NiceOrNothing Skrevet 27. januar #21 Del Skrevet 27. januar Pinkpashion skrev (21 timer siden): Du har veldig gode poeng her, og mye av det han gjør nå står det respekt av. Dog er det viktig å huske at for potensielle ofre i eventuelle negative hendelser med han, på en måte nå får munnkurv. For hvordan vil det bli tatt imot, hvis man står frem som offer nå når han er så syk som han er? Sannsynligvis vil man bli stemplet som kynisk, kald og utspekulert. Derfor håper jeg virkelig at eventuelle ofte får den varmen de trenger, uavhengig av hans helse og hva han står for i dag. Ofrene har sine traumer uansett. Og nettopp denne fella får jeg litt inntrykk av at du har gått i. Edit; kan legge til at jeg ikke vet noe om dette, annet enn det som fremkommer i boka. Det å være alvorlig syk forsvarer jo på ingen måte å ikke behandle andre godt . Det finnes ingen unnskyldning for sånt . 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #22 Del Skrevet 27. januar malifika skrev (21 timer siden): Eller så kanskje han velger å bruke sine siste år på "folkeopplysning" og blotte seg i sosiale medier, ene og alene for å få ennå mer oppmerksomhet og boost rundt seg selv helt til det siste. Du er nok inne på noe. Bokas kapittel «Urmannen våkner» beskriver hvordan han bestemte seg for å fighte sykdommen. "Jeg bestemte meg der og da, at jeg ville gjøre alt i min makt for å leve lengst mulig, jeg skulle ikke gi meg uten kamp. Jeg skulle kjempe for å få en medalje. En medalje for å ha gitt sykdommen mest mulig motstand. Kanskje jeg kunne bli verdensmester i å leve med ALS?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 27. januar #23 Del Skrevet 27. januar Det er tydelig at denne mannen sitter på en del penger, med tanke på egen bolig når han ble syk, i tillegg til at han sitter igjen med det store huset (som han nå bruker til assistentene) + reiser osv. Har han alltid hatt det så godt økonomisk? Forstår at noe av det kan være forsikringspenger f.eks, men kan ikke forstå at alt dette dekkes av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 27. januar #24 Del Skrevet 27. januar richbitch skrev (31 minutter siden): Det er tydelig at denne mannen sitter på en del penger, med tanke på egen bolig når han ble syk, i tillegg til at han sitter igjen med det store huset (som han nå bruker til assistentene) + reiser osv. Har han alltid hatt det så godt økonomisk? Forstår at noe av det kan være forsikringspenger f.eks, men kan ikke forstå at alt dette dekkes av det. Det hadde vært en fordel om han snakket litt om det økonomiske. Hvordan får han til alt dette, er det noe som mange kan få til med riktig forsikring og utbetaling, eller er han i en særegen stilling fordi han har solgt et firma eller andre årsaker. Det sitter mange syke der ute som på langt nær kan leve slik, og det er da jeg undrer meg over om han påvirker andre mest negativt eller positivt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #25 Del Skrevet 27. januar richbitch skrev (28 minutter siden): richbitch skrev (30 minutter siden): Det er tydelig at denne mannen sitter på en del penger, med tanke på egen bolig når han ble syk, i tillegg til at han sitter igjen med det store huset (som han nå bruker til assistentene) + reiser osv. Har han alltid hatt det så godt økonomisk? Forstår at noe av det kan være forsikringspenger f.eks, men kan ikke forstå at alt dette dekkes av det. Iflg boka - Jeg har brukt ca 6 millioner fra egen lomme i løpet av tre år på hus, opplevelser som reiser og hjelpemidler som ikke dekkes av NAV og forsikringsselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #26 Del Skrevet 27. januar Det innlegget ble bambus. Nybegynnervansker. Men jeg fant altså dette i boka hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 27. januar #27 Del Skrevet 27. januar richbitch skrev (35 minutter siden): Det er tydelig at denne mannen sitter på en del penger, med tanke på egen bolig når han ble syk, i tillegg til at han sitter igjen med det store huset (som han nå bruker til assistentene) + reiser osv. Har han alltid hatt det så godt økonomisk? Forstår at noe av det kan være forsikringspenger f.eks, men kan ikke forstå at alt dette dekkes av det. Han har jo drevet med proffboksing (vet ikke hvor mye han tjente på det) i tillegg så var/er han jo eier av flere sportsbutikker. Mulig han har solgt seg ut litt der for å frigjøre litt kapital. Eller så kan han jo fortsatt eie bedrifter og tjene penger selvom han ikke jobber selv lengre. Og på det stedet han bor så er jo hus relativt billig å kjøpe, så han er sikkert gjeldsfri. Og jeg nekter å tro at han betaler for assistentene sine selv. Når de er på reise ja, men ikke ellers. ALS pasienter under en viss alder har krav på å få dekket assistenter hjemme 24/7 slik at de kan bli i egen bolig å slippe og havne på sykehjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #28 Del Skrevet 27. januar «Ti år tidligere hadde jeg startet med en egenkapital på 300 000 kroner, i 2020 solgte jeg livsverket mitt for 12,25 millioner kroner, og i tillegg hadde familien og jeg levd godt i 10 år.» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #29 Del Skrevet 27. januar Iflg boka - Jeg har brukt ca 6 millioner fra egen lomme i løpet av tre år på hus, opplevelser som reiser og hjelpemidler som ikke dekkes av NAV og forsikringsselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 27. januar #30 Del Skrevet 27. januar Amadeusogmegogmeg skrev (26 minutter siden): Iflg boka - Jeg har brukt ca 6 millioner fra egen lomme i løpet av tre år på hus, opplevelser som reiser og hjelpemidler som ikke dekkes av NAV og forsikringsselskap. Tenk om han heller kunne ha sikret barna sine med mye av pengene 🙈 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 27. januar #31 Del Skrevet 27. januar molly83 skrev (29 minutter siden): Tenk om han heller kunne ha sikret barna sine med mye av pengene 🙈 Det har han da helt sikkert gjort også. Holdt av penger til de tenker jeg. De arver jo han også, og han sitter jo på enebolig×2 nå, nedbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 27. januar #32 Del Skrevet 27. januar got2go skrev (22 minutter siden): Det har han da helt sikkert gjort også. Holdt av penger til de tenker jeg. De arver jo han også, og han sitter jo på enebolig×2 nå, nedbetalt. Det får vi tro🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 27. januar #33 Del Skrevet 27. januar Tråden er ryddet for spekulasjon og ryktespredninger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amadeusogmegogmeg Skrevet 27. januar #34 Del Skrevet 27. januar Kan dere ikke lese bok hans istedenfor å kalle innlegg for spekulasjoner og ryktespredninger? Alt som har vært skrevet i denne tråden bekreftes i boka. Absolutt alt! Dette blir bare pinlig så takk for meg! Blir vel slettet dette også….regelbrudd…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 27. januar #35 Del Skrevet 27. januar malifika skrev (6 timer siden): Han har jo drevet med proffboksing (vet ikke hvor mye han tjente på det) i tillegg så var/er han jo eier av flere sportsbutikker. Mulig han har solgt seg ut litt der for å frigjøre litt kapital. Eller så kan han jo fortsatt eie bedrifter og tjene penger selvom han ikke jobber selv lengre. Og på det stedet han bor så er jo hus relativt billig å kjøpe, så han er sikkert gjeldsfri. Og jeg nekter å tro at han betaler for assistentene sine selv. Når de er på reise ja, men ikke ellers. ALS pasienter under en viss alder har krav på å få dekket assistenter hjemme 24/7 slik at de kan bli i egen bolig å slippe og havne på sykehjem. Ser ikke for meg at man blir rik av boksing, men hvem vet. Om han har solgt seg ut av butikker så kan han nok ha fått gode midler der ja! 😊 Og nei, han betaler nok absolutt ikke assistenter fra egen lomme. Men kan ikke se for meg at det er nok driftsmidler til å dekke alle utgiftene for assistentene i forbindelse med reise, så han må nok ut med veldig mye fra egen lomme der. Driftsmidlene til en «vanlig» BPA er i hvertfall ikke mye å skryte av, så at han har betalt så mange utenlandsreiser med det tviler jeg på. Ingen tvil om at det er «lettere» å bli syk når man har mye penger å ta av! Sykdommen er like jævlig uansett, men ikke mange som kan tilrettelegge så mye! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 27. januar #36 Del Skrevet 27. januar Anbefaler forøvrig folk å lese bloggen som heter mamma på hjul. Handler om en 4 barns mor med als. Hun er helt nydelig og rake motsetningen til han her hva familie angår. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 28. januar #37 Del Skrevet 28. januar Gjest Amadeusogmegogmeg skrev (11 timer siden): Kan dere ikke lese bok hans istedenfor å kalle innlegg for spekulasjoner og ryktespredninger? Alt som har vært skrevet i denne tråden bekreftes i boka. Absolutt alt! Dette blir bare pinlig så takk for meg! Blir vel slettet dette også….regelbrudd…. Presis. Mye av det som blir slettet «grunnet ryktespredning» her inne kan man lese seg til i boka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 28. januar #38 Del Skrevet 28. januar Tenker dere at han med boka lager et dårligere bilde av seg selv? A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 28. januar #39 Del Skrevet 28. januar molly83 skrev (2 timer siden): Tenker dere at han med boka lager et dårligere bilde av seg selv? A Ikke nødvendigvis. Hva han har gjort i fortida har ikke noe å si for hva han den dag i dag står for mtp. ALS, men den viser en ganske annen karakter rent personlig. Boka er ærlig, og han har valgt å skrive om de delene av fortiden hans som han ikke roper ut om på instagram. Han kan være en like stor inspirasjon, selv om han har litt grums i fortiden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 28. januar #40 Del Skrevet 28. januar (endret) richbitch skrev (15 timer siden): Ser ikke for meg at man blir rik av boksing, men hvem vet. Om han har solgt seg ut av butikker så kan han nok ha fått gode midler der ja! 😊 Og nei, han betaler nok absolutt ikke assistenter fra egen lomme. Men kan ikke se for meg at det er nok driftsmidler til å dekke alle utgiftene for assistentene i forbindelse med reise, så han må nok ut med veldig mye fra egen lomme der. Driftsmidlene til en «vanlig» BPA er i hvertfall ikke mye å skryte av, så at han har betalt så mange utenlandsreiser med det tviler jeg på. Ingen tvil om at det er «lettere» å bli syk når man har mye penger å ta av! Sykdommen er like jævlig uansett, men ikke mange som kan tilrettelegge så mye! Enig!Det blir jo bare spekulasjoner, men driftsmidler vil ikke kunne dekke så mye reising med flere assistenter nei. Er man heldig kan man få med seg én assistent på familiens årlige sydentur og kanskje et par familieturer til slektninger. Han har hatt flere butikker på Østlandet som han har solgt. Hvis man setter dem i fond kan man jo leve greit på avkastning. Han har nok også en god uførepensjon pga høy inntekt før han ble syk, pluss forsikringspenger. Det er ikke slik det er for en vanlig funksjonshemmet/syk. Når det gjelder dette med hvordan man bruker tiden sin, har jeg også reagert på dette. Jeg ville nok selv bare vært med familien min. Men jeg tror aldri man vet hvordan man reagerer før man faktisk får en dødsdom. Og en reise nå og da når ungene uansett er på skole og med venner eller på fritidsaktiviteter hele dagen, er jo fortsatt mulig å få til. Jeg vet som sagt ikke mer enn jeg leser, men tenker generelt at jeg prøver å være et godt menneske, men at jeg har gjort sykt mye jeg angrer på. Folk kunne garantert sagt noe grums om meg også hvis jeg hadde blitt en offentlig person. Endret 28. januar av Rosa Dartle 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå