Ravenna Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har brukt Focus Dailies linser i snart 2 år. Da jeg var hos optiker sist sa hun at de var kanskje ikke den riktige typen for meg, men jeg glemte såklart å spørre hvilke hun mente er bedre. Jeg har ikke store problemer, men kan bli litt tørr på øyet i blant og må i blant gni meg rundt øyet for å på en måte "tilpasse" linsen slik jeg ikke merker den. Noen som kjenner seg igjen i dette med FD, og har prøvd et annet merke?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Jepp. Jeg gikk, på optikers anbefaling, over fra Dailies til O2 Optix fordi de visstnok skulle være så bra, slippe mye mer oksygen inn på øyet osv. Da hadde jeg klaget over litt tørrhet på øyet. Det byttet var det dummeste jeg noen gang hadde gjort. Den tørrheten jeg opplevde på Dailies var ikke noe i mot hva O2 optix gjorde. Snakker om sandpapir. Etterhvert begynte jeg også å bli svært kraftig rød på den ene halvdelen av venstre øye og fikk smerter i øyet Ved neste sjekk fant de at det hadde vokst fram to små kuler akkurat i det området. Etterhvert kom de til at Optix linsene var for små til mine øyne og de derfor hadde ligget og gnagd akkurat i kanten på hornhinna. Hvorfor det kun var halve øyet som ble påvirket kunne de ikke svare på. Det var iallefall min erfaring. I dag er jeg tilbake på Dailies og er sjeleglad for at jeg kan fortsette med linser i det hele tatt.
Kendra Skrevet 9. mars 2006 #3 Skrevet 9. mars 2006 Jeg fikk masse problemer med Focus Dailies, og har hørt flere si det samme. Fikk kjempetørre øyne og følte meg trøtt hele tiden. Bruker nå Eyecare mnds linser... Fra Brilleland, og har nesten aldri problemer med tørre øyne lenger, bortsett fra når jeg er stuptrøtt og helst burde vært i seng for noen timer siden.
ringblomst Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 Alle er forskjellige når det gjelder linser - har prøvd Soflens, Dailies, Bioflex/Biomedics og er mest fornøyd med sistnevnte. Men de fleste vennene mine liker best Dailies. Dailies skal nå ha kommet med mer fuktighet, men de har jeg ikke prøvd.
Gjest Emera Skrevet 11. mars 2006 #5 Skrevet 11. mars 2006 Jeg byttet ut Dailies med DD fordi optikeren anbefalte dem. Men jeg er ikke fornøyd, så ved neste kontroll skal jeg bytte tilbake. Må sies at jeg ikke hadde problemer med Dailies i utgangspunktet, det var bare optikeren som reklamerte med at DD var SÅ mye bedre...
Stinemor! Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Jeg begynte med linser for 2 uker siden og har oppdaget en ny verden!! MEN; jeg begynte med noen prøvelinser og de fungerte greit. Har nå fokus dailies og de fungerer også veldig greit. Problemet mitt er at jeg savner de små "123" tallene på linsen som de andre hadde!! Ser jo litt på krumningen, men savner tallene!! Hehe Mener at de jeg fikk først også var fokus dailies. Stemmer dette??
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 Synes 1-day Acuvue er best av de jeg har prøvd jeg. Men alt avhenger vel av hva slags øyner man har.
Gjest Emera Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 DD? ← Så ikke denne før nå, unnskyld... De heter "1-day eyecare DD." Jeg bruker Brilleland. Var på kontroll i går og sa at jeg ikke ønsket å bruke disse linsene lenger. Optikeren svarte at de hadde fått massevis av klager på linsene (som de framstilte som "høy kvalitet"), og at de derfor var på vei ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå