Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøpte nylig en bok med oppskrift på lugga. Disse virker alt for kompliserte og ikke det jeg var ute etter.

da vi var yngre strikket bestemor lugga til oss, av den svært enkle typen. Tror rett og slett det bare var en tova lest med såle og deretter et strikka lag med ull utpå der igjen. Men har noen en superenkel oppskrift??

Anonymkode: d991e...85a

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1820622-oppskrift-p%C3%A5-enkle-lugger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Perine skrev (9 timer siden):

Takk, men nei- mente lugger (lester som er ekstra varm for å bruke ute på vinteren) ☺️

ts

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, men nei- mente lugger (lester som er ekstra varm for å bruke ute på vinteren) ☺️

ts

Er dette kreativ troling? Du ser etter oppskrift på noe jeg aldri har hørt om før, og forklarer hva det er med et annet ord jeg aldri har hørt før. Jeg trode først det var en matret, hahaha! Aner ikke hva du snaker om, men jeg synes tråden var morsom❤️

Annonse

AnonymBruker

Klikket meg inn fordi jeg trodde du ønsket tips til å enkelt klippe luggen hjemme selv..

Vet fortsatt ikke hva du spør om. Et tips er å ikke bruke spesielle, lokale uttrykk når du spør om noe.

Anonymkode: 00230...669

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

ok, det ante meg at det var noe sånt... Else's Blogg..: OM LUGGER    

Husker du luggene? – NRK Nordland

slike har ikke tradisjoner her i sør, hvor det er mildere med mye sludd og slaps på vinteren, men kanskje mer nord i landet.  Lykke til

Prøv å søke etter lugger i fb-gruppa

vi som strikker sokker og tilbehør 

Endret av Perine
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Er dette kreativ troling? Du ser etter oppskrift på noe jeg aldri har hørt om før, og forklarer hva det er med et annet ord jeg aldri har hørt før. Jeg trode først det var en matret, hahaha! Aner ikke hva du snaker om, men jeg synes tråden var morsom❤️

Jeg tenkte ikke på trolling, for jeg har hørt ordet før.  Jeg vet også at man har forskjellige ord for ting rundt i landet, så jeg prøvde å google.  Da ts forklarte hva det var, så skjønte jeg litt mer.  Det er egentlig en gammel håndverkstradisjon for utendørs fot-tøy/sko vinterstid.  Det finnes antakelig både kurs og hobbygrupper som ønsker å bevare den gamle tradisjonen.

• Liker 1
AnonymBruker

Hehe, ikke trolling! Men moro at det ikke er så mange som har hørt om det, trodde det var mye mer vanlig enn det kanskje er 😅

legger ved bilde av boka, men ønsker bare en mye enklere oppskrift enn det jeg finner i denne boka. 

ts

image.jpg

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...