Gå til innhold

Sterilisering dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Noen som har betalt selv for å sterilisere seg (dame) og kan svare på noen spm?

-er det mye smerter? Smertestillende?

-hvor lenge var det smerter?

-kan man løfte?

-sykemeldt fra jobb? Jobber i helsevesenet. 

-vellykket?

Anonymkode: 9be0d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meget fornøyd

Tok naproxen i to dager, veldig lite smerter

Trengte ikke sykemelding, men jeg fikk inngrepet utført på en fredag. Jeg kunn fint ha gått på jobb dagen etter.

Det er jo sting, så du bør vel ikke løfte tungt eller trene hard rett etter 

Angrer bare på at jeg ikke gjorde det for lenge siden 😇

Fastlegen sendte henvisning i desember, jeg fikk time i juli. Helse Bergen 

Anonymkode: 0b043...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde lite smerter, men føltes veldig støl i magen så det var krevende å komme seg opp fra senga f.eks. den første uka. Fikk også forstoppelse, sikkert pga narkosen. Var ikke i jobb på dette tidspunktet, men hadde nok trengt en ukes sykemelding siden jeg var så vanvittig støl i magen.

Anonymkode: 2254d...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På meg gikk de gjennom navelen, ingen sting. Det var vondt første kvelden etter inngrepet, ellers gikk det fint.

Dette er 17 år siden, har fungert utmerket.

Prisen på den tiden var 6000 kr. 
Deilig å slippe p pille og annen prevensjon!

Anonymkode: 42569...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mest smerter øverst i lungene/i skuldrene omtrent. Pga oppblåsing av buken. Dette gikk over etter et par dager. Ellers blir man jo litt støl aktig. Jeg hadde 2 barn, 2 år og 6 mnd var alderen på dem men det gikk fint da jeg var forsiktig. Gikk på tramadol, ibux og paracet. 

Kikkhullskirurgi der de gikk inn via navlen og under der en evt bikinitruse skulle sitti. Ga meg veldig lite med arr.

Du burde få sykemelding for ett par dager-1 uke. Snakk med legen om det. Om du vil ha det gjort raskt så ring å purr, si du kan komme på kort varsel. 

Steriliseringen er absolutt vellykket da jeg aldri har blitt gravid igjen. Dessverre var jeg lite fornøyd med å få ustabile og altfor lange blødninger mm som man aldri fant ut av hvorfor så jeg har gått tilbake til å gå på p-ring innimellom for å få en ok syklus jeg kan leve med. Heldigvis så må jeg ikke bruke noe om jeg ikke vil da😅👏

En annen ting: om man tenner på å kanskje bli gravid med den man har sex med så mister man ganske bra med tenningen i sexen etter dette da man faktisk ikke kan bli gravid.... Bare en obs obs ang dette da jeg selv ikke hadde tenkt på dette selv. Jeg var en slik som tente mye på mulighetene for å bli gravid med den jeg hadde sex med. Ble litt krise for min del etterpå for å si det mildt😅 Fikk aldri orgasme igjen med eksen min etter dette da han ikke var den eventyrlystne fyren som ønsket å benytte leketøy mm under sex. Men jeg har heldigvis fått det med andre i ettertid så ting kan fint gå seg til, tar bare litt tid å lære seg å kjenne på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble sterilisert for ca 20 år siden . 
De gikk inn via navlen og jeg ble sykmeldt i en uke.  Jeg har en fysisk jobb så det var nødvendig . 
Jeg betalte vel litt over 6000,-. 
Det var det beste investeringen jeg har gjort. 
Å la kroppen få være naturlig uten hormonell prevensjon 

Anonymkode: f4605...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har sterilisert meg i forbindelse med keisersnitt så ikke det samme. 

Jeg er litt usikker på om jeg angrer eller ikke,  for på samme tid tok jeg også min første covid vaksine,  så jeg angrer på en av de. 

Jeg er plutselig blitt kjempe plaget med pms, har mye mens smerter og blør enormt mye. Aldri vært plaget før eller under en menstruasjon før sterilisering/ vaksine. Så jeg har nå fått halve mnd ødelagt, hver mnd, og jeg hadde gladelig heller gått på prevensjon, hvis det er det som utløste det..

Anonymkode: ccc99...554

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er plutselig blitt kjempe plaget med pms, har mye mens smerter og blør enormt mye. Aldri vært plaget før eller under en menstruasjon før sterilisering/ vaksine. Så jeg har nå fått halve mnd ødelagt, hver mnd, og jeg hadde gladelig heller gått på prevensjon, hvis det er det som utløste det..

Tipper det er vaksina. Det er vel en ganske kjent bivirkning. 

Jeg steriliserte meg også ifbm keisersnitt og helt motsatt erfaring, fikk regelmessige og mye mindre blødninger, pms forsvant, smertene ble veldig redusert, det var helt fantastisk. 

Etter covid vaksinene har imidlertid menstruasjonen blitt mye (!) kraftigere igjen, samme med smerter og påvirkning av humør. 

Anonymkode: a246a...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steriliserte meg for 2 år siden.

Fikk mye smerter i siden og opp mot skulderen pga luft, men dette fikk jeg også når jeg opererte blindtarmen. 
Reagerer nok unormalt mye på den luften for var satt ut av spill i 2-3 dager med mye smerter begge gangene. 
Selve operasjonen gikk bra, inn på formiddagen og ut på ettermiddagen. 
Jeg fikk dette dekket da jeg prøvde både hormonspiral og kobberspiral, men kroppen støtet de bare ut. 

Fikk sykemelding av legen på sykehuset i 2 uker pga aktiv jobb med mye løft. 
Syntes det var helt greit, tok litt over en uke før jeg følte meg helt tipp topp. 
Angrer virkelig ikke, så deilig å slippe tenke på prevensjon. 
Ingen komplikasjoner i etterkant. 
Men gikk ett år fra jeg søkte til de tok meg inn så du bør du kanskje ta litt høyde for at det tar tid. 

Anonymkode: 75999...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg steriliserte meg i en alder av 22 år. Null barn. Var ingen smerter, tok ikke smertestillende (har høy smerteterskel). Jobbet ikke akkurat da så slapp å ta fri fra noe. 100% vellykket. Ingen blødningsforskjeller heller så skal ikke klage  🙂 

Anonymkode: 4d4d4...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...