Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 jeg ble sykemeldt uka for influensa... men jeg får sååå vanvittig dårlig samvittighet for det.. egentlig lager jeg ikke de store problemene på jobben heller, men jeg sitter igjen med dårlig samvittighet for det ogved siden av dette er jeg så redd hva sjefen skal tenke, tenk om han vurderer å sparke meg på grunn av dette? men på en annen side alle kan jo bli syk;(
Gjest 1111 Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Sparke deg kan han da ikke fordi du har influensa. Syk er syk og det blir vi alle. Ha god samvittighet for at du ikke går på jobb og smitter hele gjengen så ingenting blir gjort!
Gjest Elfrida Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Det er legen som har sykmeldt deg fordi legen vurderer deg til å være for syk for å jobbe. Du har ingen skyld i at du har blitt syk, det kan skje den friskeste innimellom. Dessuten vil jeg som frisk med syke kolleger si at jeg er glad for at de som er syke faktisk holder seg hjemme slik at jeg ikke blir smittet. Ja, det blir litt praktiske problemer når noen er borte, men ikke noe som vi som er igjen ikke klarer i de få dagene det varer.
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 Kjenner meg igjen. Jeg får også skikkelig dårlig samvittighet om jeg en sjelden gang er syk å må bli hjemme.. Men alle kan jo bli syke, har ikke akkurat valgt det frivillig.. Skjønner deg godt, men det er bedre å bli frisk, enn å truge seg på jobb, for så å gå å hangle over lang tid. Det er jo legen som har gitt deg beskjed om å holde deg hjemme. God bedring
hecuba Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Du blir ikke bedre av å ha dårlig samvittighet hvertfall. Snarere tvert imot. Er du syk, må du la kroppen bli frisk. Dersom du er redd for at folk skal tru at du sluntrer unna, kan du skaffe deg legemelding.
Gjest Aloha Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Du har ingen som helst grunn til å ha dårlig samvittighet! Alle blir syke iblant, til og med sjefen. Det er ingen grunn til å bekymre seg for å få sparken. God bedring!
Mysti Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Du blir ikke bedre av å ha dårlig samvittighet hvertfall. Snarere tvert imot. Er du syk, må du la kroppen bli frisk. Dersom du er redd for at folk skal tru at du sluntrer unna, kan du skaffe deg legemelding. ← Helt enig. Dårlig samvittighet er en negativ form for stress, og det kan fort føre til at det tar lenger tid for deg å bli frisk! Bruk dagene hjemme til egenpleie, og tenk kun på deg selv og spis antioksidanter! God bedring!
Amanlis Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Du må ikke være redd for at du skal få sparken for en sykemelding, det finnes regler for oppsigelse av sine ansatte. Bli frisk du. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå