Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Hvor godt kjenner dere foreldrene til vennene til barna deres før dere inviterer dem på barnebursdag? Kan man invitere noen man bare hilser på på vei inn og ut fra barnehagen når de er foreldre til barnas venner? Ja, jeg tenker på bursdager for dem som er for små til å dra uten foreldrene sine
Gjest LoisLane Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Kan man invitere noen man bare hilser på på vei inn og ut fra barnehagen når de er foreldre til barnas venner? ← Ja. Hvis treåringen vil be en god venn fra barnehagen, så gjør vi det. Det er jo barnet man ber, ikke foreldrene. Og ja, jeg er egentlig glad når den perioden er over. Barnebursdag med foreldre kan være ganske klamme greier. Stort sett hyggelig, da!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Håper alle tenker som deg, og ikke synes det er sært å bli invitert sånn ut av det blå er litt nervøs og gruer meg til hele greia, men fremtidshåpet må vel få en fin bursdag når h*n blir hele tre år
Gjest LoisLane Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 Det går helt sikkert bra! Det er fint å aktivisere foreldrene litt, be dem hjelpe til med servering e.l.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 (endret) Synes det ofte var mer styr med å servere foreldrene enn barna i bursdager da mine var så små Endret 6. mars 2006 av Marillia
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Min sønn inviterte barn fra barnehaven hvor jeg så vidt hadde sagt hei til foreldrene på tur ut og inn døra der. Det gikk helt greit det. Eneste peset med å ha barnebursdag når barna er så små er at dem har med foreldrene. på 3 og 4 årsdsagen til sønnen min var det flere foreldre til stede enn barn. Noen barn kom jo med begge foreldrene og noen hadde til og med med seg sine babysøsken. Gjett om det ble trangt og livlig i en liten 3 roms på 75 kvm.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Huff, jeg er redd for at denne bursdagsfesten ikke blir så bra Bursdagen er på onsdag, men jeg fikk ikke levert ut invitasjoner før i dag på grunn av at sneipen har vært innlagt på sykehuset de siste par ukene. Men jeg var sikker på at vi var garantert ihvertfall et par gjester, for jeg har pratet om bursdagsfesten flere ganger med en slags venninne av meg som har en liten på samme alder som går i samme barnehagen, og jeg var sikker på at de skulle komme. Men i kveld fikk jeg vite sånn i forbifarten at de ikke kan komme likevel. Jeg har bare levert ut to invitasjoner til, dum som jeg er, så om en av dem sier nei så sitter vi der med en bursdagsgjest. Eller ingen, i verste fall Tror dere det funker om jeg leverer ut et par invitasjoner til i morgen? Er det noen foreldre som gidder å dra i bursdagsfest til noen de ikke kjenner på en dags varsel? Jeg vil så gjerne at h*n skal ha en fin dag sammen med vennene sine, men det ser litt mørkt ut
Far til 2 Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har bare levert ut to invitasjoner til, dum som jeg er, så om en av dem sier nei så sitter vi der med en bursdagsgjest. Eller ingen, i verste fall Tror dere det funker om jeg leverer ut et par invitasjoner til i morgen? Er det noen foreldre som gidder å dra i bursdagsfest til noen de ikke kjenner på en dags varsel? Jeg vil så gjerne at h*n skal ha en fin dag sammen med vennene sine, men det ser litt mørkt ut ← Lever i morgen du. Møt opp litt tidlig i barnehage og snakke med foreldrene til de du har tenkt å invitere. Du møter sikkert stor forståelse for situasjonen. Og i et sånt selskap blir ofte presangen av mindre interesse så lenge ungene koser seg med hva de nå får. Noen leker etterpå og dagen er reddet
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #9 Skrevet 6. mars 2006 Enig med Far til2, lever ut i morgen. Også må du slappe av litt. Når de er så små er det ikke allverden de får ut av det, og færre gjester kan være vel så hyggelig for de små som "huset fullt av treåringer" som er utrygge fordi det er så mange barn der. Småbarnsbursdager er noe styr og jeg syns ofte det blir mer fokus på å varte opp foreldrene enn barna
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 6. mars 2006 #10 Skrevet 6. mars 2006 Nei, jeg bekymrer meg ikke mye for om h*n får gaver og har ikke tenkt å lage noe stort oppstuss av treårsdagen, men en to-tre venner på besøk hadde ikke vært å forakte, for det er jo veldig stort for dem å bli tre år og da er det gøy at folk kommer for å feire. Mulig jeg er litt overemosjonell i dag, jeg begynte å gråte ved tanken på at en av de to andre inviterte kunne la være å komme, for med bare en gjest synes jeg det begynner å bli et litt stusselig selskap. Får bare krysse fingrene for at det kommer en par-tre unger så h*n får en fin dag
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Lag et familieselskap bare dere selv til han; mor, far og evt. søsken dekker opp et lite bord på barnerommet. Ballonger, kaker godteposer og styr. Pakk inn litt mange presanger som ikke trenger å koste så mye. Poden vil elske deres fulle oppmerksomhet istedenfor at dere stresser rundt med halvkjente. Poden min gikk og gjemte seg på 3 års dagen. Han synes det ble for mye folk. Nestemann fikk lage skikkelig selskap på sitt eget rom, og det ble en uforglemmelig familiedag. De får tidsnok selskaper når de blir større, da har de litt glede av det selv også. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #12 Skrevet 6. mars 2006 Hei kjære deg. Jeg ville ha endret dag å ha selskapet på slik at de andre fikk litt bedre tid. Det er ofte greit å ha tre dager å planlegge på, dagene er veldig hektiske. De du har levert ut kort til ringer du og forklarer situasjonen. Alle forstår det. Håper det går iorden.
Annie Skrevet 6. mars 2006 #13 Skrevet 6. mars 2006 Hadde ikke barnebursdag for datteren min før hun var 6 år. Dermed slapp jeg foreldrene. Ikke maste hun på å ha bursdag heller. Tror dette er noe vi foreldrene "tvinger" på barna.
Gjest lilletroll Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Hvor godt kjenner dere foreldrene til vennene til barna deres før dere inviterer dem på barnebursdag? Kan man invitere noen man bare hilser på på vei inn og ut fra barnehagen når de er foreldre til barnas venner? Ja, jeg tenker på bursdager for dem som er for små til å dra uten foreldrene sine ← Vi hadde vår første barnebursdag i fjor, og da kjente jeg ingen av foreldrene, jeg.....er jo barna som var bedt, og at jeg da ikke kjenner foreldrene kan jo ikke ha noen betydning. En er så travel når man arrangerer bursdag allikevel, at det blir ikke tid til å sette seg ned å prate med de voksne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå