Daria Skrevet 17. januar #21 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fordi jeg ved at de kommer til å ringe meg og klage om det skulle skje at de ble sittende kald, tørst og sulten. Og forvente at jeg skal fikse det med en gang. Anonymkode: 94b43...883 Men det er fortsatt ikke ditt ansvar. Ditt ansvar er å sette grenser for deg selv og styre ditt eget liv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #22 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har venner og familie som ikke har lagret vann og ikke eier ulltøy eller ullpledd og tilsvarende. De har kanskje en hermetikkboks et sted. Jeg føler at jeg må ta ansvar for å forsyne disse om noe skjer. Jeg har ganske mye selv, og jeg ville jo aldri like å sitte god varm og mett og vite at folk jeg er glad i sliter. Når jeg sier at de må skaffe disse tingene sier de at de ikke har plass. Det er plass å finne, det går mer på viljen.Fler som har det sånn? Hvordan forholder dere dere til det? Skal vi ta ansvar for de som ikke gjør det selv? Kjente jeg nesten ble sint på en som ikke har ull og ikke viser vilje til å skaffe seg varmt nok tøy. Vedkommende klager på at det er kaldt når minusgradene kommer, og det er når vi har strøm og tilgang på varme! Kjøp er ullpledd for svingende! En billig forsikring og kan også brukes som brannpledd så du har dobbel sikkerhet. Anonymkode: 94b43...883 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Fordi jeg ved at de kommer til å ringe meg og klage om det skulle skje at de ble sittende kald, tørst og sulten. Og forvente at jeg skal fikse det med en gang. Anonymkode: 94b43...883 Har de ikke dyner? Sover de kun med laken? En dyne er minst like bra som ett pledd. Jeg har ikke noe beredskapslager for mat, men jeg har tørrvarer uansett. Det er alltids noe kjeks, knekkebrød, potetgull, sjokolade, nøtter eller annet i skapene mine, så jeg vil kunne få i meg nok energi i mange dager. Hvis det blir fullstendig krise, og jeg må sitte i ett mørkt og kaldt hus i en uke, så kommer jeg ikke til å være så nøye på om middagen er noe hermetikk, eller om det er en sjokoladeplate, så lenge jeg får nok energi. Mest sannsynlig vil jeg faktisk prioritere å spise noe snacks mens jeg sitter der i mørket. Om det blir en uke uten "korrekt" ernæring, så overlever jeg, det er uansett ikke tiden jeg vil dra ut på joggeturer eller styrketrening, ei heller jobb. Om det er vann, brus, energidrikker, sportsdrikker eller annen væske, så berger jeg fint en uke, selv om det ikke er rent vann. De aller fleste har mat/snacks de kan spise, og noe de kan drikke, selv om det ikke er "beredskapshermetikk" eller "dunk med rent vann". De fleste har klær og tepper de kan pakke seg inn i, selv om det ikke er ullklær eller pledd. Anonymkode: 09088...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #23 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har de ikke dyner? Sover de kun med laken? En dyne er minst like bra som ett pledd. Jeg har ikke noe beredskapslager for mat, men jeg har tørrvarer uansett. Det er alltids noe kjeks, knekkebrød, potetgull, sjokolade, nøtter eller annet i skapene mine, så jeg vil kunne få i meg nok energi i mange dager. Hvis det blir fullstendig krise, og jeg må sitte i ett mørkt og kaldt hus i en uke, så kommer jeg ikke til å være så nøye på om middagen er noe hermetikk, eller om det er en sjokoladeplate, så lenge jeg får nok energi. Mest sannsynlig vil jeg faktisk prioritere å spise noe snacks mens jeg sitter der i mørket. Om det blir en uke uten "korrekt" ernæring, så overlever jeg, det er uansett ikke tiden jeg vil dra ut på joggeturer eller styrketrening, ei heller jobb. Om det er vann, brus, energidrikker, sportsdrikker eller annen væske, så berger jeg fint en uke, selv om det ikke er rent vann. De aller fleste har mat/snacks de kan spise, og noe de kan drikke, selv om det ikke er "beredskapshermetikk" eller "dunk med rent vann". De fleste har klær og tepper de kan pakke seg inn i, selv om det ikke er ullklær eller pledd. Anonymkode: 09088...728 Jeg mener ikke at man må gjøre det på min måte. Et pledd er kanskje som en dyne, men hvis man fryser med varmeovn på så bør man kanskje skaffe seg to dyner sånn i tilfelle. Ja man gjør hva man vil. Enig med deg i at det ikke er så nøye akkurat hva man får i seg av mat. Anonymkode: 94b43...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar Jeg har ikke noe ull i det hele tatt i hele huset da jeg klør av ull. Anonymkode: d3e7b...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå