AnonymBruker Skrevet 23. januar 2025 #81 Skrevet 23. januar 2025 Disse liker jeg: Leonora (min favoritt) Albertine Alberta Hermine Theodora Hansine Lilly Ellinor Arthur Albert Alfred Anonymkode: 93594...0e8
Nilb Skrevet 23. januar 2025 #82 Skrevet 23. januar 2025 (endret) Har en ting for vikingnavnet Sigtryggr. Regner med den moderne varianten ville vært Sigtrygg. Også for kongsnavnet Hardeknut/Hardaknut som var konge av Danmark før Magnus den Gode (foretrekker Hardaknut versjonen, for åpenbare grunner). Andre mannlige navn med norrøn opprinnelse er Eidride, Somerled, Asbjørn, Stigand, Ragnvald, Njord, Sigmund, Øybjørn, Hermund, Thormar, Varin, Tjostolf, Tororm, Torbrand, Guttorm/Guthorm, Raudebjørn, Ottar, Hardaknut, Ragnar, Halfdan, Halstein, og til og med Gandalf er av norrøn opprinnelse. En norsk konge på 700-tallet hadde det navnet. Kvinnenavn: Annveig, Verdandi, Ragnbjørg, Brynja, Sollaug, Inghild, Frigg, Sif, Eirunn, Adalbjørg, Torvi, Idun, Ragnheid, Torbjørg, Eivor, Signy, Idonea, Lagertha. Av importerte angelsaksiske navn synes jeg Alfred, Edmund, Edvard, er veldig fine, og er vel de som er stort sett brukt i Norge, men angelsakserne hadde noen episke navn også, som Wulfgar, Wulfstan, og Éomer er også av angelsaksisk opprinnelse. Endret 23. januar 2025 av Nilb 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2025 #83 Skrevet 23. januar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Disse liker jeg: Leonora (min favoritt) Albertine Alberta Hermine Theodora Hansine Lilly Ellinor Arthur Albert Alfred Anonymkode: 93594...0e8 Jeg som jobber i barnehage, har hatt følgende barn i barnehagen: Leonora Hermine Theodora Ellinor Arthur Albert Alfred -har hatt mange Ellinor, Athur, Albert og Alfred, de andre har jeg hatt bare 1 av. Anonymkode: a5ee8...ba7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #84 Skrevet 28. januar 2025 En av oldemødrene mine het Hulda, det tror jeg er ganske sjeldent. Anonymkode: a52b6...5de
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #85 Skrevet 28. januar 2025 Signe Klara. Anonymkode: e6408...307
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #86 Skrevet 28. januar 2025 En av mine tippoldemødre het Bol Anonymkode: 9a8f1...ea5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #87 Skrevet 28. januar 2025 Jeg tror det er mindre sjans for å få en annen "Marie" eller "Elisabeth" i klassen enn en Othilie eller Hermine... Hvor gammelt skal det være? Kaller du ungen Solveig, Svanhild, Runhild eller Tordis tviler jeg på at det kryr av andre med samme navn. Nelly, Oliv, Hildegunn, Olave, Jenny, Dagmar, Klara, Gullveig, Tora, Alfhilde, Svanhild, Margit, Kirsten, Asta, Herborg, Pernille, Filippa, Ruth, Lovisa, Else Anonymkode: 71962...0e6 1 1
MiominMio Skrevet 28. januar 2025 #90 Skrevet 28. januar 2025 Jeg synes Ovidie er et skikkelig flott og gammalt (tror jeg) navn
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #93 Skrevet 27. februar 2025 Mine favoritter er: Jenter: Agnete eller Hilma. Gutter: Haagen (aa uttales å) eller Ingmund. Anonymkode: 7ca40...073
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #94 Skrevet 27. februar 2025 Tørris eller Tørres. Anonymkode: d0ad9...043
Dame1993 Skrevet 27. februar 2025 #97 Skrevet 27. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 9.50): Elida Konstance Ingeborg Judith Eldbjørg Sigfrid Sally Anonymkode: a877f...833 Hvis jeg får en jente noen gang så har jeg lyst til å kalle henne Elida! Forelska meg det navnet etter å ha sett klipp fra Fruen fra havet av Ibsen! Synes det er så vakkert og melodisk navn🥰 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #98 Skrevet 27. februar 2025 den ene av mine oldemødre het Emma Jensine.. Anonymkode: d2ca3...461
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #99 Skrevet 27. februar 2025 Freydis skrev (3 timer siden): Borghild Borghild er vakkert. Det het oldemor. Ellers liker jeg Konstanse, Tordis, Elen og Ingelin. Anonymkode: 1ea4b...819 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2025 #100 Skrevet 27. februar 2025 Jeg har kjent kun en Carine i mitt liv. Det må vel bety at navnet ikke er så særlig mye brukt? Kvinnen som heter det er i femtiårene i dag. Min bestemor het Mina. Det synes jeg er et vakkert navn, men flere av mine onkler har oppkalt døtrene sine (kusinene mine) etter henne. Tror vi har tre stykker i slekta som heter det nå, unge mennesker. Så kanskje det er mye brukt ellers i samfunnet også? Anonymkode: eb284...7f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå