nordlending Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar Jeg trodde ikke det var anbefalt å sende bilstol i bagasjen? Selskapene tar vel ingen ansvar for dem, og man kan ikke vite om de har blitt skadet (ser bort fra åpenbare skader)? Da er det jo i så fall mye mer fornuftig å ta bilstolen på flyet, når man likevel må betale for setet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oi, ser at tråden min skapte litt engasjement 😅 Skal prøve å svare ut generelt: -Flyr veldig lite, og ser faktisk skjeldent barn de gangene jeg har flydd. Så jeg aner ikke. Har ikke hatt noe bevisst forhold til barn og bilstoler på fly. Dette er andre gang jeg skal fly med mitt barn, første gangen satt han på fanget og det føltes utrygt. -Som førstegangs mamman jeg er, er jeg opptatt av sikkerhet. Jeg trodde, helt oppriktig, at man kunne bruke småbarnsstol på fly. Det lærte jeg i kommentarfeltet her nå at man ikke kan 😅 men jeg har erfart at barnestoler i utlandet ikke er *kremt* optimale, så jeg vil ha med en egen stol å kunne bruke på destinasjonen ved taxi/leie bil. -Jeg er også opptatt av praktiske ting. Som å slippe å sjekke inn bilstolen, risikere at den blir ødelagt på veien, og måtte betale for spesialbagasje når den heller kan være i min besettelse inn på selve flyet. -Bilstol (baby stoler altså) må ha vindussete. Det ordner flyselskapet dersom det blir booket om/kansellert med nytt fly, og vi tenkte å bestille sete. -Bilstolen skal stå fast i bestemor sin bil, men av og til trenger hun baksetet til folk/ting. Da må hun ta bilstolen ut f.eks på søndagen, og sette det inn igjen før hun henter i barnehagen på mandagen. Vi ser henne ikke nødvendigvis mellom søndag og mandag, så det er viktig at bilstolen er så enkel å montere at hun klarer det selv uten hjelp. Vi ønsker også å bruke denne stolen til å reise, ettersom vår er veldig stor og klumpete. Takk for alle kommentarer, jeg har lært masse 😁 Anonymkode: 664a3...fe1 Om flyselskapet booker dere om, så reserverer de ikke seteplass xx på nytt fly, eller det settes inn en annen type fly så kan det være dere får et annet sete enn det dere har betalt for. Sånn er det og dere har ingen garantier. Og barn som er fylt 2 år skal sitte i eget sete, ikke på fanget deres. Anonymkode: c628d...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): 2-åringer kan helt fint ha eget sete. Du kan også bestille eget sete til babyer som reiser i babystol. Anonymkode: fd947...e73 2 åringer skal ha eget sete, barn under 2 selges som infant og ikke sete, barn over 2 skal ha eget sete. De får ikke med seg sete inn på fly uten videre. Det er for stort for baggasjehyllen Anonymkode: c628d...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 2 åringer skal ha eget sete, barn under 2 selges som infant og ikke sete, barn over 2 skal ha eget sete. De får ikke med seg sete inn på fly uten videre. Det er for stort for baggasjehyllen Anonymkode: c628d...4b2 Det går helt fint an å kjøpe eget sete til barn under 2 år. Det gjorde vi i høst. Veldig så påståelige folk er i denne tråden. Jo, det er lov med bilstoler på fly hvis barnet har eget sete (uavhengig av over/under 2 år). Jeg vet det er noen flyselskap som krever at stolen kan montere forovervendt, så ikke alle passer. Stolen må også kunne beltemonteres, dvs isofix funker ikke. Dersom det blir satt inn annet fly, så vil det finnes en løsning sammen med flyselskapet. For det er helt i orden med bilstol på fly. Men man kan kanskje risikere at den må sendes som innsjekket bagasje. At folk aldri har sett bilstoler på fly, betyr ikke at det ikke skjer. Flyselskapene har jo egne avsnitt om dette på sidene sine, så så uvanlig kan det ikke være. Anonymkode: c1510...c38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke tatt alt folk skriver her for god fisk altså. Mange uttaler seg bastant om ting de absolutt ikke har peiling på Jeg vet at feks mange bruker Britax Two Way på fly, den kan få sånn flyklistremerke på seg og den festes da med flyets sele fremovervendt i flyet. Det er en småbarnsstol. Anonymkode: 4013a...fa0 Ja. Signerer å spørre i bilstolgruppa på FB. Jeg støtter TS 100% i å ta med egen bilstol til utlandet. Jeg har lært av bitter erfaring at selv om leiebilselskap, taxiselskap etc kan si på forhånd at selvsagt har de bilstoler, så kan det være ren løgn. De forsøkte å sette min 7 måneder gamle baby i en beltestol beregnet for barn som er 4-5+ år! Det var den eneste bilstolen de hadde. Å sende seter som innsjekket bagasje eller spesialbagasje er risikabelt. De kan bli røft behandlet og få skader man ikke ser, det er skjult av stofftrekket utenpå. Hvis man kan ta med seg bilstol inn på flyet gjør det flyturen tryggere OG man risikerer ikke at stolen blir ødelagt. Men ja, styrete, det er det… Anonymkode: 89ceb...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #26 Del Skrevet 20. januar Denne veier 4.6 kilo, og går som håndbagasje på fly. https://www.mimmis.no/hyfive-world-grey-stars Anonymkode: 49127...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå