AnonymBruker Skrevet 16. januar #81 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mine barn får bo gratis hjemme så lenge de studerer. Om De tar studielån - så må de spare i BSU. At han spiser annet enn brødmat er jo bare sunt. Jeg spiser nok også det du anser som «middag» to ganger per dag, men ganske sikker på at det er bedre for kroppen min enn å spise to brødskiver til lunsj. Anonymkode: 6b5de...ed6 Men synes du det er greit at TS skal betale for det? Det koster å lage varm-mat, både maten i seg selv og strøm... Anonymkode: b29d8...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #82 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres ut som han har et sunt kosthold , og enig i at det er bedre at han bor gratis og sparer når han studerer. Hva hadde du gjort om det var din sønn? Anonymkode: 302c9...51a Hvordan tolker du det som sunt? Det kan jo være pizza og burger for det vi vet? Anonymkode: b29d8...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #83 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er vel far som betaler for sønnens mat så hvorfor henger du deg opp i dette? Anonymkode: f57c2...048 Ja, de sitter sikkert og ser over hver kvittering ;)..... Anonymkode: b29d8...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #84 Del Skrevet 16. januar Skjønner ikke problemet , du får be far betale mer da Anonymkode: 9311f...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #85 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er vel bare i norge man kaller alle varme måltid som middag. Stappe i seg brød er ikke bra. Anonymkode: 96681...666 Var sammen med en svensk dame for tjue år siden og hun sa at i Sverige hadde hun varm skolemat / varm lunsj og at dette var vanlig de fleste steder der. Når hun beskrev disse hørtes de ut som middager for meg. Selv om de noen dager kanskje var av den litt enklere typen slik som suppe med brød ved siden av. Anonymkode: 96e58...10b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #86 Del Skrevet 16. januar tussi84 skrev (4 timer siden): Uvitende forstår jeg. Det er mange som ikke tåler å spise mye brød. Det er mye stivelse i brød. Stivelse er karbohydrater som gjøres om til sukker i kroppen. En del mennesker får høyt blodsukker av å spise matvarer som inneholder stivelse som pasta, ris, poteter og brød. Noen utvikler diabetes nettopp fordi de spiser masse av matvarer med stivelse. Det trenger ikke nødvendigvis være sjokolade, potetgull eller kaker som utløser det. Noen mennesker har også insulin resistens, der karbohydrater lagres om til fett i kroppen istedenfor at man forbrenner det. Dette fordi insulinet i kroppen fungerer dårlig. Resultatet er vektoppgang og vanskeligheter med å gå ned i vekt. Statens ernæringsråd fungerer mest for dem som er Friske, for diabetikere/insulinresistens kan det å spise for mye brød eller brød i det hele tatt være med på at blodsukkeret blir høyt. Brød i seg selv er ikke usunt.... Der tar ikke den du siterer feil! At noen ikke tåler det, er jo en helt annen sak. Det er også mange typer brød. Jeg har diabetes, men kan likevel spise brød! Det kommer an på mengder, ikke at du spiser brød i seg selv! Anonymkode: b29d8...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #87 Del Skrevet 16. januar Ny Bruker skrev (9 timer siden): Brødmat er dyrere enn hjemmelaget varmmat. Det kommer jo helt an på hva man spiser av varm-mat.... Anonymkode: b29d8...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. januar #88 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brød i seg selv er ikke usunt.... Der tar ikke den du siterer feil! At noen ikke tåler det, er jo en helt annen sak. Det er også mange typer brød. Jeg har diabetes, men kan likevel spise brød! Det kommer an på mengder, ikke at du spiser brød i seg selv! Anonymkode: b29d8...426 Diabetes er individuelt. Noen tåler brød, andre ikke. Jeg spiser brød, men jeg tåler ikke en skive engang. Det er da helt grovt brød. Jeg kan gå fra 7 i bs til 12-14 i verdi 2 t etter. Jeg må bruke mye insulin for å spise alt som har stivelse I seg, hvis ikke øker mye i bs. Jeg har diabetes 2. Så Noen diabetikere reagerer veldig på brød. Men pizza er verstingen hos meg. Da øker det gjerne med 10. (Uten insulin) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #89 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (7 timer siden): Spiser ikke mye brød men spiser masse ris med ketchup 😉 Huff - det hørtes ikke bra ut! AnonymBruker skrev (7 timer siden): Joda. Jeg spiser utelukkende varmmat. Brød har jeg ikke hatt i hus på sikkert 20 år. Anonymkode: 20de6...1fb At du gjør det, er ikke fasiten på at det er normalt AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere er en familie. Å dele opp matbudsjettet etter biologi er virkelig lavmål. Man kan undres hvorfor dere er sammen i det hele tatt. Anonymkode: aa092...5f7 Er det mulig?? Kanskje ikke TS har råd til matbudsjettet de har nå? Har det slått deg? Hadde det vært hennes sønn, hadde hun kunnet satt foten ned, men når det ikke er hennes sønn, settes hun i en skvis. Å undre seg over at de er i et forhold pga. dette, er jo bare rart! Mye rare svar her.... Er det lavkarbofolkene som svarer at det er bra han ikke spiser brød? Og som farliggjør brødet så sinnsykt? Og hvorfor konkluderer flere her automatisk med at stesønnen til TS spiser så sunt?! Hvis han virkelig spiser sunn varm-mat, så blir det MYE dyrere enn brød og pålegg - selv om noen her inne liker å hevde noe annet! Mye rart! Anonymkode: b29d8...426 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #90 Del Skrevet 16. januar tussi84 skrev (4 timer siden): Uvitende forstår jeg. Det er mange som ikke tåler å spise mye brød. Det er mye stivelse i brød. Stivelse er karbohydrater som gjøres om til sukker i kroppen. En del mennesker får høyt blodsukker av å spise matvarer som inneholder stivelse som pasta, ris, poteter og brød. Noen utvikler diabetes nettopp fordi de spiser masse av matvarer med stivelse. Det trenger ikke nødvendigvis være sjokolade, potetgull eller kaker som utløser det. Noen mennesker har også insulin resistens, der karbohydrater lagres om til fett i kroppen istedenfor at man forbrenner det. Dette fordi insulinet i kroppen fungerer dårlig. Resultatet er vektoppgang og vanskeligheter med å gå ned i vekt. Statens ernæringsråd fungerer mest for dem som er Friske, for diabetikere/insulinresistens kan det å spise for mye brød eller brød i det hele tatt være med på at blodsukkeret blir høyt. Nå står det ikke noe om stesønnen har diabetes da. Hadde han hatt utfordringer med heksen hadde sikkert ts opplyst om det. Anonymkode: 1a3e7...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #91 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Huff - det hørtes ikke bra ut! At du gjør det, er ikke fasiten på at det er normalt Er det mulig?? Kanskje ikke TS har råd til matbudsjettet de har nå? Har det slått deg? Hadde det vært hennes sønn, hadde hun kunnet satt foten ned, men når det ikke er hennes sønn, settes hun i en skvis. Å undre seg over at de er i et forhold pga. dette, er jo bare rart! Mye rare svar her.... Er det lavkarbofolkene som svarer at det er bra han ikke spiser brød? Og som farliggjør brødet så sinnsykt? Og hvorfor konkluderer flere her automatisk med at stesønnen til TS spiser så sunt?! Hvis han virkelig spiser sunn varm-mat, så blir det MYE dyrere enn brød og pålegg - selv om noen her inne liker å hevde noe annet! Mye rart! Anonymkode: b29d8...426 Nei gjør nok ikke det men ris er godt ved siden av gryte og koteletter 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #92 Del Skrevet 16. januar HVORFOR PRATER FOLK OM BRØD? Poenget er vel at TS ikke skal lide økonomisk om maten stesønnen spiser går utover hennes økonomi. Anonymkode: 22440...269 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 17. januar #93 Del Skrevet 17. januar Roci skrev (På 15.1.2025 den 22.56): Jeg skrev "for det meste". Jeg har uansett ennå til gode å finne et butikkbakt brød som kan måle seg med mitt hjemmebakte langtidshevede brød med minimalt med gjær, bakt på urkorn samt havregryn og bløtagte frø🙂 Mye bedre for både tarmflora og metthetsfølelse. Hvordan er det på smak? Kan du dele oppskrift?🙏🏼 Jeg ønsker starte bake dumme hjembakte brød til min ettåring akkurat av den årsak at jeg ønsker hun skal få sunn og god kost her hjemme😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå