke hadde så lenge igjen, men det er en annen sak.) Anonymkode: f2a63...7c4 Jeg prøver å få deg til å tenke gjennom reaksjonen din. Du er veldig redd for noe som du selv gjentar om og om igjen at ikke er farlig. Det er veldig ulogisk. Du bør spørre deg selv noen spørsmål rundt opplevelsen din. Hva er det du egentlig er redd for? Er det farlig? Hvilke konsekvenser kan det få? Er dette egentlig sannsynlig? Hvis du kjenner på et ufarlig ubehag så kan du faktisk velge å ikke gi det noen oppmerksomhet i og med at det er irrelevant. Når hjernen din slutter å hause opp ufarlige ubehag vil du samtidig minske sjansen for at det skjer igjen. Anonymkode: 7d869...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #30 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg prøver å få deg til å tenke gjennom reaksjonen din. Du er veldig redd for noe som du selv gjentar om og om igjen at ikke er farlig. Det er veldig ulogisk. Du bør spørre deg selv noen spørsmål rundt opplevelsen din. Hva er det du egentlig er redd for? Er det farlig? Hvilke konsekvenser kan det få? Er dette egentlig sannsynlig? Hvis du kjenner på et ufarlig ubehag så kan du faktisk velge å ikke gi det noen oppmerksomhet i og med at det er irrelevant. Når hjernen din slutter å hause opp ufarlige ubehag vil du samtidig minske sjansen for at det skjer igjen. Anonymkode: 7d869...830 Men kjære deg da. Jeg er ikke redd for at det kunne vært hjerteproblemer. Jeg er redd det skal være nye symptomer på angst. Det var litt ubehagelig med hjertet løpende midt i brystet. Jeg prøver å oppføre meg normalt blant andre, men angsten gir meg mye utfordringer med det. Hvis jeg i tillegg skal føle det blit reangt i brystet, blir det enda vanskeligere å oppføre seg rolig og normalt. Og jeg ba ikke om noen råd. Jeg spurte ett enkelt spørsmål, og det svaret har jeg fått nå. Anonymkode: f2a63...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #31 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 10.00): Jeg har mye sosial angst ellers, og det er ikke noe jeg vil folk skal vite. Har en sjelden gang, kanskje i gj.snitt 1 gang hver 2 eller 3. uke en følelse av at det snører seg i brystet, samtidig som jeg kjenner hjertet løper løpsk. Dette varer bare ett par sekunder, og det har kun skjedd når jeg har vært alene, ikke hatt angst osv. Håper virkelig ikke det er dette som utvikler seg. Det er vanskelig nok fra før å skulle oppføre seg normalt blant andre, enn om jeg i tillegg skal sitte og kjenne på dette. Anonymkode: f2a63...7c4 Men herregud. Det er helt vanlig at hjertet slår litt ekstra når man er nervøs! HvA ER GALT MED DAGENS MENNESKER Anonymkode: 9b05d...90d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #32 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men kjære deg da. Jeg er ikke redd for at det kunne vært hjerteproblemer. Jeg er redd det skal være nye symptomer på angst. Det var litt ubehagelig med hjertet løpende midt i brystet. Jeg prøver å oppføre meg normalt blant andre, men angsten gir meg mye utfordringer med det. Hvis jeg i tillegg skal føle det blit reangt i brystet, blir det enda vanskeligere å oppføre seg rolig og normalt. Og jeg ba ikke om noen råd. Jeg spurte ett enkelt spørsmål, og det svaret har jeg fått nå. Anonymkode: f2a63...7c4 Høres ut som du ikke vet hva angst er. Anonymkode: 9b05d...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #33 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men herregud. Det er helt vanlig at hjertet slår litt ekstra når man er nervøs! HvA ER GALT MED DAGENS MENNESKER Anonymkode: 9b05d...90d Det er forskjell på å slå fortere/hardere og å slå uregelmessig. Når pulsen min blir uregelmessig så hopper det i brystet, jeg kan skvette til eller miste pusten. Når det flimrer så blir jeg svimmel og får problemer med å puste. Jeg har aldri hørt at uregelmessig puls kan skyldes angst, og jeg synes det er skummelt at du avfeier hjerterytmeforstyrrelser på den måten. Anonymkode: 62223...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men herregud. Det er helt vanlig at hjertet slår litt ekstra når man er nervøs! HvA ER GALT MED DAGENS MENNESKER Anonymkode: 9b05d...90d Det ganske stor forskjell når hjerte slår ekstra og når det slår uregelmessig. Til Ts, ja det er ikke så uvanlig at man kan få ekstra slag eller uregelmessig puls av angst. Anonymkode: f8f8e...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er forskjell på å slå fortere/hardere og å slå uregelmessig. Når pulsen min blir uregelmessig så hopper det i brystet, jeg kan skvette til eller miste pusten. Når det flimrer så blir jeg svimmel og får problemer med å puste. Jeg har aldri hørt at uregelmessig puls kan skyldes angst, og jeg synes det er skummelt at du avfeier hjerterytmeforstyrrelser på den måten. Anonymkode: 62223...805 Takk for et fornuftig svar. Anonymkode: f2a63...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det ganske stor forskjell når hjerte slår ekstra og når det slår uregelmessig. Til Ts, ja det er ikke så uvanlig at man kan få ekstra slag eller uregelmessig puls av angst. Anonymkode: f8f8e...c2b Takk for et fornuftig svar. Anonymkode: f2a63...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå