Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jobbsøker?
Skrevet

Det er utlyst en jobb nå som jeg vurderer å søke på. Men hvilken begrunnelse kan man bruke for å søke ny jobb (altså i jobbsøknaden) når man bare har vært i den nåværende jobben i 5 måneder? Vanligvis bruker jeg "klar for nye utfordringer", men det er helt klart at jeg ikke er utlært når jeg har vært der så kort.

Stillingen som er utlyst tilsvarer en jeg søkte på for litt over et år siden, og kom til intervju som en av 12 kandidater (av nesten 100 søkere). Da jeg kom til intervju ble jeg veldig motivert for denne jobben, så jeg kan virkelig tenke meg en stilling der. Spesielt fordi de legger vekt på faglig utvikling og har penger til kursing for ansatte.

Det hører også med at jeg nå har 1 times kjøring til jobb, og trivselen er litt varierende. Savner et fagligmiljø, og det vil jeg få der.

Hva ville du ha skrevet i søknaden?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville begrunnet det med akkurat det du skriver her. Og husk at arbeidsgivere gjerne vil ha motiverte medarbeidere som gjerne vil jobbe akkurat hos dem!

Skrevet
Da jeg kom til intervju ble jeg veldig motivert for denne jobben, så jeg kan virkelig tenke meg en stilling der. Spesielt fordi de legger vekt på faglig utvikling og har penger til kursing for ansatte.

Det hører også med at jeg nå har 1 times kjøring til jobb, og trivselen er litt varierende. Savner et fagligmiljø, og det vil jeg få der.

Glem dette med at du ikke har vært i din nåværende jobb så lenge. Over her har du masse flotte argumenter for hvorfor du ønsker nettopp denne jobben, i den bedriften. Husk også å legge til hvorfor du er spesielt godt egnet til nettopp den jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...