AnonymBruker Skrevet 23. januar #81 Del Skrevet 23. januar Disse liker jeg: Leonora (min favoritt) Albertine Alberta Hermine Theodora Hansine Lilly Ellinor Arthur Albert Alfred Anonymkode: 93594...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilb Skrevet 23. januar #82 Del Skrevet 23. januar (endret) Har en ting for vikingnavnet Sigtryggr. Regner med den moderne varianten ville vært Sigtrygg. Også for kongsnavnet Hardeknut/Hardaknut som var konge av Danmark før Magnus den Gode (foretrekker Hardaknut versjonen, for åpenbare grunner). Andre mannlige navn med norrøn opprinnelse er Eidride, Somerled, Asbjørn, Stigand, Ragnvald, Njord, Sigmund, Øybjørn, Hermund, Thormar, Varin, Tjostolf, Tororm, Torbrand, Guttorm/Guthorm, Raudebjørn, Ottar, Hardaknut, Ragnar, Halfdan, Halstein, og til og med Gandalf er av norrøn opprinnelse. En norsk konge på 700-tallet hadde det navnet. Kvinnenavn: Annveig, Verdandi, Ragnbjørg, Brynja, Sollaug, Inghild, Frigg, Sif, Eirunn, Adalbjørg, Torvi, Idun, Ragnheid, Torbjørg, Eivor, Signy, Idonea, Lagertha. Av importerte angelsaksiske navn synes jeg Alfred, Edmund, Edvard, er veldig fine, og er vel de som er stort sett brukt i Norge, men angelsakserne hadde noen episke navn også, som Wulfgar, Wulfstan, og Éomer er også av angelsaksisk opprinnelse. Endret 23. januar av Nilb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #83 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Disse liker jeg: Leonora (min favoritt) Albertine Alberta Hermine Theodora Hansine Lilly Ellinor Arthur Albert Alfred Anonymkode: 93594...0e8 Jeg som jobber i barnehage, har hatt følgende barn i barnehagen: Leonora Hermine Theodora Ellinor Arthur Albert Alfred -har hatt mange Ellinor, Athur, Albert og Alfred, de andre har jeg hatt bare 1 av. Anonymkode: a5ee8...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #84 Del Skrevet 28. januar En av oldemødrene mine het Hulda, det tror jeg er ganske sjeldent. Anonymkode: a52b6...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #85 Del Skrevet 28. januar Signe Klara. Anonymkode: e6408...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #86 Del Skrevet 28. januar En av mine tippoldemødre het Bol Anonymkode: 9a8f1...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #87 Del Skrevet 28. januar Jeg tror det er mindre sjans for å få en annen "Marie" eller "Elisabeth" i klassen enn en Othilie eller Hermine... Hvor gammelt skal det være? Kaller du ungen Solveig, Svanhild, Runhild eller Tordis tviler jeg på at det kryr av andre med samme navn. Nelly, Oliv, Hildegunn, Olave, Jenny, Dagmar, Klara, Gullveig, Tora, Alfhilde, Svanhild, Margit, Kirsten, Asta, Herborg, Pernille, Filippa, Ruth, Lovisa, Else Anonymkode: 71962...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #88 Del Skrevet 28. januar Ottilie. Anonymkode: b5e82...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #89 Del Skrevet 28. januar Konstanse. Anonymkode: 47f7e...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 28. januar #90 Del Skrevet 28. januar Jeg synes Ovidie er et skikkelig flott og gammalt (tror jeg) navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 30. januar #91 Del Skrevet 30. januar Magdele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå