AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Med to tenåringer som trener mye til ulike tider har vi hatt noen måneder med mye dårlige middagsløsninger. Kan jeg få litt inspirasjon av dere. Hva er deres favoritt middagsretter som er relativt sunne og raske i hektiske hverdager? Anonymkode: a54e6...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Det er sånn ca 5000 tråder om dette her inne allerede. Jeg er klar over at søkefunksjonen er elendig, men hvis du både søker og f.eks tar deg tid til å bla deg tilbake en 5-10-15 sider vil du få mange tips. Anonymkode: 0a371...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Oda har mange bra oppskrifter. Anonymkode: c4dd9...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Wok. Bruk fryst mix eller pose fra salat hyllen. Svinestrimler, kylling eller laks. Sweet chilli saus. Eller annen type saus. Ris på siden. Blomkålsuppe med bacon og rundstykker. Kan også lages kvelden før. Laks, kokte poteter, rømme og agurksalat. Potetene kan deles opp slik de kokes raskere. Bondeomelett på skive Karbonader på skive med salat til Risgrøt Pasta bolognese Fiskekaker, revet gulrot og potet Fiskegrateng Anonymkode: 6b8a9...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Asiatisk suppe med enten laks, biff eller tofu. Serveres med nudler eller ris. Lapskaus Kylling eller laks i form. Serveres med ris Wok med sprøstekt tofu og nudler Anonymkode: 96a85...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Sashimibowls er veldig godt og mettende, og raskt. Koker opp bulgurhvete mer mettende enn ris) i helgen. Lager store partier lapskaus i sesong, kjøper svinekonoke og rotgrønnsaker på tilbud og vakumpakker. Veganske enchiladas er veldig populært. Tar litt tid, men lager opp for to dager + lunsj. Lager store porsjoner ragu. Da er det bare å koke opp pasta, og røre sammen, i hverdagen. Hel side av rød fisk er raskt, og populært. Steker i ovn. Lager diverse grønsaker i airfryer. Så får man velge hvilken dressing/saus man plukker med seg fra kjøleskapet. Supper, med linser, eller frø/hvete. Kan også lages opp for fryser. Lefser.. med rester, og grønnsaker. Setter bare frem alt jeg vil bli kvitt. Anonymkode: 27da7...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 22. januar #7 Del Skrevet 22. januar Marinert kyllingfilet i stekeovn, ris/pasta, brokkoli/blomkål og kyllingsaus er en favoritt her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Del Skrevet 22. januar Det raskeste vi gjør, og som likevel har godt med næring og er relativt sunt, er fiskeburgere (bruk de store fiskekakene med minst 80% fisk) med grove hamburgerbrød og ferdigkutta salat. Her har du middag på 5 minutter. Og før folk hyler opp: Nei, jeg vet det er ikke laget fra bunnen av. Joda, det inneholder ultraprosesserte matvarer, men ultraprosessert er jo en sekkebetegnelse for utrolig mye forskjellig, og alt er ikke ensbetydende med farlig. Anonymkode: 27064...10d 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 22. januar #9 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 18.50): Sashimibowls er veldig godt og mettende, og raskt. Koker opp bulgurhvete mer mettende enn ris) i helgen. Lager store partier lapskaus i sesong, kjøper svinekonoke og rotgrønnsaker på tilbud og vakumpakker. Veganske enchiladas er veldig populært. Tar litt tid, men lager opp for to dager + lunsj. Lager store porsjoner ragu. Da er det bare å koke opp pasta, og røre sammen, i hverdagen. Hel side av rød fisk er raskt, og populært. Steker i ovn. Lager diverse grønsaker i airfryer. Så får man velge hvilken dressing/saus man plukker med seg fra kjøleskapet. Supper, med linser, eller frø/hvete. Kan også lages opp for fryser. Lefser.. med rester, og grønnsaker. Setter bare frem alt jeg vil bli kvitt. Anonymkode: 27da7...c24 Deler du oppskrift på vegansk enchiladas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 22. januar #10 Del Skrevet 22. januar Fres en pose frossen spinat med 1/2 pose frosne erter og 2dl matfløte. Krydre med salt, pepper, hvitløk. Stavmixe glatt til puré. Veldig godt til både rød og hvit fisk og kylling (freses ved siden av). Pasta til. Middag på under 15 min Jeg lager en stor gryte med ratatouille. Da blir jeg kvitt alt av slappe grønnsaker I kjøleskapet. Har det som tilbehør til stekt sei (seiblokk, tar ut av fryseren på morningen og tiner på benken. Skjærer i kuber, vender I mel/salt/pepper og steker.) Har ris til. Resten av ratatouillen bruker jeg dagen etter som enten tomatsuppe (ha i mer væske og hakkete tomater og kjør glatt.) Har pasta og pølsebiter til. Eller jeg steker kylling i små biter og blander inn ratatouille og har til pasta. Risrester steker jeg med løk/kål/gulrot, egg og kjøttdeig til stekt ris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #11 Del Skrevet 22. januar Kaneel skrev (33 minutter siden): Deler du oppskrift på vegansk enchiladas? Den er fra kokeboka "En skikkelig digg kokebok 2". Så har vel ikke lov å legge ut bilde eller dele direkte. Men ingrediensene er, i tillegg til klassiske krydder, søtpotet, grønnkål og sorte bønner. Enchiladassaus. Og koriandersaus. Chapt GPT kan sikkert komme med noen forslag Anonymkode: 27da7...c24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theredwolf Skrevet 22. januar #12 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 18.03): Det er sånn ca 5000 tråder om dette her inne allerede. Jeg er klar over at søkefunksjonen er elendig, men hvis du både søker og f.eks tar deg tid til å bla deg tilbake en 5-10-15 sider vil du få mange tips. Anonymkode: 0a371...c72 eller bruker google. vil man ha rask og sunt og se gamle tråder her inne kan man f.eks søke "raske og sunne middager kvinneguiden" da vil man sleppe og bla mange sider tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #13 Del Skrevet 22. januar Lager mye forskjellige omeletter og varierer også på type brød og rundstykke eller poteter til. Mettende, raskt og rimelig, og fin måte å gjerne bruke opp noe rester i. Anonymkode: 562d9...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #14 Del Skrevet 23. januar Karrigryte er godt! Stek kylling eller kyllingkjøttdeig sammen med karri. Ha det over i en kasserolle sammen med feks løk,paprika og gulrot. Tøm over en boks kokosmelk (evt fløte) og litt kyllingbuljong. La koke til grønnsakene er møre. Ha i ananasbiter,og smak til med salt,pepper og evt mer karri. Hvis sausen blir for tynn kan du ha i litt maisenna. Serveres med ris. Anonymkode: f3209...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar Det er veldig mange middager som går raskt hvis man forbereder kvelden før. Jeg pleier å gjøre mest mulig på forhånd, av og til lager hele middagen i forveien. Anonymkode: b952f...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå