Bobly Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Kan fagforeningen min motarbeide krav om lønn og stillingsendring, hvis sjefen min fremmer kravet selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Nei, men motsatt skjer ofte. Anonymkode: 3fee8...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Ja, det har jeg opplevd selv. Men i så fall melder du deg selvsagt ut! Anonymkode: 56704...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Spørs jo hva du mener med motarbeider? Det er ikke gitt at foreningen prioriterer deg selv om sjefen din gjør det, og omvendt. Anonymkode: ed727...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Jeg skjønner null av lønnsforhandlinger og er heller ikke ts.... men hvem er det som oftest taler sterkest i arbeidstakers favør? Forening eller leder? Spør fordi min leder jo kjenner meg best, mens forening kjenner verdien av min utdanning best... hvis det gir mening Forstår heller ikke hvordan og når forening argumenterer eller endrer leders prioritering. Igjen, er det ikke leder som kjenner arbeidstaker best og hvordan kan egentlig forening ha god nok oversikt over hvem som burde få hva? Anonymkode: 5bc2e...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 3 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 3 timer siden Men blir ikke det litt rart all tid arbeidsgiver fremmer krav på sin ansatts vegne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 3 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner null av lønnsforhandlinger og er heller ikke ts.... men hvem er det som oftest taler sterkest i arbeidstakers favør? Forening eller leder? Spør fordi min leder jo kjenner meg best, mens forening kjenner verdien av min utdanning best... hvis det gir mening Forstår heller ikke hvordan og når forening argumenterer eller endrer leders prioritering. Igjen, er det ikke leder som kjenner arbeidstaker best og hvordan kan egentlig forening ha god nok oversikt over hvem som burde få hva? Anonymkode: 5bc2e...800 Jeg trodde det var slik at hvis leder har prioritert deg, så skal ikke tillitsvalgte tale mot den prioriteringen. Men er usikker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Bobly skrev (48 minutter siden): Jeg trodde det var slik at hvis leder har prioritert deg, så skal ikke tillitsvalgte tale mot den prioriteringen. Men er usikker selv. Hvis den prioriteringen er motsatt av hva fagforeningen har prioritert, kan fagforeningen i praksis motarbeide den ansatte gjennom å kjempe for sin prioritering, ja. Kassa (potten) er jo ikke uendelig. Men det vil komme helt an på den konkrete situasjonen. Jeg vet om folk som har blitt direkte motarbeidet av fagforeningen, for eksempel fordi kravet er basert på løgn. Men vanlig er det nok ikke. Anonymkode: 11937...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Har sittet som leder selv. Så ja der du fremmer noe urimelig så snakker foreningen til arbeidsgiver Anonymkode: 27bf6...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Spørs veldig på situasjonen din og hvor aktiv fagforeningen er lokalt. Fagforeningen min jobber som regel for at lønnsøkning skal gis til flest mulig (og dermed blir jo potten per person mindre), og ønsker nesten alltid at formell kompetanse skal vektes høyest. Har skjønt at det egentlig ikke taler min sak så veldig godt (jeg er hardtarbeidende og derfor veldig godt likt hos ledelsen, men har i motsetning til mange andre på min arbeidsplass «bare» bachelor. Anonymkode: 965f6...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå