Gå til innhold

Slalomsko til brede legger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!💞 Jeg og kjæresten har veldig lyst til å stå på slalom igjen, men det er noen år siden sist for meg. Jeg har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med: Jeg har veldig brede legger og sliter med å finne slalomsko som passer godt.

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Hvor har dere kjøpt slalomsko som funker for brede legger? Eventuelt tips til merker eller butikker som er flinke til å tilpasse? Setter stor pris på hjelp! 🥰

Anonymkode: 55889...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg, mannen og datteren  kjøpte alle hos skibua Hafjell, fikk de tilpasset oss og det var super service hele veien og fantastisk stor forskjell på å kjøre med de skoa kontra de fra før.. Skulle gjort det mye før! 

Anonymkode: 23e1f...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Jeg fikk veldig god hjelp av surefoot.no. De hjalp meg å finne riktige støvler. Surefoot har også butikk der du kan få tilpasning.

Generelt anbefales Nordica HF-serien, jeg kjøpte et par fra Nordica. Jeg har veldig brede legger og føtter, og de passet meg helt perfekt. Første gang jeg noen gang har funnet noe som passer. :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (5 timer siden):

Jeg har samme problem. Jeg fikk veldig god hjelp av surefoot.no. De hjalp meg å finne riktige støvler. Surefoot har også butikk der du kan få tilpasning.

Generelt anbefales Nordica HF-serien, jeg kjøpte et par fra Nordica. Jeg har veldig brede legger og føtter, og de passet meg helt perfekt. Første gang jeg noen gang har funnet noe som passer. :)

Vet du hvor mange cm du er rundt leggen på det bredeste? Bare lurer på om det er håp for meg…. 😀 Jeg får klarer akkurat å holde rundt med begge hender (tommel mot tommel og lillefinger mot lillefinger). Har ikke målbånd her…. Er 176 cm høy og bruker XL i klær.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes slalom sko til deg! Helt sikker. Jeg har samme problem og fikk kjøpt. 

Men jeg synes det er dårlig at det er så lite valgmuligheter. Menn har masse valg og ofte mye mer justeringsmuligheter, mens menn er jo ofte tynnere enn kvinner i leggene, og så er det kjempevanskelig å finne slalåmski til kvinne med kraftige legger. Og kvinner er ikke anbefalt å kjøpe herre skoene pga ulik anatomi. Da jeg var tynn (173cm og 60kg) så passet slalomstøvlene mine på ytterste hakket, og jeg var ikke tykk i leggene. Det er jo helt idiotisk. Jeg har lagt på meg i ettertid og kjøpt nye støvler i sportsbutikk. Måtte prøve mange, men fant til slutt en som passet. 

Anonymkode: 6f273...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Mulig du har funnet slalåmsko allerede, men vil anbefale Salomon QST access 70w 😊 Jeg måler 44 cm rundt leggen, og har faktisk mer å gå på i regulering på skoene. De har bare en spenne på leggen, og den kan justeres mye. De er ikke så høye som mange andre slalåmsko, så passer meg som er lav veldig godt. Blir ikke sliten i beina av disse 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inelen skrev (41 minutter siden):

Mulig du har funnet slalåmsko allerede, men vil anbefale Salomon QST access 70w 😊 Jeg måler 44 cm rundt leggen, og har faktisk mer å gå på i regulering på skoene. De har bare en spenne på leggen, og den kan justeres mye. De er ikke så høye som mange andre slalåmsko, så passer meg som er lav veldig godt. Blir ikke sliten i beina av disse 😃

Har ikke det😅 Kan jeg spør hvor du kjøpte de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de på Alvdal-Tynset sport 😅Mulig den fargen jeg kjøpte i fjor er utgått, for den finnes i så få nettbutikker og i få størrelser nå. Men den svarte ser ut til å være lik. 
Disse har jeg: 
https://sport-s.no/produkt/salomon-salomon-qst-access-70-w-alpinstovler/

Disse er sikkert den nye modellen: https://www.platousport.com/produkt/salomon-qst-access-70-w-gw-black-white-beluga/?attribute_pa_size=25-5&gad_source=1&gbraid=0AAAAACXYjugLi65bL6x-tJEeGVaC4hLeU&gclid=EAIaIQobChMIoJifpbG2iwMVySnUAR1P2yBHEAQYASABEgJ-zPD_BwE#gad_source_1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...