AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hvor lang tid har legen på seg å sende en slik legeerklæring til NAV? NAV ba om den i begynnelsen av desember, og purret på legen i begynnelsen av januar. Anonymkode: 80195...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor lang tid har legen på seg å sende en slik legeerklæring til NAV? NAV ba om den i begynnelsen av desember, og purret på legen i begynnelsen av januar. Anonymkode: 80195...743 Du skal liksom bestille deg en time og drøfte legeerklæringen før den kan skrives. Slik at dere er enige. Vanligvis skriver ingen leger noe så viktige dokumenter uten en samtale med pasienten først. Den typen saker kan ligge i flere måneder før NAV avslår på grunn av manglende legeerklæring. Og pasienten må begynne på nytt… Hvordan en lege følger opp pasienter i slike saker varierer sterkt. Anonymkode: 12348...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal liksom bestille deg en time og drøfte legeerklæringen før den kan skrives. Slik at dere er enige. Vanligvis skriver ingen leger noe så viktige dokumenter uten en samtale med pasienten først. Den typen saker kan ligge i flere måneder før NAV avslår på grunn av manglende legeerklæring. Og pasienten må begynne på nytt… Hvordan en lege følger opp pasienter i slike saker varierer sterkt. Anonymkode: 12348...974 Jeg hadde møte med legen og nav på legekontoret i begynnelsen av desember. Det var der det ble enighet om at legen skulle skrive den. Ble ikke sagt noe om at jeg skal bestille en egen time for det. Legen har alt av dokumentasjon som trengs. Anonymkode: 80195...743 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Legen har 3 uker på å besvare henvendelsen, før det sendes ut 1 automatisk purring fra NAV. Deretter har NAV-veilederne en purrerutine de kan ta i bruk dersom de ikke får svar innen 3 uker til. Vanligvis hjelper det å ta en telefon til legesenteret eller at pasienten/brukeren selv tar kontakt med legen sin for fortgang. Noen ganger ønsker legen å drøfte det med pasienten sin først. Andre ganger er ting så godt dokumentert og utprøvd at de lett kan besvare henvendelsen. Anonymkode: 65383...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde møte med legen og nav på legekontoret i begynnelsen av desember. Det var der det ble enighet om at legen skulle skrive den. Ble ikke sagt noe om at jeg skal bestille en egen time for det. Legen har alt av dokumentasjon som trengs. Anonymkode: 80195...743 Det er dessverre ikke uvanlig at det tar slik tid. Legene er overlesset med arbeid, i tillegg til at det har vært høytid i mellom. Anonymkode: 65383...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Min erfaring er at noen leger bruker utrolig lang tid. Selv om det skal normalt være innen 3 uker. Dette står: «Svartiden bør normalt ikke overstige 3 uker for erklæringer som ikke krever egen undersøkelse av pasienten og 6 uker for erklæringer som krever slik undersøkelse. Hvis erklæring ikke kan leveres innenfor denne tidsrammen, må behandleren avtale annen leveringstid med NAV.» https://lovdata.no/nav/rundskriv/v1-21-04#ref/lov/1997-02-28-19/§21-4 Anonymkode: 7e2dd...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå