baremeg007 Skrevet 6. april #41 Skrevet 6. april I så fall er hun en forferdelig hundeeier! Hvor skal den stakkars autistiske hunden liksom bo da? Få seg ny familie? Stakkars!! 1
NedOpp Skrevet 7. april #42 Skrevet 7. april annelis skrev (10 timer siden): Eier hun ikke? Hvis det er borettslag må man likevel søke om dyrehold. Og noen borettslag har satt grense på maks 1 dyr per husholdning. Så kan de selvsagt gjøre unntak. Men det er også rart å kjøpe et sånt sted når man allerede har hund (altså to til sammen), utrolig mange som ikke sjekker vedtekter og ordensregler før de kjøper! 6
Tough cookie Skrevet 8. april #43 Skrevet 8. april Hvordan i alle dager oppdager man at en hund er autist?
baremeg007 Skrevet 8. april #44 Skrevet 8. april Tough cookie skrev (6 timer siden): Hvordan i alle dager oppdager man at en hund er autist? Det er ikke særlig vanskelig. Min chihuahuagutt har også autistiske trekk.
baremeg007 Skrevet 16. april #45 Skrevet 16. april Drikker hun vin hver dag? Kjøleskapet er konstant fylt med flasker!
Klump Skrevet 18. april #46 Skrevet 18. april baremeg007 skrev (På 16.4.2026 den 22.42): Drikker hun vin hver dag? Kjøleskapet er konstant fylt med flasker! Må hun drikke av flaskene hver dag selv om de står i kjøleskapet? Og om hun skulle tatt seg ett glass hver dag, so What?
Klump Skrevet 18. april #47 Skrevet 18. april baremeg007 skrev (På 8.4.2026 den 22.08): Det er ikke særlig vanskelig. Min chihuahuagutt har også autistiske trekk. Dummeste jeg har hørt🙈 2 1
Jaddah123 Skrevet 18. april #48 Skrevet 18. april baremeg007 skrev (På 8.4.2026 den 22.08): Det er ikke særlig vanskelig. Min chihuahuagutt har også autistiske trekk. Sånne hunder er jo nervevrak. 3
baremeg007 Skrevet 18. april #49 Skrevet 18. april Klump skrev (6 timer siden): Må hun drikke av flaskene hver dag selv om de står i kjøleskapet? Og om hun skulle tatt seg ett glass hver dag, so What? Naturligvis må hun drikke av de flaskene når hun viser at hun gjør det - «hver dag»! Du virker å føle deg personlig støtt av spørsmålet mitt, har du samme problem som AG så bør du gjøre noe med problemet heller enn å bli støtt av et helt kurant spørsmål fra meg! Jaddah123 skrev (5 timer siden): Sånne hunder er jo nervevrak. Min er ikke det, men han har en del angst i ulike settinger. Det bedret seg med medisin. Autistiske hunder kan ha veldig fine liv med riktig tilrettelegging og hensyn, min er 15 år nå og har det veldig fint tross utfordringene sine🥰 Håper AG kan forstå Toby bedre og tilrettelegge mer for han også.
Jordbærogfløte Skrevet 18. april #50 Skrevet 18. april Må si at Aurora er driftig og fikser mye selv i den nye leiligheten 👏🏻🤩. 2 2
Klump Skrevet 18. april #51 Skrevet 18. april baremeg007 skrev (7 timer siden): Naturligvis må hun drikke av de flaskene når hun viser at hun gjør det - «hver dag»! Du virker å føle deg personlig støtt av spørsmålet mitt, har du samme problem som AG så bør du gjøre noe med problemet heller enn å bli støtt av et helt kurant spørsmål fra meg! Min er ikke det, men han har en del angst i ulike settinger. Det bedret seg med medisin. Autistiske hunder kan ha veldig fine liv med riktig tilrettelegging og hensyn, min er 15 år nå og har det veldig fint tross utfordringene sine🥰 Håper AG kan forstå Toby bedre og tilrettelegge mer for han også. Haha, snakk om å fyre opp. Nei, jeg drikker ikke ett glass vin hver dag, men hadde jeg hatt lyst på det hadde jeg selvsagt gjort det. Er ikke akkurat sånn at jeg blir brisen av ett glass. Eller at 7 glass i uken er noe mer en de som er på fylla på en fredag, tvert om.
Klump Skrevet 18. april #52 Skrevet 18. april Lurer også på hvordan disse autistiske hundene deres har fått en diagnose. Er det utredning for psykiske lidelser for hunder også? 4
Sammy! Skrevet 19. april #53 Skrevet 19. april Klump skrev (10 timer siden): Lurer også på hvordan disse autistiske hundene deres har fått en diagnose. Er det utredning for psykiske lidelser for hunder også? Huff, føler dette blir litt sånn vepsebol fordi disse folkene faktisk tror hundene har autisme. Men, jeg har et familiemedlem som har en chihuahua, denne hunden er snill og grei, men har så mange DILLER! Det er en type hund jeg aldri kunne eid fordi jeg orke ikke ta så mange hensyn og la hunden styre meg som en annen despot. Anyways, hunden har ikke autisme, det er resultatet av dårlig mentalitet, hovedsaklig på grunn av dårlig "oppdretter" som avler for all the wrong reasons. Flere av disse hundene er uten stamtavle og avviker sterkt fra rasestandarden. 6
Abra Skrevet 19. april #54 Skrevet 19. april baremeg007 skrev (På 8.4.2026 den 22.08): Det er ikke særlig vanskelig. Min chihuahuagutt har også autistiske trekk. Er nok ikke bare hunden som har diagnoser her. 2 2
Kålrota Skrevet 19. april #55 Skrevet 19. april Sammy! skrev (3 timer siden): Huff, føler dette blir litt sånn vepsebol fordi disse folkene faktisk tror hundene har autisme. Men, jeg har et familiemedlem som har en chihuahua, denne hunden er snill og grei, men har så mange DILLER! Det er en type hund jeg aldri kunne eid fordi jeg orke ikke ta så mange hensyn og la hunden styre meg som en annen despot. Anyways, hunden har ikke autisme, det er resultatet av dårlig mentalitet, hovedsaklig på grunn av dårlig "oppdretter" som avler for all the wrong reasons. Flere av disse hundene er uten stamtavle og avviker sterkt fra rasestandarden. Det er jo eierne som skaper disse dillene ved å ta hensyn. Beklager, men jeg klarer ikke å ta mennesker som påstår at hunden har autisme seriøst. 4
Sammy! Skrevet 19. april #56 Skrevet 19. april Kålrota skrev (1 time siden): Det er jo eierne som skaper disse dillene ved å ta hensyn. Beklager, men jeg klarer ikke å ta mennesker som påstår at hunden har autisme seriøst. Det er nok en kombinasjon av eiere, personligheten/mentaliteten til hunden og oppdretter. Alle kan være uheldige og få en hund som har mentale brister, men for meg føles det som ansvarsfraskrivelse og si at hunden har autisme. 3
baremeg007 Skrevet 21. april #57 Skrevet 21. april Klump skrev (På 18.4.2026 den 22.55): Lurer også på hvordan disse autistiske hundene deres har fått en diagnose. Er det utredning for psykiske lidelser for hunder også? Hva er det du har så tungt for? Hvem har påstått at Toby eller andre hunder har fått noen diagnose? Det at det ikke er mulig å diagnostisere dyr for denne typen tilstander, forandrer ikke at dyr like fullt som mennesker kan ha symptomer og trekk av f eks autisme! 1
baremeg007 Skrevet 21. april #58 Skrevet 21. april Abra skrev (På 19.4.2026 den 9.49): Er nok ikke bare hunden som har diagnoser her. Synes du det er ok å snakke sånn til noen som helst? Tydelig hever du deg over de i samfunnet som har diagnoser, og hvorfor skal du være bedre enn dem? 1
Abra Skrevet 21. april #59 Skrevet 21. april baremeg007 skrev (2 timer siden): Synes du det er ok å snakke sånn til noen som helst? Tydelig hever du deg over de i samfunnet som har diagnoser, og hvorfor skal du være bedre enn dem? Ja, som autist så hever jeg meg over de som gjør narr av diagnosen min. 5
Kålrota Skrevet 21. april #60 Skrevet 21. april baremeg007 skrev (2 timer siden): Hva er det du har så tungt for? Hvem har påstått at Toby eller andre hunder har fått noen diagnose? Det at det ikke er mulig å diagnostisere dyr for denne typen tilstander, forandrer ikke at dyr like fullt som mennesker kan ha symptomer og trekk av f eks autisme! Det er da opptil flere som har påstått det? «Hunden min har autisme» jo nettopp en konstatering. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå