GÃ¥ til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

yamask skrev (4 minutter siden):

Det er vel ikke bare USA som har et sterkt militær? 

Altså jeg aner ikke jeg altså. 

Uheldigvis er det kun USA som har mulighet å gi den støtte dem nå gir. Handler da ikke om å levere enkelt våpensystemer. Men handler om mye viktigere støtte som ikke noe annet NATO land kan gi. Er vel kun kanksje Russland (ironisk) og kanskje Kina som kunne gitt nesten den samme. 

Dette vet Trump. Zelensky er smertsomt bevist om det. Og da ble dagen idag så utrolig ekkel å se på. Det å tråkke ned den svake i offentligheten. Zelensky har det ikke lett å selge en smertefull fred hjemme. Er sterke krafter i Ukraina som ikke kommer akseptere det nå USA ønsker. Kan kanskje bli forsøk på statskupp hvis Zelensky går med på det som Trump prøver å tvinge han til. Med det bakteppet er det totalt motbydelig å kjøre på som Trump gjorde idag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så regelrett kaste ut Zelensky fra det vite hus. Gi lunsjen til media folk, og avløse resten av programmet. Dette er virkeligen helt uhørt og uforskammet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Uheldigvis er det kun USA som har mulighet å gi den støtte dem nå gir. Handler da ikke om å levere enkelt våpensystemer. Men handler om mye viktigere støtte som ikke noe annet NATO land kan gi. Er vel kun kanksje Russland (ironisk) og kanskje Kina som kunne gitt nesten den samme. 

Dette vet Trump. Zelensky er smertsomt bevist om det. Og da ble dagen idag så utrolig ekkel å se på. Det å tråkke ned den svake i offentligheten. Zelensky har det ikke lett å selge en smertefull fred hjemme. Er sterke krafter i Ukraina som ikke kommer akseptere det nå USA ønsker. Kan kanskje bli forsøk på statskupp hvis Zelensky går med på det som Trump prøver å tvinge han til. Med det bakteppet er det totalt motbydelig å kjøre på som Trump gjorde idag. 

USA har spesielle kapasiteter som de alene er i stand til, men det er ikke det Ukraina trenger : stort sett alle Europeiske land kan gi bedre støtte enn USA innen det Ukraina trenger akkurat nå. 

Det viktigste er at USA har stort sett vært til HINDER for støtte til Ukraina, og for øyeblikket har alle de største i Europa klargjort at de er på det stadiet at de er villig til å ignorere USA  framover. 

Vi liker å fremstille Europeisk forsvar som svakt, men det er først og fremst i relasjon til de offensive kapasitetene til USA, og de er mindre viktig når det er snakk om en forsvarskrig på eget kontinent.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager er Kongressen - kan Trump og Vance bare virkelig ture på slik som dette? Helt sykt å være vitne til. Trump driver business som om det var næringsliv. Han klarer virkelig ikke skille næring og diplomati. Og så USA innad - det er to parter her og - plutselig kan noe trigges innad i USA.......

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (8 minutter siden):

Vi liker å fremstille Europeisk forsvar som svakt, men det er først og fremst i relasjon til de offensive kapasitetene til USA, og de er mindre viktig når det er snakk om en forsvarskrig på eget kontinent.  

Dette har du ingen peiling på. Hvilke Europeisk land har f.eks muligheter til å levere luftforsvars kapasiteter på nivå med det USA leverer og som ikke er avhengig av amerikanske komponenter (som f.eks NASAMS som bruker amerikanske missiler)?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Europa kan samle seg med Zelensky nå og så blir Svarteper Trump sittende med Putin, som kanskje får øynene opp for Alaska…? (Litt urealistisk, men ja…) 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (Akkurat nå):

De hjelper ukrainerene midt i ræva, så lenge de ikke følges opp med operative styrker.

Husk på at Ukraina først og fremst mangler offensive styrker ; de offensive gevinstene de har tatt, har vært flaks koblet med kreativitet, ikke yrkesmilitær strategi ..  Og kommet som en irriterende overaskelse på USA.

Og det har ikke på noe tidspunkt vært aktuelt fra amerikansk side å sette amerikanske soldater på bakken.

Både Storbritania og Frankrike HAR disse kapasitetene.... og har nødvendige soldater som trengs til å støtte og overse.  

Ukraina har en mye store og bedre hær en hva Frankrike og Storbritannia har samlet. Og det er og kommer å være uaktuelt for disse to landene å sende sine svake styrker i kamp i Ukraina. 

Det USA gir Ukraina er noe som gjør Ukraina overlegne Russland i noen av det mest sentrale aspektene for å gjennomføre fremgangsrik strid. Kunnskap, både i realtid og med analyse. Samt evne å spre informasjon til de systemer og personer som trenger det. USA kan gjøre Ukraina blindt hvis dem trekker støtten. 

Det vi såg var en flau og trist demonstrasjon av makt. Der Trump opplagt følte seg personlig krenket og reagerte med å ta hevn. Trist og flaut å se på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (13 minutter siden):

Dette var vel er regissert bakholdsangrep, Trump holder for bestekompis Putin.

Nei. Trump skulle feire sin store minaral seier idag. Signering av avtalen som var første trinn til fred. Men så tok følelsene over og han kjørte mobbeshow istedenfor og kastet Zelensky ut av det vite hus. Trump er sint som F nå.....

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika har rett og slett funnet den største faens jævelen på jord og valgt ham som president. Hvis han hadde blitt valgt i 1933, ville han vært 100 ganger verre enn Hitler.

Endret av ltfutt
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Nei. Trump skulle feire sin store minaral seier idag. Signering av avtalen som var første trinn til fred. Men så tok følelsene over og han kjørte mobbeshow istedenfor og kastet Zelensky ut av det vite hus. Trump er sint som F nå.....

Nei. Putin har klart å kjøre karusell med Trump, for å ødelegge Nato, og Trump har gått 5på. Nå lurer jeg hva Putin har på Trump. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en nedrig oppførsel. For en forræder. For en forbanna gorilla. Og noe sånt har de valgt som president?

Og hva ønsket Vance? At Zelensky skulle krype?

Det er det mest skammelige jeg har sett av vestlige ledere noen sinne. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, kanskje litt utenfor tema. Spilte en gammel kjær farvoritsang. Syns det er på tide igjen. Men ser mørkt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (6 minutter siden):

Nei. Putin har klart å kjøre karusell med Trump, for å ødelegge Nato, og Trump har gått 5på. Nå lurer jeg hva Putin har på Trump. 

Feil, beklager men du har helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (5 minutter siden):

Amerika har rett og slett funnet den største faens jævelen på jord og valgt han som president. Hadde han vært valgt i 1933 så hadde han vært 100 ganger værre en hitler.

Nei. 

Du vil ikke finne en ideologisk fnugg hos Trump. Han er populist, en  bedriftsleder som tilnærmer seg politikk på den eneste måten han kan.

Han er bare lallende og spektakulært inkompetent.  (Og relativt dum, siden han ikke kompenserer med folk som er flinkere enn seg.)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ardwinna skrev (PÃ¥ 26.2.2025 den 21.15):

Da jeg så den filmen fikk jeg en skikkelig uggen følelse. Jeg kunne i teorien ha ledd meg fillete av det absurd teite i både Trump-ballonger, gullstatue av Trump, det kleine ordspillet "Trump Gaza" og to halvfeite gubber tett i tett i ei solseng, men hele filmen gir meg regelrett frysninger. Mulig det er AI som gjør det hele ekstra creepy, men dette er som hentet rett ut av en eller annen skummel grøsser/psykologisk thriller der en antagonist prøver å hjernevaske folk til å tro på et falskt paradis.
Jeg regner også med at Hamasgutta føler seg kjempebeæret over å bli fremstilt som magedansere.

Men dette er vel mest et forsøk på å distrahere folk fra å se hva de holder på med i kulissene.

Det er teit og smakløst, men videoen var ikke beregnet på oss liberalere i vesten . Den mest treffende beskrivelsen var en kommentator som sa at nå snakker Trump arabisk igjen. Det er en utfordring. Ta dere sammen… ellers. Det er hans måte å kommunisere med araberne på, og ikke bare de på Gaza. 

Mest av alt tror jeg det er et svar på de hysterisk upassende og groteske greiene Hamas har iscenesatte forb med frigivelsen av levende og døde gisler. Trump reagerer, og svarer med noe «lignende» om det i det hele tatt går an å si det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Det tror jeg du har rett i, for avtalen ble ikke signert, og det betyr at Zelensky faktisk ikke hadde behov for at Trump skulle ha noe i potten i forhold til videre konflikt.

Det blir spennende å se hva dette betyr. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi fikk se utspille seg i USA i dag, håper jeg er dråpen som får alle i verden til å innse at en stormannsgal mann har verdensmakten.  Denne mannen kan gjøre hva han vil.  Ved siden av ham satt USAs kronprins Vance, arvtakeren.  

Nå håper jeg politikerne våre slutter å snakke om "vårt lange og lojale samarbeid" og "fremste allierte".  På tide å stå på egne bein nå, Europa!  Den ydmykende behandlingen som Zelinski fikk, bør få oss til å våkne. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...