Gå til innhold

Jobb du trives i og hvorfor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg er skikkelig usikker på hva jeg vil studere. Har lest mye om folk som angrer, og mange som fikk en jobb som de ikke trives i, men gikk et studie som de likte. Prøver å vurdere det opp mot lønn også, så da tenkte jeg å høre her. Hvem er det som har en jobb de trives med. Hva er jobben og hvorfor trives du. Kan fint ta med hva du studerte eller hvordan du fikk jobben. Setter utrolig pris på alle svar, kanskje det får meg inn på en vei.

Anonymkode: f2db9...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må starte med å finne ut hva DU er interessert i.

Deretter hvordan type jobb, veldig tett på mennesker, noe jobb med mennesker involvert, eller back-office oppgaver.

Forventninger til arbeidstid og lønn 

Enkelt å få jobb eller ikke

Begynn med det, så vil det bli langt enklere å gi deg råd!

Anonymkode: daa9c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber med dataregistrering, og liker aller best at jobben kan gjøres på hjemmekontor. Likte den tidligere også, men før hjemmekontoret satt vi i åpent landskap. Det ble veldig slitsomt når man måtte konsentrere seg, hadde i tillegg lang reisevei. Nå er jobben en drøm. 

Anonymkode: 16124...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jurist, seniorrådgiver i staten. Tjener ikke så godt (640.000), men elsker jobben min. Rolig, interessant og fleksibel 😊 Hjemmekontor, fleksitid, tar ferie når jeg vil, osv. 

Også prøvd sykepleien, det var ikke noe for meg. Stress, turnus og tungt arbeid. Og så rigid, var umulig med fleksibilitet. Og det er jo forståelig når noen alltid må være på jobb og man jobber med syke. 

Men som den over sier, det spørs jo veldig hva du liker. Vil du sitte for deg selv i rolige omgivelser og pusle med noe for definitivt selv, eller liker du litt liv rundt deg? Hva interesserer deg? Og i tillegg bør man tenke på hva som kan gi jobb, noen studier fører vanskeligere til jobb enn andre. 

Anonymkode: 1bc4f...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei jeg er skikkelig usikker på hva jeg vil studere. Har lest mye om folk som angrer, og mange som fikk en jobb som de ikke trives i, men gikk et studie som de likte. Prøver å vurdere det opp mot lønn også, så da tenkte jeg å høre her. Hvem er det som har en jobb de trives med. Hva er jobben og hvorfor trives du. Kan fint ta med hva du studerte eller hvordan du fikk jobben. Setter utrolig pris på alle svar, kanskje det får meg inn på en vei.

Hei. Jeg jobber innen psykisk helse, og stortrives. Så givende å se bedring og at noen får en god dag, når de i utgangspkt har mange utforsringer. Det du kan tenke er at du ikke blir helt låst i et yrke om du feks studerer barnevern/lærer/sosionom o.l. Jeg har pedagogisk utdanning, lærer med tilleggsutdanning og jobber som miljøterapeut. Viktig å finne ut om du liker å være sammen med folk eller om du heller kan trives på et kontor feks. Det kan vre krevende å jobbe tett innpå mennesker, men for meg gir det meg mye og jeg liker det veldig godt. Lykke til :) hilsen voksen dame

Anonymkode: aa4a5...e6b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er barnehagelærer og stortrives som ped.leder. Jeg får være med å se små mennesker utvikle seg hver eneste dag. Jeg har stabile arbeidstider, fri til å være med familien min hver ettermiddag, helg, påske og og jul. Jeg får veksle mellom å være inne og ute i løpet av en arbeidsdag. Lønnen min er nå 655000 og det er jo ikke akkurat noe å feire, men det funker 😅

Anonymkode: fd417...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har master i samfunnsvitenskap, jobber som språkredaktør.  Ikke veldig spennende eller godt betalt, men jeg har 100% hjemmekontor og bestemmer arbeidstiden selv så lenge jeg leverer innen deadline. En slik frihet veier tyngst for meg.

Anonymkode: 9882f...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...