Annevenn Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har hatt omgangssyke de siste dagene (jeg antar det er det...), har kastet opp og hatt løs mage. I tillegg har jeg hatt ganske sterke smerter, som krampe, men det varer bare en kort stund av gangen. Men det som er slitsomt er at jeg er så konstant kvalm. Ikke sånn at jeg må kaste opp, bare grusomt uggen hele dagen. Kan bilsyke tabletter hjelpe? Vet at det brukes av gravide..... Ellers er jeg åpen for alle forslag, kjerringråd osv.
Gjest Binna Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Marie- kjeks og cola skal vel være bra for magen.. Skal hjelpe og spise ingefær mot kvalme. Kan hjelpe med samarin (brusepulver til å ha i vann som du får kjøpt på matbutikken). mot diare får du kjøpt "imodium" reseptfritt på apoteket. Det funker!
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Omgangssyke kan skyldes bakterier som man trenger å få medisiner (antibiotika) mot, hvis ikke plagene gir seg synes jeg absolutt du skal ta deg en tur til legen. Det viktigste du kan gjøre for deg selv er å få i deg nok vann, noe som lett blir glemt når man er kvalm.
Annevenn Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2006 Takk for gode tips! Har fått time til legen i dag, burde jeg ta med....æh....avføringsprøve... for evt. å sjekke bakterier?
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Det kan være lurt, ihvertfall hvis avføringen på noen måte er unormal. Med unormal mener jeg slimete, unormal farge som for eksempel grønnaktig eller svært lys, hvis det er en spesielt ekkel lukt på den, blodtilblandet, fettaktig osv. (beklager detaljene)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå