AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Når kom energien tilbake etter at dere sluttet? Har vært avhengig i 4 år. Jeg har vært uten Fentanyl nå i ca 10 dager. jeg har ingen energi eller motivasjon til å gjøre noe, og jeg ligger det meste av dagen. De fleste abstinensene er borte, har bare litt kaldsvette. Har forresten sluttet cold turkey. Når blir livet bedre? 😢 Anonymkode: 07562...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når kom energien tilbake etter at dere sluttet? Har vært avhengig i 4 år. Jeg har vært uten Fentanyl nå i ca 10 dager. jeg har ingen energi eller motivasjon til å gjøre noe, og jeg ligger det meste av dagen. De fleste abstinensene er borte, har bare litt kaldsvette. Har forresten sluttet cold turkey. Når blir livet bedre? 😢 Anonymkode: 07562...2b0 For meg så tok det flere år. Det året hvor jeg trappet ned så var jeg så å si sengeliggende hver dag. Først et par år etter jeg var helt ferdig med det begynte jeg å føle meg "normal" igjen. !0 dager føles som en evighet når man slutter med rus/opiader. Men du er virkelig bare på starten av reisen din. Jeg sier ikke det for å demotivere deg, for du har tatt det vanskeligste steget! Men, før sola kommer må du gjennom natta, som dem sier. Dette klarer du! Bare gi det tid. Anonymkode: c6afb...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden For meg tok det ca 6 mnd å føle at kroppen fungerte. Jeg trappet ned og var i behandling, de første 2 månedene var veldig tøffe. Men det er verdt det! Anonymkode: 2109b...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Takk for svar! Det verste for meg nå er energinivået. Dette er antakeligvis femte gangen jeg slutter på opioder. Håper at jeg en dag kan glemme det helt, og slippe å tenke på det. Kanskje det er for sent, og at hjernen aldri «glemmer» rusen.. Har dere noen gode råd for å gjøre det lettere? Tar B-vitaminer og prøver å spise og drikke som normalt.. Matlysten er veldig dårlig. Anonymkode: 07562...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg så tok det flere år. Det året hvor jeg trappet ned så var jeg så å si sengeliggende hver dag. Først et par år etter jeg var helt ferdig med det begynte jeg å føle meg "normal" igjen. !0 dager føles som en evighet når man slutter med rus/opiader. Men du er virkelig bare på starten av reisen din. Jeg sier ikke det for å demotivere deg, for du har tatt det vanskeligste steget! Men, før sola kommer må du gjennom natta, som dem sier. Dette klarer du! Bare gi det tid. Anonymkode: c6afb...063 Tenker du ofte på rusen, eller har reseptorene i hjernen glemt den? Anonymkode: 07562...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg går på sterke smertestillende, og har seponert flere ganger uten å kjenne på noe form for tap av energi eller annet. Får store smerter da, og kan vibrere av det, men kjenner ikke til noe form for rusfølelse. Fastlegen har sagt at ikke alle får denne rusfølelsen, og at det kommer an på hvor store smerter en har, og om det da er strengt nødvendig. Jeg er ingen ekspert her, og stoler på både fastlegen og andre som har vurdert meg. Håper ikke jeg blir «lurt» her.. Det er bestemt litt over meg at jeg må ta, med forklaring i at det er strekt nødvendig og uverdig om jeg ikke tar. Jeg er ganske sta, og det har krevd mye bearbeiding de gangene det har vært ønske om øking, da jeg ikke vil. Har en konservativ fastlege, så stoler på at han ikke setter meg på mer enn strengt nødvendig. Blir litt skremt av å lese dette her.. Anonymkode: 4839f...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går på sterke smertestillende, og har seponert flere ganger uten å kjenne på noe form for tap av energi eller annet. Får store smerter da, og kan vibrere av det, men kjenner ikke til noe form for rusfølelse. Fastlegen har sagt at ikke alle får denne rusfølelsen, og at det kommer an på hvor store smerter en har, og om det da er strengt nødvendig. Jeg er ingen ekspert her, og stoler på både fastlegen og andre som har vurdert meg. Håper ikke jeg blir «lurt» her.. Det er bestemt litt over meg at jeg må ta, med forklaring i at det er strekt nødvendig og uverdig om jeg ikke tar. Jeg er ganske sta, og det har krevd mye bearbeiding de gangene det har vært ønske om øking, da jeg ikke vil. Har en konservativ fastlege, så stoler på at han ikke setter meg på mer enn strengt nødvendig. Blir litt skremt av å lese dette her.. Anonymkode: 4839f...6ea Ts her. Jeg startet med sterke smertestillende etter en operasjon. Det førte til en avhengighet som er helt forferdelig. Har vært «avhengig» siden 2018, med et opphold på nesten to år hvor livet faktisk var ganske fint. Vær forsiktig, det skal lite til å bli avhengig. Den psykiske avhengigheten er helt klart det skumleste! Anonymkode: 07562...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Jeg startet med sterke smertestillende etter en operasjon. Det førte til en avhengighet som er helt forferdelig. Har vært «avhengig» siden 2018, med et opphold på nesten to år hvor livet faktisk var ganske fint. Vær forsiktig, det skal lite til å bli avhengig. Den psykiske avhengigheten er helt klart det skumleste! Anonymkode: 07562...2b0 Takk! Jeg har også brukt siden 2018. Ingen problem når jeg har seponert innimellom. Hender jeg glemmer en depottablett og det går også helt fint. Får selvsagt mer smerter, men merker ikke noe utover det. Mulig vi er ulike der, men takk for omtanken, og håper du finner ut av det for deg. Det høres ikke noe godt ut 💚 Anonymkode: 4839f...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #9 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ts her. Jeg startet med sterke smertestillende etter en operasjon. Det førte til en avhengighet som er helt forferdelig. Har vært «avhengig» siden 2018, med et opphold på nesten to år hvor livet faktisk var ganske fint. Vær forsiktig, det skal lite til å bli avhengig. Den psykiske avhengigheten er helt klart det skumleste! Anonymkode: 07562...2b0 Får du hjelp på veien til å bli kvitt avhengigheten? Anonymkode: 71e36...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå