Gå til innhold

Hvordan slutte å være sint på menneskene som var stygg med min søster før hun tok livet sitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så sint. Er mye lei meg også men føler meg skikkelig rasende på enkelte av menneskene min søster hadde i livet sitt. Jeg vet at noen av dem kom med sårene kommentarer på ting hun var usikker på utseendemessig. På jobb ble hun behandlet dårlig av noen av personene, dårlig arbeidsmiljø som førte til at hun sluttet. Har lyst å slå disse menneskene, blir så sint og får så vondt inni meg av å tenke på hvordan hun følte seg. Som at hun ikke passet inn, ikke så normal ut etc. hvordan slutter man å være sint på disse menneskene? Lurer på hva de har tenkt når de hørte hun tok livet sitt. Håper dem har dårlig samtidighet resten av livet

Anonymkode: 9f0e3...fde

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å påta seg andres problemer og smerte hjelper ingen verdens ting. Du må distansere deg fra det. Hva med sorggrupper? Kan det være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (37 minutter siden):

Å påta seg andres problemer og smerte hjelper ingen verdens ting. Du må distansere deg fra det. Hva med sorggrupper? Kan det være noe for deg?

Det hjelper ikke å sørge heller men man gjør det likevel, det er jo vanskelig å styre følelser. Sorggruppe er ikke noe jeg ønsker å gå i, er ikke en person som klarer å snakke om slikt med fremmede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at du føler det du føler, og jeg tror det er en del av sorgprosessen. Kjenn på følelsene, og se de for hva de er, slik som du nå gjør. Tillat deg selv å være sinna og ikke kjemp mot følelsene. La de brenne ut. Og ha samtidig i hodet at på et tidspunkt må du gi slipp, og gå videre. 

Ønsker deg alt det beste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det hjelper ikke å sørge heller men man gjør det likevel, det er jo vanskelig å styre følelser. Sorggruppe er ikke noe jeg ønsker å gå i, er ikke en person som klarer å snakke om slikt med fremmede 

Jo, sørge er helt nødvendig og det hjelper. Det kan ikke sammenlignes.

Men jeg er enig med over at det nok er en del av sorgprosessen din som du kanskje skal akseptere en stund. Godt sagt det med å l det brenne ut.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en ganske liten prosentandel som har samvittighet i nevneverdig grad, så disse tar nok lett på dette. De ville jo ikke gjort dette i utgangspunktet heller om de ikke hadde hjerter av stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...