FruK Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar https://www.instagram.com/morka84/ Nils Arne fikk diagnosen ALS i 2020, og fikk beskjed om at han har 2-5 år igjen å leve. Han dokumenterer livet på IG. Han har også hatt en dokumentar på aftenposten og skrevet en bok som heter " En siste kamp" Er det andre som følger han? Jeg driver og hører på lydboken nå, sterk historie. Fra media: https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/jeg-vil-gi-gass-til-det-ikke-gar-mer/14014791/ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nils-arne-morka-40-styrer-hele-huset-med-oynene/17250671/ https://www.aftenposten.no/video/i/0GlRxM/dokumentar-kunsten-aa-doe https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/dRjj21/frykten-for-aa-kveles-lydloest-til-doede-her-i-sengen-mens-pleierne-sitter-intetanende-rundt-ham-brenner-i-hodet-til-nils-arne-morka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plomma29 Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Har fulgt han lenge. En ordentlig kjernekar, godt humør, god humor og et så fint syn på livet. Boken er sterk lesning, men samtidig ganske morsom. En trist skjebne å få ALS, men så viktig at han viser virkeligheten med sykdommen og gir den så mye oppmerksomhet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar Følger han på IG. Blir skikkelig imponert over han💪 Har ikke fått kjøpt boka hans enda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar (endret) Ja! For en psyke. Utrolig imponert over han. Kjenner personlig en som fikk ALS. For en jævlig sykdom. Har enda ikke lest boka, men det skal jeg. Endret 20. januar av BuffaloDuck 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Jeg tenker at å være veltrent når man skal være bpa for en som trenger hjelp med det meste, bare er positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ville91 Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Linazer skrev (3 timer siden): Hva skrev han? At hamsteren gnagde på kabler på kjøkkenet så faren skjøt den i hodet med luftpistol, men døde ikke av det så da tok faren den i en plastpose, snurret en gang og smalt den i et tre. Dette er for meg så drøyt at jeg ikke vet om jeg orker lese mere. (Jeg har fulgt han lenge fordi jeg selv mistet en forelder til ALS, men jeg kjenner at de siste avsløringene her gjør at jeg ikke vil følge mere) 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Ville91 skrev (7 timer siden): At hamsteren gnagde på kabler på kjøkkenet så faren skjøt den i hodet med luftpistol, men døde ikke av det så da tok faren den i en plastpose, snurret en gang og smalt den i et tre. Dette er for meg så drøyt at jeg ikke vet om jeg orker lese mere. (Jeg har fulgt han lenge fordi jeg selv mistet en forelder til ALS, men jeg kjenner at de siste avsløringene her gjør at jeg ikke vil følge mere) 🤮 😪!!!!!!! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Tror mange hadde endret syn på han dersom de visste mer om bakgrunnen hans. Kvinneguiden sensurer dersom vi blir mer konkrete her 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Jeg har også fulgt lenge og beundrer pågangsmotet hans. Samtidig ble jeg overrasket over samlivsbruddet. Men vi tar vel alle valg av en grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastels Skrevet søndag kl 08:54 #12 Del Skrevet søndag kl 08:54 Jeg kjenner han ikke, men som jeg har skjønt fikk han til mye som frisk og var i god form. Kanskje var han til og med litt enkelt innstilt til livet. Men at han var såpass fæl, kan det være misunnelse fra noen? Vi har alle dårlige sider. Ikke én av oss kan si at vi har rent bord av gode handlinger mot andre og aldri har verken såret eller skuffet noen, enten det er med vilje eller ved å ha sagt noe uten å ha tenkt oss om. For meg handler livet om å bli en bedre versjon av meg selv, og det er en kontinuerlig reise. Om han har vært forferdelig og langt over grensa, skjønner jeg uttalelsene. Likevel, har han valgt å bruke sine siste år på folkeopplysning. Han har blottet seg i sosiale medier for tingene som for han må oppleves som veldig intime og uverdig å stå i. Stormannsgal fra tidligere eller ikke, så er ikke de noe folk flest hadde valgt å gjøre, og det står det respekt av, syns jeg. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet søndag kl 11:00 #13 Del Skrevet søndag kl 11:00 (endret) Pastels skrev (2 timer siden): Jeg kjenner han ikke, men som jeg har skjønt fikk han til mye som frisk og var i god form. Kanskje var han til og med litt enkelt innstilt til livet. Men at han var såpass fæl, kan det være misunnelse fra noen? Vi har alle dårlige sider. Ikke én av oss kan si at vi har rent bord av gode handlinger mot andre og aldri har verken såret eller skuffet noen, enten det er med vilje eller ved å ha sagt noe uten å ha tenkt oss om. For meg handler livet om å bli en bedre versjon av meg selv, og det er en kontinuerlig reise. Om han har vært forferdelig og langt over grensa, skjønner jeg uttalelsene. Likevel, har han valgt å bruke sine siste år på folkeopplysning. Han har blottet seg i sosiale medier for tingene som for han må oppleves som veldig intime og uverdig å stå i. Stormannsgal fra tidligere eller ikke, så er ikke de noe folk flest hadde valgt å gjøre, og det står det respekt av, syns jeg. Du har veldig gode poeng her, og mye av det han gjør nå står det respekt av. Dog er det viktig å huske at for potensielle ofre i eventuelle negative hendelser med han, på en måte nå får munnkurv. For hvordan vil det bli tatt imot, hvis man står frem som offer nå når han er så syk som han er? Sannsynligvis vil man bli stemplet som kynisk, kald og utspekulert. Derfor håper jeg virkelig at eventuelle ofte får den varmen de trenger, uavhengig av hans helse og hva han står for i dag. Ofrene har sine traumer uansett. Og nettopp denne fella får jeg litt inntrykk av at du har gått i. Edit; kan legge til at jeg ikke vet noe om dette, annet enn det som fremkommer i boka. Endret søndag kl 11:05 av Pinkpashion 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet søndag kl 11:11 #14 Del Skrevet søndag kl 11:11 Pastels skrev (2 timer siden): Jeg kjenner han ikke, men som jeg har skjønt fikk han til mye som frisk og var i god form. Kanskje var han til og med litt enkelt innstilt til livet. Men at han var såpass fæl, kan det være misunnelse fra noen? Vi har alle dårlige sider. Ikke én av oss kan si at vi har rent bord av gode handlinger mot andre og aldri har verken såret eller skuffet noen, enten det er med vilje eller ved å ha sagt noe uten å ha tenkt oss om. For meg handler livet om å bli en bedre versjon av meg selv, og det er en kontinuerlig reise. Om han har vært forferdelig og langt over grensa, skjønner jeg uttalelsene. Likevel, har han valgt å bruke sine siste år på folkeopplysning. Han har blottet seg i sosiale medier for tingene som for han må oppleves som veldig intime og uverdig å stå i. Stormannsgal fra tidligere eller ikke, så er ikke de noe folk flest hadde valgt å gjøre, og det står det respekt av, syns jeg. Eller så kanskje han velger å bruke sine siste år på "folkeopplysning" og blotte seg i sosiale medier, ene og alene for å få ennå mer oppmerksomhet og boost rundt seg selv helt til det siste. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet søndag kl 18:50 #15 Del Skrevet søndag kl 18:50 malifika skrev (7 timer siden): Eller så kanskje han velger å bruke sine siste år på "folkeopplysning" og blotte seg i sosiale medier, ene og alene for å få ennå mer oppmerksomhet og boost rundt seg selv helt til det siste. Det er lett å tenke det siste for de som kjenner til hvordan han var før. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet søndag kl 18:56 #16 Del Skrevet søndag kl 18:56 Skriver han om hvor fæl han har vært tidligere i boka si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet søndag kl 22:07 #17 Del Skrevet søndag kl 22:07 Irja skrev (3 timer siden): Skriver han om hvor fæl han har vært tidligere i boka si? Vet ikke, har ikke lest den enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet mandag kl 07:30 #18 Del Skrevet mandag kl 07:30 Jeg er faktisk usikker på hvordan måten han viser at han lever på innvirker på andre med ALS , altså om det påvirker negativt. Jeg tror jo de færreste har så mange økonomiske muligheter til å leve sine siste år på den måten. Kan jo være vondt for pårørende å vite at ens egne ikke får de mulighetene. Vet ikke, men lurer jo veldig på prioriteringene hans når det gjelder å bruke tid med barna. Jeg hadde ikke hatt hjerte til å leve et slikt liv ovenfor barna og mine nærmeste dersom jeg visste jeg skulle forlate de. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ville91 Skrevet mandag kl 08:05 #19 Del Skrevet mandag kl 08:05 molly83 skrev (34 minutter siden): Jeg er faktisk usikker på hvordan måten han viser at han lever på innvirker på andre med ALS , altså om det påvirker negativt. Jeg tror jo de færreste har så mange økonomiske muligheter til å leve sine siste år på den måten. Kan jo være vondt for pårørende å vite at ens egne ikke får de mulighetene. Vet ikke, men lurer jo veldig på prioriteringene hans når det gjelder å bruke tid med barna. Jeg hadde ikke hatt hjerte til å leve et slikt liv ovenfor barna og mine nærmeste dersom jeg visste jeg skulle forlate de. Kan skjønne at man vil se verden hvis man vet man skal dø for tidlig, men ta med barna da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet mandag kl 08:23 #20 Del Skrevet mandag kl 08:23 Ville91 skrev (16 minutter siden): Kan skjønne at man vil se verden hvis man vet man skal dø for tidlig, men ta med barna da? De har vært litt med, men ikke alle turene som har vært så barnevennlige akkurat...han ville leve partylivet... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå