Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Vet ikke hvor vanlig det er å kjøpe en gave etter endt praksis.Tenkte å kjøpe gavekort på vin og evt en eske konfekt til veilederen min.Andre forslag?
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Vi har alltid ca. 10-15 studenter i praksis hos oss, og av dem vil gjennomsnittlig 2-3 legge igjen gave til sin veileder. Det er som du sier, stort sett konfekt eller vin, av og til en vanlig venninnegave som lysestake, duk, kaffekopp, hudkrem.. (Avdelingen synes selvfølgelig det er flott med en kake eller konfekt på kaffebordet til oss alle!). Har du hatt en gjennomført super veileder, er jeg sikker på hun blir glad for en hilsen. Men ingen venter noe, for stort sett bare forsvinner studentene og det kommer nye. Kjøp et flott kort og heng på tavla hvor du takker for deg!
Gjest baby-E Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Ved sist praksis kjøpte jeg en fellesgave til hele avdelingen og skrev ett kort hvor jeg takket alle, for diverse ting.. ved praksisen før jul, kjøpte jeg en flaske vin til veidlederen min, dette fordi ingen andre på avdelingen var interisert i studentene der, og overså oss, nesten, men sykepleieren min var kjempe dyktig! Første praksisen kjøpte jeg ingen ting, for hverken stedet, eller sykepleieren min fortjente det...
Gjest Emeldina Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 Vet ikke hvor vanlig det er å gi gaver til veiledere etter praksis, men jeg synes det er en koselig ting å gjøre! Jeg er allmennlærerstudent, og har hatt praksis ved tre forskjellige skoler; 8 uker på hver skole, hvis jeg ikke husker feil. Det var bare øvingslæreren på en av skolene som fikk gave av oss på basisgruppen, men hun fortjente det virkelig! Vi ga henne et sølvkjede med et rødt glasshjerte, og hun ble utrolig glad for det. Vi fikk også gave av henne og klassen, faktisk; et nydelig bilde hver som en av elevene hadde laget (glassmaling), og et hefte med tegninger og hilsener fra alle elevene. Veldig koselig
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 Jeg har ofte studenter i praksis og blir veldig rørt og glad om jeg får en liten gave eller et kort. Jeg har pleid å få vin, blomster eller konfekt. Jeg pleier også å gi mine studenter et kort og en liten blomst når de slutter. Når jeg selv var student i praksis ga jeg en liten gave til de veilederne jeg var fornøyd med. Pleide alltid å bake kake eller kjøpe noe godt på min siste praksisdag til hele personalet.
Quirky Skrevet 12. mars 2006 #6 Skrevet 12. mars 2006 Jeg er akkurat ferdig med praksis, og hadde en elendig veileder, så jeg kjøpte konfekt og kake til hele avdelingen i stedet.
Ginen Skrevet 12. mars 2006 #7 Skrevet 12. mars 2006 Jeg har pleid å kjøpe/lage en liten ting til de veilederne jeg har vært fornøyd med. Fyllte et påskeegg til påsken i fjor (det passet med tidspunktet), og fyllte opp en julestrømpe til kontakten min før jul. Koster lite, og er en fin oppmerksomhet. De bruker en del tid på oss, tross alt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #8 Skrevet 12. mars 2006 Min veileder ved Universitetet var helt elendig, så han fikk ikke noen ting, ikke et takk en gang.. Derimot, den neste "veilederen" jeg fikk etter endt utdanning og ut i jobb fikk en flaske dyr rødvin, han var kjempeflink!
Gjest Virvel Skrevet 12. mars 2006 #9 Skrevet 12. mars 2006 Det har i grunnen aldri falt meg inn at det ville være naturlig å gi en gave til praksisstedet... Jeg har aldri hørt om noen som har gjort det heller. Men kanskje noe av grunnen til at det ikke er så naturlig for oss å gi gaver, er at vi ofte er på store avdelinger med mange ansatte, og tilbringer en dag her og to dager der, og dermed stadig må forholde oss til nye mennesker...? Vi får alltid også en person på stedet som er "studentansvarlig", men det innebærer sjelden noe annet enn at det er denne personen som ønsker oss velkommen, og som vi evt. kontakter dersom det oppstår problemer. De har lite eller ingen ting med selve praksisen å gjøre. Etter bachelorprosjektet, derimot, tror jeg det er vanlig å gi noe til veilederen og evt. andre som har hjulpet til.
Gjest Fantus Skrevet 12. mars 2006 #10 Skrevet 12. mars 2006 Jeg har vært i praksis på to forskjellige steder. Første stedet mistrivdes jeg så mye at jeg bare ønsket å komme vekk så fort som mulig. Ingen gave fra meg til noen der. På det neste stedet hadde jeg det mye bedre, så der bakte jeg en stor kake til alle de anstatte i tillegg til å kjøpe en blomst til veilederen min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå