AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg må bare høre deres meninger bak dette kortet. Jeg trakk et kort på mannen min/meg. Forholdet vårt. Og fikk da Døden. Er det noe positivt i dette? Ble jo litt skremt av å se dette men er ny innen tarot og ber om råd. Anonymkode: acb7d...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Døden betyr brå slutt, men også ny start. Kan være positivt eller negativt avhengig av hva det er som tar slutt. Hvordan formulerte du spørsmålet, og brukte du et legg, eller trakk du bare det ene kortet? Jeg liker ikke å trekke tarot for de store linjene i livet. I den grad det finnes ting som er forutbestemt så tror jeg fortsatt at mennesket har fri vilje og kan påvirke vår fremtid. Derfor trekker jeg aldri «generelle» kort til områder i livet. Om jeg for eksempel skulle trekke ni sverd i forbindelse med økonomi, så vil ikke det hjelpe meg noe konkret i det hele tatt. Vil det bety at jeg vil få økonomiske bekymringer i dag, i morgen, neste år eller om 10 år…? Anonymkode: 68779...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Døden betyr brå slutt, men også ny start. Kan være positivt eller negativt avhengig av hva det er som tar slutt. Hvordan formulerte du spørsmålet, og brukte du et legg, eller trakk du bare det ene kortet? Jeg liker ikke å trekke tarot for de store linjene i livet. I den grad det finnes ting som er forutbestemt så tror jeg fortsatt at mennesket har fri vilje og kan påvirke vår fremtid. Derfor trekker jeg aldri «generelle» kort til områder i livet. Om jeg for eksempel skulle trekke ni sverd i forbindelse med økonomi, så vil ikke det hjelpe meg noe konkret i det hele tatt. Vil det bety at jeg vil få økonomiske bekymringer i dag, i morgen, neste år eller om 10 år…? Anonymkode: 68779...b5a Takk for svar. Har hatt det vanskelig i det siste og ble derfor nyskjerrig og spurte konkret om forholdet vårt. Trakk dette ene kortet. Ble litt uvel nå da jeg hadde forventet noe positivt. Anonymkode: acb7d...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Døden trenger ikke være negativt. Det kan f.eks. handle om at et negativt mønster tar slutt, og at man får en ny start etter det. Men hvis du kun trekker det ene kortet blir det vanskeligere å tolke kortet som noe annet enn at forholdet tar slutt (og etter min mening så blir også selve lesningen mindre nøyaktig). Noen tips videre: Ikke still spørsmål som du på forhånd har bestemt deg for hvilket svar du vil ha på - du kan ende opp med å bli ganske skuffet. Ikke still spørsmål som handler om hva som kommer til å skje med en problematisk situasjon. Still heller spørsmål om hva du kan gjøre med et problem. Å vite at forholdet går til helvete er liksom ikke nyttig informasjon i seg selv om du ikke har noen formening om hva du skal gjøre videre med det. Jeg ville forsøkt å stille et nytt spørsmål, for eksempel: «Hva kan jeg gjøre med problemene i forholdet vårt» og trekk tre kort som du legger fra venstre til høyre: Kort 1: Gir ny innsikt i hva problemene går ut på Kort 2: et verktøy eller redskap som du kan bruke for å arbeide med problemet Kort 3: hva du konkret bør gjøre eller holde fokus på Så tolker du også kortene i forhold til hverandre. Om døden kommer igjen så bør du prøve å lese kortet både i forhold til hvilken posisjon det får og i forhold til de andre kortene. På den måten blir tolkningen av kortet dypere. Anonymkode: 68779...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Døden trenger ikke være negativt. Det kan f.eks. handle om at et negativt mønster tar slutt, og at man får en ny start etter det. Men hvis du kun trekker det ene kortet blir det vanskeligere å tolke kortet som noe annet enn at forholdet tar slutt (og etter min mening så blir også selve lesningen mindre nøyaktig). Noen tips videre: Ikke still spørsmål som du på forhånd har bestemt deg for hvilket svar du vil ha på - du kan ende opp med å bli ganske skuffet. Ikke still spørsmål som handler om hva som kommer til å skje med en problematisk situasjon. Still heller spørsmål om hva du kan gjøre med et problem. Å vite at forholdet går til helvete er liksom ikke nyttig informasjon i seg selv om du ikke har noen formening om hva du skal gjøre videre med det. Jeg ville forsøkt å stille et nytt spørsmål, for eksempel: «Hva kan jeg gjøre med problemene i forholdet vårt» og trekk tre kort som du legger fra venstre til høyre: Kort 1: Gir ny innsikt i hva problemene går ut på Kort 2: et verktøy eller redskap som du kan bruke for å arbeide med problemet Kort 3: hva du konkret bør gjøre eller holde fokus på Så tolker du også kortene i forhold til hverandre. Om døden kommer igjen så bør du prøve å lese kortet både i forhold til hvilken posisjon det får og i forhold til de andre kortene. På den måten blir tolkningen av kortet dypere. Anonymkode: 68779...b5a Takk. Jeg prøvde nå og fikk disse 4 kortene. Jeg ble ikke noe roligere akkurat. Hva tenker du/dere? Setter pris på tilbakemelding. 1.Myntens konge. 2. Tårnet opp ned. 3. Ni sverd. 4. Ni begre. Info så er det nok jeg som spinner og ugle-ser pga tidligere mistillit og redd det skal skje igjen. Jeg har tro på han men tørr liksom ikke for å beskytte meg selv. Anonymkode: acb7d...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #6 Del Skrevet 49 minutter siden Ingen innvendinger på mitt siste innlegg her? 🙏 Anonymkode: acb7d...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå