Sioux Skrevet 26. april #3221 Skrevet 26. april Perine skrev (16 minutter siden): Det var måten det ble gjort på. Det står mer om det her Meninger: FBI arresterte dommeren for å ha hindret pågripelse av immigrant Et veldig forvridd stykke som utbroderer om Gestapo fremgangsmåter, og konkluderer med at Trump er verre. Helt ko-ko. En dommer som huser et gjengmedlem, en annen dommer som slipper en ulovlig immigrant ut gjennom bakdøren fordi hun ikke ble vist en rettsbeslutning. Vel vitende om at rettsbeslutning ikke har vært påkrevd siden 1996. Deportation Without a Hearing 2
Fremmed fugl Skrevet 26. april #3222 Skrevet 26. april Perine skrev (1 time siden): Det var måten det ble gjort på. Det står mer om det her Meninger: FBI arresterte dommeren for å ha hindret pågripelse av immigrant Hva var spesielt med den pågripelsen? Hun ble pågrepet med varmt spor, rett etter at politiet ble kjent med hennes antatte gjerning. En dommer som skal ha rettsmøte i en straffesak, velger å ikke gjennomføre rettsmøtet men istedenfor hjelpe den tiltalte å komme unna politiet. Politiet blir kjent med saken raskt, og politi som er tilstede pågriper henne. Er med det som står i din link, og som for øvrig kjent med saken vanskelig å se at noe annet enn adferden til denne kvinnen er en skandale. Tenk om en Norsk dommer hadde gjort det samme.... 2 2
Gratis Skrevet 26. april #3223 Skrevet 26. april (endret) thomH skrev (På 21.4.2025 den 9.04): Det morsomste med Trump-fenomenet er at det er særlig gamlinger (folk i alderen 50+) som er helt hysterisk. Unge mennesker, som har vokst opp med internett og mediemangfold, har et langt mer balansert og nyansert syn på Trump. Hva er grunnen til at gamlinger er så hysteriske? Er det 50 års indoktrinering gjennom et ensidig propagandaapparat? Gamlinger er de som stoler på NRK, tror læreren har rett, og tror at all forskning, uavhengig om det er fysikk eller kjønnsforskning, er "sant". Husker når Trump vant i 2016 og jeg som de fleste andre nordmenn heiet på H. Clinton. Som alle andre ble jeg overrasket, men det var først når media begynte å overreagere på Trump sine Twitter meldinger at jeg ble nysgjerrig. Mannen var og hadde vært en suksessfull businessmann så han kunne jo ikke være dum som media prøvde å framstille han. Derfor kan jeg takke norsk media for å ta tak i situasjonen og lete etter alternative svar. Eller bare benytte seg av kritisk tankegang. Jeg er 50+ Endret 26. april av Gratis 1 1
Gratis Skrevet 26. april #3224 Skrevet 26. april Fremmed fugl skrev (8 minutter siden): Hva var spesielt med den pågripelsen? Hun ble pågrepet med varmt spor, rett etter at politiet ble kjent med hennes antatte gjerning. En dommer som skal ha rettsmøte i en straffesak, velger å ikke gjennomføre rettsmøtet men istedenfor hjelpe den tiltalte å komme unna politiet. Politiet blir kjent med saken raskt, og politi som er tilstede pågriper henne. Er med det som står i din link, og som for øvrig kjent med saken vanskelig å se at noe annet enn adferden til denne kvinnen er en skandale. Tenk om en Norsk dommer hadde gjort det samme.... Dette er jo ingen dommer, men en aktivist som prøver å hindre Trump i å gjennomføre sitt lovmessige mandat. 2
yamask Skrevet 26. april #3225 Skrevet 26. april Sioux skrev (45 minutter siden): Et veldig forvridd stykke som utbroderer om Gestapo fremgangsmåter, og konkluderer med at Trump er verre. Helt ko-ko. Det handler mer om å være våken og se hva som faktisk skjer. Jeg vet det er vanskelig å ta innover seg, men Trump er nok en av de topp 5 farligste menneskene på jorda akkurat nå. Fordi han gjør veldig mye irrasjonelt og forhastet, og fordi han har et selvbilde og et ego som minner om et gudekompleks. Hans personlighetstrekk stemmer overens med en som har sterk narssisisme. Det handler om ren logikk, kritisk tenking og å være særdeles kikdekritisk. "Nye media", som dere i Trumposphæren forholder dere til, kan publisere nøyaktig hva de vil uten noe form for regelverk eller straffesystem. Vi vet 100% sikkert at Twitter og Truth Social er full av russiske bots. I tillegg er de eiet av verdens rikeste menn med gigantisk politisk innflytelse 😃 Alikevel velger dere å heller stole på de, enn "main stream media" som forholder seg til strenge regelverk hva gjelder personvern og sannhet. De er transparante, og frie til å kritisere sine statsoverhoder så mye de vil. Hvorfor tror du våre største skandaler handler om solbrillestjeling, pendlerjuks og eksamensjuks? Fordi vi har media som holder politikere ansvarlig, og som går dem etter sømmene. Det er et godt tegn på at media i Norge (og store deler av den vestlige verden) er fri. I USA skrives det nesten ikke negativt om Trump i avisene lenger. Det som skjer i USA har mange likhetstegn med fascisme. Mennesker blir behandlet som kveg og sendt til høyrisikofengsel for terrorister i El Salvador uten så mye som en høring. Et fengsel beryktet for å aldri løslate noen. Trump betaler masse for disse fenglsene. Mediene og demonstranter blir tiet. Sivil ulydighet mot Tesla blir stemplet som terrorisme fordi Musk har betalt Trump masse penger. Korrupsjonen er jo på full display rett foran øya våre. Kan godt hende demokratene var korrupte, men dette er jo et nytt nivå. Jeg ser på de siste innleggene dine at du gjentar de samme utdiskuterte "smoking gunsa" som vi har vært gjennom flere ganger med andre brukere. Dere skriver akkurat det samme. Skulle tro dere var programmert til det. Artig nok skriver dere det samme som russiske trollfabrikker gjør og Bare sier ifra sånn at du er klar over at du og russiske bots mener og skriver det samme. 4 4
Sjokoladepenge Skrevet 26. april #3226 Skrevet 26. april yamask skrev (2 timer siden): Korrupsjonen er jo på full display rett foran øya våre. Kan godt hende demokratene var korrupte, men dette er jo et nytt nivå. Det er klart det er mye mer behagelig når korrupsjonen skjer bak lukkede dører, da kan vi jo late som alt er i skjønneste orden. 3
Zenhouse Skrevet 26. april #3227 Skrevet 26. april Jeg bruker TikTok. Der får jeg servert Trump sine pressekonferanser, hører spørsmålene og svarene han gir. Det er så direkte fra kilden selv som det går an å få blitt. Samme med Leavitt sine opptredener. Så kan man diskutere i det vide og det brede hvilke nyhetskilder her hjemme som er mest troverdige, men jeg tror neppe noe slår ko-koen fra gjøken himself. 4
yamask Skrevet 26. april #3228 Skrevet 26. april Sjokoladepenge skrev (21 minutter siden): Det er klart det er mye mer behagelig når korrupsjonen skjer bak lukkede dører, da kan vi jo late som alt er i skjønneste orden. Det er snakk om litt størrelsesforskjeller. Vi er faktisk helt oppe på "verdens rikeste"-nivå. Dette er oligarki. De rikeste bestemmer, de rikeste tjener penger - mens alle andre får dårligere råd og mister rettigheter. 2 2
Fremmed fugl Skrevet 26. april #3229 Skrevet 26. april Gratis skrev (4 timer siden): Dette er jo ingen dommer, men en aktivist som prøver å hindre Trump i å gjennomføre sitt lovmessige mandat. Det er selvfølgelig en dommer på delstatsnivå, men fremstår som en forvirret kjeltring som saken er fremstilt i norsk media. Trump eller andre i regjeringen var opplagt ikke involvert i beslutte om pågripelse, men ble fattet på et mye lavere nivå. Det som er trist er dem som er så fast i sine konspirasjonsteorier at dem prøver å gjøre dette til noe det ikke er. Er som hvis en jordskiftsdommer hadde valgt å ikke avholde et rettsmøte for å istedenfor hjelpe en person å komme ut bakveien fra jordskifteretten for å slippe å bli pågrepet av politi. 4
Sciurus Skrevet 26. april #3230 Skrevet 26. april Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerebatt. Sciurus, mod
Sioux Skrevet 26. april #3231 Skrevet 26. april yamask skrev (5 timer siden): Det handler mer om å være våken og se hva som faktisk skjer. Jeg vet det er vanskelig å ta innover seg, men Trump er nok en av de topp 5 farligste menneskene på jorda akkurat nå. Fordi han gjør veldig mye irrasjonelt og forhastet, og fordi han har et selvbilde og et ego som minner om et gudekompleks. Hans personlighetstrekk stemmer overens med en som har sterk narssisisme. Det handler om ren logikk, kritisk tenking og å være særdeles kikdekritisk. "Nye media", som dere i Trumposphæren forholder dere til, kan publisere nøyaktig hva de vil uten noe form for regelverk eller straffesystem. Vi vet 100% sikkert at Twitter og Truth Social er full av russiske bots. I tillegg er de eiet av verdens rikeste menn med gigantisk politisk innflytelse 😃 Alikevel velger dere å heller stole på de, enn "main stream media" som forholder seg til strenge regelverk hva gjelder personvern og sannhet. De er transparante, og frie til å kritisere sine statsoverhoder så mye de vil. Hvorfor tror du våre største skandaler handler om solbrillestjeling, pendlerjuks og eksamensjuks? Fordi vi har media som holder politikere ansvarlig, og som går dem etter sømmene. Det er et godt tegn på at media i Norge (og store deler av den vestlige verden) er fri. I USA skrives det nesten ikke negativt om Trump i avisene lenger. Det som skjer i USA har mange likhetstegn med fascisme. Mennesker blir behandlet som kveg og sendt til høyrisikofengsel for terrorister i El Salvador uten så mye som en høring. Et fengsel beryktet for å aldri løslate noen. Trump betaler masse for disse fenglsene. Mediene og demonstranter blir tiet. Sivil ulydighet mot Tesla blir stemplet som terrorisme fordi Musk har betalt Trump masse penger. Korrupsjonen er jo på full display rett foran øya våre. Kan godt hende demokratene var korrupte, men dette er jo et nytt nivå. Jeg ser på de siste innleggene dine at du gjentar de samme utdiskuterte "smoking gunsa" som vi har vært gjennom flere ganger med andre brukere. Dere skriver akkurat det samme. Skulle tro dere var programmert til det. Artig nok skriver dere det samme som russiske trollfabrikker gjør og Bare sier ifra sånn at du er klar over at du og russiske bots mener og skriver det samme. Nå er jeg verken på X, TikTok eller Truth Social, så vet ikke hva som foregår her. Ikke er jeg Trumps advokat heller, forholder meg til hver sak som blir luftet her. Og stykket jeg henviste til er ikke en artikkel men noens private mening i avis. Men det er betenkelig at nå blir også alle som ikke skriker Bloody Morder! for hver ting Trump gjør, stemplet som russiske bots. Virker som "russiske bots" er blitt et beleilig fellesbegrep om alle meninger man ikke liker. Bare pass på, for det kan hende at trenden i mediene snur nå etter Støres besøk, og plutselig så kan det være deg som står mot strømmen som en russisk bot. 3
Fremmed fugl Skrevet 26. april #3232 Skrevet 26. april Sioux skrev (8 minutter siden): Nå er jeg verken på X, TikTok eller Truth Social, så vet ikke hva som foregår her. Ikke er jeg Trumps advokat heller, forholder meg til hver sak som blir luftet her. Og stykket jeg henviste til er ikke en artikkel men noens private mening i avis. Men det er betenkelig at nå blir også alle som ikke skriker Bloody Morder! for hver ting Trump gjør, stemplet som russiske bots. Virker som "russiske bots" er blitt et beleilig fellesbegrep om alle meninger man ikke liker. Bare pass på, for det kan hende at trenden i mediene snur nå etter Støres besøk, og plutselig så kan det være deg som står mot strømmen som en russisk bot. Uheldigvis tror jeg ikke gjengen i denne tråden som er fast i sine konspirasjonsteorier klarer å se det. Er akkurat det samme som dem som trodde på ZOG eller Qanon. Konspirasjonsteorier er utrolig sterke. I denne sirkus tråden er det ikke Trump men et norsk gjeng som står for sirkusen. 3
Fremmed fugl Skrevet 26. april #3233 Skrevet 26. april yamask skrev (2 timer siden): Det er snakk om litt størrelsesforskjeller. Vi er faktisk helt oppe på "verdens rikeste"-nivå. Dette er oligarki. De rikeste bestemmer, de rikeste tjener penger - mens alle andre får dårligere råd og mister rettigheter. Jepp, det har du rett i. Men det skjer i mange land, også Norge, og har ikke noe med Trump å gjøre. 2
Perine Skrevet 26. april Forfatter #3234 Skrevet 26. april Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Uheldigvis tror jeg ikke gjengen i denne tråden som er fast i sine konspirasjonsteorier klarer å se det. Er akkurat det samme som dem som trodde på ZOG eller Qanon. Konspirasjonsteorier er utrolig sterke. I denne sirkus tråden er det ikke Trump men et norsk gjeng som står for sirkusen. Det er president Donald Trump som skaper sirkuset og overskriftene i media. Jeg startet denne tråden for at vi kunne lufte våre reaksjoner på det vi hører og ser. 2
Sjokoladepenge Skrevet 26. april #3235 Skrevet 26. april Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Jepp, det har du rett i. Men det skjer i mange land, også Norge, og har ikke noe med Trump å gjøre. Ja, det finnes oligarker også i Norge. Og det fantes oligarker i USA før Trump. 2 1
fotosyntesen Skrevet 26. april #3236 Skrevet 26. april Perine skrev (23 minutter siden): Det er president Donald Trump som skaper sirkuset og overskriftene i media. Jeg startet denne tråden for at vi kunne lufte våre reaksjoner på det vi hører og ser. Mine reaksjoner er bestyrtelse og hysterisk morsomt. Nylig har vår statsminister og finansminister besøkt selveste Belsebub og det nærmeste vi har kommet Hitler på 70 år(i følge mediene) Og ikke nok med det, de snakker med mannen som personlig dekonstruerer demokratiet i USA (i følge mediene) Og mannen som alltid juger (i følge mediene) snakket veldig pent om Norge. Vår statsminister har hatt samtaler med en psykopat (i følge mediene) og diktator ( i følge mediene) Dette er gøy å følge med på. 4
Pawn Hearts Skrevet 26. april #3237 Skrevet 26. april fotosyntesen skrev (1 time siden): Mine reaksjoner er bestyrtelse og hysterisk morsomt. Nylig har vår statsminister og finansminister besøkt selveste Belsebub og det nærmeste vi har kommet Hitler på 70 år(i følge mediene) Og ikke nok med det, de snakker med mannen som personlig dekonstruerer demokratiet i USA (i følge mediene) Og mannen som alltid juger (i følge mediene) snakket veldig pent om Norge. Vår statsminister har hatt samtaler med en psykopat (i følge mediene) og diktator ( i følge mediene) Dette er gøy å følge med på. Ja, ja, du får nå bare le, men jeg tenker på en aforisme i Enten–Eller av Søren Kierkegaard (forkortet og sitert etter hukommelsen): Det var brann i et teater. Bajas kom ut og underrettet publikum derom. Publikum klappet og lo. Bajas gjentok at det var brann, og publikum klappet og lo enda mer. Således tenker jeg meg at verden vil gå under til allmenn jubel fra vittige hoder som tror at det er en vits. 6
Fremmed fugl Skrevet 27. april #3238 Skrevet 27. april Perine skrev (9 timer siden): Det er president Donald Trump som skaper sirkuset og overskriftene i media. Jeg startet denne tråden for at vi kunne lufte våre reaksjoner på det vi hører og ser. I den saken som ble kommentart så var det dommeren som skapte sirkus og overskrift i media. Ved å handle helt merkelig. Skrike i Tingretten og så ta med seg en siktet/tiltalt i en lokal voldsak ut gjennom en bakdør slik at skulle kunne flykte fra politiet. Ja,jeg skjønner at du ønsket en tråd med tunnelsynn og ekko, der konspirasjonsteorier kan flytte fritt uten motstand. 1 1
Perine Skrevet 27. april Forfatter #3239 Skrevet 27. april Fremmed fugl skrev (7 minutter siden): I den saken som ble kommentart så var det dommeren som skapte sirkus og overskrift i media. Ved å handle helt merkelig. Skrike i Tingretten og så ta med seg en siktet/tiltalt i en lokal voldsak ut gjennom en bakdør slik at skulle kunne flykte fra politiet. Ja,jeg skjønner at du ønsket en tråd med tunnelsynn og ekko, der konspirasjonsteorier kan flytte fritt uten motstand. Nå synes jeg du er litt urimelig. 2
yamask Skrevet 27. april #3240 Skrevet 27. april Fremmed fugl skrev (14 timer siden): Jepp, det har du rett i. Men det skjer i mange land, også Norge, og har ikke noe med Trump å gjøre. Oligarkiet og korrupsjonen som skjer åpenlyst i USA nå har selvsagt alt med Trump å gjøre? https://www.vg.no/nyheter/i/25AwMy/senatorer-ut-mot-trumps-meme-coin-middag Man ser ikke dette i mange land, heller ikke i Norge. Han er en grifter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå