Perine Skrevet 20 timer siden Forfatter #1781 Del Skrevet 20 timer siden Europa står samlet i støtten til Ukraina, men hva med Ungarn? Hvilken side står de egentlig på? De nevnte på kveldsnytt at flere europeiske statsledere hadde sendt hilsener til Zelenskyj i kveld, men Orban hadde heller sendt positiv melding til Trump. Jeg ser ikke mye på nettet om dette. De har vel også fortsatt en del handel med Russland. Tenker at Ungarn er både EU og Natomedlem? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 20 timer siden #1782 Del Skrevet 20 timer siden Det hele er helt utrolig. Dere som forsvarer Trump og Putin; tenk om det var krangel om hvor grensen skulle gå i nord fordi Norge ikke grenset til Russland for 100 år siden, men til Finland. Og Russland ville reklame norsk og finsk territorium fordi Finland var historisk underlagt Russland. Ikke en uventet situasjon når vi kjenner Putin. Det utrolige er presidenten i vår mektigste allierte land skulle blande seg og være på Russlands side i konflikten. "Ja, vi forventer at Norge gir fra dere Kirkenes for historisk har den vært russisk. Om vi skal støtte dere videre så må dere gi fra dere noe av oljepengene" Putin spiller Trump med smisk og smiger, det eneste denne mannen responderer på. Han holder seg iskald. Zelenskyj klarer ikke spille det samme spillet, han kjemper for landet sitt og er mer desperat i møte med Trump. Trump forventer smisk, får han ikke det er Ukraina "utakknemlig"? Utakknemlig!! Det er helt vanvittig. 21 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 20 timer siden #1783 Del Skrevet 20 timer siden Så nettopp et intervju med ei NATO dame i US - hun kunne berolige alle med at den retorikken man så var helt vanlig når slike ledere møtes - de gjør seg bare normalt sett ferdige med det bak lukkede dører før de kommer ut og møter pressen. Tipper dette ordner seg jeg - Zelensky har ikke noe reelt valg egentlig.... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 20 timer siden #1784 Del Skrevet 20 timer siden Ardwinna skrev (53 minutter siden): Jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet med en tolk når de to dresskledde apene ikke klarer å tie i to sekund og la Zelenskyj snakke. De hadde neppe hatt tid til å lytte til en tolk heller Det var et møte på nesten 1 time, og Zelensky hadde masse taletid. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 20 timer siden #1785 Del Skrevet 20 timer siden Sportydame skrev (2 minutter siden): Så nettopp et intervju med ei NATO dame i US - hun kunne berolige alle med at den retorikken man så var helt vanlig når slike ledere møtes - de gjør seg bare normalt sett ferdige med det bak lukkede dører før de kommer ut og møter pressen. Tipper dette ordner seg jeg - Zelensky har ikke noe reelt valg egentlig.... Jeg er egentlig ikke noe særlig fan av Trump, men det er forfriskende at ting som normalt blir sagt bak lukkede dører, nå sies ..direkte. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbrain Skrevet 20 timer siden #1786 Del Skrevet 20 timer siden Momma skrev (1 time siden): De to oppførte seg som de sikkert også gjorde på high school i sin tid: mobbet den lille, kvisete nerden for å kompensere for sine egne bittesmå baller. Ja her er det ingen tvil om hvem som har den minste tissen og små rosiner som baller, og en som virkelig har baller av stål!! Alle andre "statsledere", slikker og jatter og pjatter med, endelig en ( med baller ) som tør å forhandle, enda alt som står på spill. Imponerende! I forhold til europeiske sissy bla bla bla bla wannabe statsledere!! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 20 timer siden #1787 Del Skrevet 20 timer siden Noe i meg mistenker at kveldens seanse var spill for galleriet for å gi Putin inntrykk av at Trump får Zelensky til å danse etter pipen sin, og samtidig vekke opp søvnige statsledere i Europa. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 19 timer siden #1788 Del Skrevet 19 timer siden Molly85 skrev (2 minutter siden): Noe i meg mistenker at kveldens seanse var spill for galleriet for å gi Putin inntrykk av at Trump får Zelensky til å danse etter pipen sin, og samtidig vekke opp søvnige statsledere i Europa. Jeg er mer bekymret over at alle norske politikere gikk rett på limpinnen og nå går ut offentlig og dolker US i ryggen. Alt for å lure velgerne inn i EU.... Lover ikke godt for evt fremtidige avtaler - og samarbeid. UK er litt smartere- de forhandler frem egne avtaler og styrker samarbeidet med US - istedenfor å vende seg mot EU. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 19 timer siden #1789 Del Skrevet 19 timer siden Skal sies at Zelensky ikke var så taktisk smart, men når det er sagt så er det skremmende å se hvordan Trump/Vance snakker til en annen statsleder. Med en gang de ikke blir slikket oppover ryggen, tenner de på pluggene. Zelensky hever jo øyenbrynene i vantro et par ganger. Han vet han har med gale folk å gjøre. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 19 timer siden #1790 Del Skrevet 19 timer siden Sportydame skrev (4 minutter siden): Jeg er mer bekymret over at alle norske politikere gikk rett på limpinnen og nå går ut offentlig og dolker US i ryggen. Alt for å lure velgerne inn i EU.... Lover ikke godt for evt fremtidige avtaler - og samarbeid. UK er litt smartere- de forhandler frem egne avtaler og styrker samarbeidet med US - istedenfor å vende seg mot EU. Ja, det er synd, men det blir garantert EU-medlemskap på oss😩 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 19 timer siden #1791 Del Skrevet 19 timer siden Sportydame skrev (Akkurat nå): Jeg er mer bekymret over at alle norske politikere gikk rett på limpinnen og nå går ut offentlig og dolker US i ryggen. Alt for å lure velgerne inn i EU.... Lover ikke godt for evt fremtidige avtaler - og samarbeid. UK er litt smartere- de forhandler frem egne avtaler og styrker samarbeidet med US - istedenfor å vende seg mot EU. Vi er LITT for nærme Russland til å stole på en alliert som setter spørsmål om NATO som trussel mot Russland ; vi har nettopp flyttet grensen for hvor vi gjør øvelse , og i følge Trump er vi på egen hånd. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 19 timer siden #1792 Del Skrevet 19 timer siden Molly85 skrev (2 minutter siden): Ja, det er synd, men det blir garantert EU-medlemskap på oss😩 Fordi at? JA , jeg vet at Europabevegelsen skriker opp om EU medlemskap ved hver eneste geopolitiske diskusjon, men det er jo ingen gevinst som kan selge inn EU nå. Det ER jo ingen EU hær enda: det ER ingen europeisk samhandlingsplan. Det er ikke en gang konsensus mot Russland. Vi skal selge våpen til EU. Det er det vi skal. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19 timer siden #1793 Del Skrevet 19 timer siden LeveMannen skrev (49 minutter siden): Å si at en feit person er feit er jo også sant, men det vil like fullt oppfattes som en fornærmelse å si noe slik. Å si at "dere sitter trygt bak et hav, men konsekvensene vil komme til dere også" vil jo oppfattes som en frekk og dårlig skjult trussel av enhver med litt kompetanse på amerikansk språk. Det er jo i samme gata som mafia folk som kommer inn i en butikk for å kreve beskyttelsespenger og sier "det ville jo vært veldig dumt om det ble et innbrudd her og alle varene ble knust". Alle skjønner at det er en dårlig skjult trussel. Jeg tror ikke Zelenskyj mente det som en trussel, men tror det bare var en glipp som følge av dårlig språkforståelse. Merkelig sammenligning. Enda merkeligere at du drar inn trusler fra mafiafolk til sammenligning, når det jo er Trump og Vance som oppfører seg mest mafiaaktig her, der de prøver å rakke ned på Zelenskyj og gjøre han forlegen, og ber han om å respektere o' store president Trump. Som jeg også skrev, så var det nok snakk om misforståelser og språkproblemer. Det er vanskelig å få frem poeng på et språk man ikke behersker fullt ut, og spesielt når man skal prøve å være litt kjapp i replikken. Zelenskyj er ikke så dum at han truer USA med noe som helst. Han trenger jo USAs hjelp, men han trenger ikke dermed legge seg helt flat og krype for Trump og Vance. Vance kunne fint ha jekket seg ned noen hakk og latt de to presidentene snakket i fred, for han var jo helt krakilsk på slutten. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 19 timer siden #1794 Del Skrevet 19 timer siden Druid skrev (Akkurat nå): Fordi at? JA , jeg vet at Europabevegelsen skriker opp om EU medlemskap ved hver eneste geopolitiske diskusjon, men det er jo ingen gevinst som kan selge inn EU nå. Det ER jo ingen EU hær enda: det ER ingen europeisk samhandlingsplan. Det er ikke en gang konsensus mot Russland. Vi skal selge våpen til EU. Det er det vi skal. Håper du har rett! Synes bare jeg ser EU-gjengen som skremmer alle velgere inn. Norge er IKKE tjent med det! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19 timer siden #1795 Del Skrevet 19 timer siden Even Tuell skrev (22 minutter siden): Vance forsøker å skape et navn for seg selv, vise seg frem som en tøffing. Normalt er visepresidenter veldig anonyme og får sjeldent oppmerksomhet i media. Det forsøker nok Vance å endre litt på og det virker som han har med seg Trump på dette. Det er nok liten tvil om at Vance drømmer om å bli republikansk kandidat om 4 år. Vance bryr seg nada om saken, han tøffer seg for hjemlig publikum og jeg tipper de sluker det rått. "Vance står opp for USA og vår fortreffelighet. Han forteller hvor skapet skal stå". Spot on! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 19 timer siden #1796 Del Skrevet 19 timer siden Ardwinna skrev (Akkurat nå): Merkelig sammenligning. Enda merkeligere at du drar inn trusler fra mafiafolk til sammenligning, når det jo er Trump og Vance som oppfører seg mest mafiaaktig her, der de prøver å rakke ned på Zelenskyj og gjøre han forlegen, og ber han om å respektere o' store president Trump. Som jeg også skrev, så var det nok snakk om misforståelser og språkproblemer. Det er vanskelig å få frem poeng på et språk man ikke behersker fullt ut, og spesielt når man skal prøve å være litt kjapp i replikken. Zelenskyj er ikke så dum at han truer USA med noe som helst. Han trenger jo USAs hjelp, men han trenger ikke dermed legge seg helt flat og krype for Trump og Vance. Vance kunne fint ha jekket seg ned noen hakk og latt de to presidentene snakket i fred, for han var jo helt krakilsk på slutten. Slik det ble sagt har jeg ingen problemer med å forstå at Trump tok det som en trussel og et hån. Vance kunne droppet gestikuleringen, men krakilsk var han ikke. Han prøvde nok å få Zelensky til å forstå poenget til Trump, men det hele ble for mye med to mot én. Zelensky burde hatt tolk, og flere med seg. Også rart at alt ble gjort for åpent kamera. Ambassadøren med ansiktet i hendene, veldig lite diskret. Var det noen i Kreml som skulle se dette? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19 timer siden #1797 Del Skrevet 19 timer siden Molly85 skrev (1 minutt siden): Slik det ble sagt har jeg ingen problemer med å forstå at Trump tok det som en trussel og et hån. Vance kunne droppet gestikuleringen, men krakilsk var han ikke. Han prøvde nok å få Zelensky til å forstå poenget til Trump, men det hele ble for mye med to mot én. Zelensky burde hatt tolk, og flere med seg. Også rart at alt ble gjort for åpent kamera. Ambassadøren med ansiktet i hendene, veldig lite diskret. Var det noen i Kreml som skulle se dette? Hvorfor er det en trussel og et hån å antyde at USA også er en del av samme kloden og kan være utsatt dersom ting eskalerer i verden? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19 timer siden #1798 Del Skrevet 19 timer siden Tutte skrev (49 minutter siden): Det var et møte på nesten 1 time, og Zelensky hadde masse taletid. Jeg snakket om den siste delen der det ble opphetet stemning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 19 timer siden #1799 Del Skrevet 19 timer siden Molly85 skrev (8 minutter siden): Slik det ble sagt har jeg ingen problemer med å forstå at Trump tok det som en trussel og et hån. Vance kunne droppet gestikuleringen, men krakilsk var han ikke. Han prøvde nok å få Zelensky til å forstå poenget til Trump, men det hele ble for mye med to mot én. Zelensky burde hatt tolk, og flere med seg. Også rart at alt ble gjort for åpent kamera. Ambassadøren med ansiktet i hendene, veldig lite diskret. Var det noen i Kreml som skulle se dette? Sannsynligvis. Det hvite hus slapp jo inn TASS for å dekke dette. Det er bare pinlig og flaut å se hvordan Trump kryper for Putin. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19 timer siden #1800 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Virker som Trump aldri har likt Zelenskyy, så da...siden det er Trump vi snakker om så er det vel ikke så mye annet å forvente. Men når Trump velger å slenge dritt til Zelenskyy, slenger han også i samme slengen dritt til alle ukrainere... Jeg er egentlig en Trump fan, men på dette området har jeg ingen forståelse. Det eneste Trump bryr seg om er penger og USA first og alt det der. Han bygger jo ned årtier med gode intl. relasjoner uten engang å få litt dårlig samvittighet. Men heldigvis så kommer det en tid etter Trump, det er bare å vente noen år... Hvem som har de beste spillekortene, vel tja... https://www.usdebtclock.org/ Endret 6 timer siden av ThereGoesBob 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå