AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hva med å kjøpe det inn mindre enn 50%? Forstår situasjonen fra begge sider, men så vil jo dere uansett på sikt være samlet om ting om planen er giftemål og annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Han hadde kanskje flaks, men to år med fri etter vgs er også et valg man tar som påvirker livet videre. Anonymkode: fd3e0...f95 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Kjøp en mindre del. Anonymkode: 10467...dd6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du trenger ikke å kjøpe deg inn hvis du ikke har råd. Er i lik situasjon der dama leier hos meg, jeg er gjeldsfri, samme alder som dere. Hun betaler fortsatt mye mindre enn hun hadde betalt ellers. Dvs kun for løpende kostnader som fellekostnader og strøm, men det hadde vært fullstendig uaktuelt å dele på formuen min så vi har ''lik'' gjeld. Anonymkode: fe85e...296 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Jeg synes du har fått mye av han allerede ved å bo gratis. At han skal gi enda mer av det han har tjent på leiligheten til deg, hadde i hvertfall ikke jeg følt meg komfortabel med i din situasjon. Husk at han har ofret mye for å komme tidlig inn på boligmarkedet, og du valgte friår. Hvor lenge er det siden dere tok opp kontakten igjen? Er det kort siden, kan du kanskje vente litt med å kjøpe deg inn, og heller spare mer så du kan kjøpe en større del. Trenger ikke være 50/50, hvis det blir for mye for deg. Felles økonomi er noe man sjelden vurderer før man er gift/i et trygt og stabilt forhold som har vart i noen år. Endret 4 timer siden av Tartufo 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Ja det misset jeg nesten, du kor allerede gratis? Og du unner ikke ham å bli gjeldfri hvis du "må" kjøpe halvparten? Vil du ha deler av leiligheten hans gratis da? Bare fordi det ikke blir jevnt? Det er... mye å forvente. Anonymkode: 10467...dd6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Vi har ulik eierbrøk. 70/30 og det går veldig fint her. Tjener også tre ganger mer enn partner, så jeg betaler også alt av ferier, restauranter osv. Det viktigste i vårt forhold, er at vi er rause. Og raushet handler om mer enn bare penger. Anonymkode: faa91...153 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har ulik eierbrøk. 70/30 og det går veldig fint her. Tjener også tre ganger mer enn partner, så jeg betaler også alt av ferier, restauranter osv. Det viktigste i vårt forhold, er at vi er rause. Og raushet handler om mer enn bare penger. Anonymkode: faa91...153 Er dere like gamle da? Anonymkode: b169e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Tartufo skrev (14 minutter siden): Jeg synes du har fått mye av han allerede ved å bo gratis. At han skal gi enda mer av det han har tjent på leiligheten til deg, hadde i hvertfall ikke jeg følt meg komfortabel med i din situasjon. Husk at han har ofret mye for å komme tidlig inn på boligmarkedet, og du valgte friår. Hvor lenge er det siden dere tok opp kontakten igjen? Er det kort siden, kan du kanskje vente litt med å kjøpe deg inn, og heller spare mer så du kan kjøpe en større del. Trenger ikke være 50/50, hvis det blir for mye for deg. Felles økonomi er noe man sjelden vurderer før man er gift/i et trygt og stabilt forhold som har vart i noen år. Det er 2 år siden nå. I tillegg var vi sammen fra vi var 16-19 på skolen. Anonymkode: b169e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er 2 år siden nå. I tillegg var vi sammen fra vi var 16-19 på skolen. Anonymkode: b169e...afc Ok, da begynner det å bli stabilt. Men fram til dere evnt får felles økonomi, synes jeg ikke du bør forvente at han gir deg enda mer enn han allerede gjør. Når du bor gratis, gir han deg faktisk en vesentlig sum hver mnd, det blir mye på noen år. Blir dere enige om at du skal kjøpe deg inn, kjøper du så stor del som du har økonomi til, du kan ikke spørre han om å få en del av en bolig. Endret 3 timer siden av Tartufo 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er dere like gamle da? Anonymkode: b169e...afc Jeg er litt eldre, men ja, vi er like gamle egentlig. Skiller tre år på oss. Anonymkode: faa91...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi har ulik eierbrøk. 70/30 og det går veldig fint her. Tjener også tre ganger mer enn partner, så jeg betaler også alt av ferier, restauranter osv. Det viktigste i vårt forhold, er at vi er rause. Og raushet handler om mer enn bare penger. Anonymkode: faa91...153 ikke noe vondt i hue der i gården nei😂 Endret 3 timer siden av Lt.Dan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jeg syns du er kjempeheldig som får bo gratis. Og at det er ingen grunn til at han skal gi deg noen rabatt om du kjøper deg inn. Jeg hadde 2 mill mer ek enn samboeren min da vi flytta sammen som 38-åringer. Vi er like gamle og tjener ca like mye, men jeg hadde også ca 1 mill i verdier (fond+sparing som ikke gikk inn i boligen) som ikke han hadde, fordi jeg har vært flinkere å spare enn han, og jeg kom meg også litt tidligere inn i boligmarkedet enn han. Anonymkode: 56677...54e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde kanskje flaks, men to år med fri etter vgs er også et valg man tar som påvirker livet videre. Anonymkode: fd3e0...f95 Nettopp. Skulle gjerne hatt friår etter vgs jeg og, men skal man inn tidlig in i boligmarkedet må man faktisk prioritere bort slike gøye ting. Anonymkode: 186ac...e13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Kanskje du skal vente litt med å kjøpe deg inn? Du er utrolig heldig som kan bo gratis, og dersom han vil la deg fortsette litt med det så bør du spare alt du kan. Så kjøper du deg inn med den lånebelastningen du er komfortabel med, og dere justerer brøk deretter. Han skal ikke «straffes» fordi du ikke har nok EK. Hva om du finner en ny mann om 2-3 år? Om det blir dere to «for alltid» vil dette uansett ikke ha noe å si, da det vil være deres barn som arver dere begge. Anonymkode: ac0c1...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Litt drøyt å forvente en gave på millioner av kjæresten sin..? På toppen av at man bor gratis. Kjøp halve til markedspris om økonomien tillater det, eller kjøp 30% til markedspris. Når man er gift og har felles barn kan man kanskje vurdere saken på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Heh, du bor gratis og nå mener du i tillegg at han skal gi deg rabatt på leiligheten sin? Mener du det er riktig at han skal tape penger fordi han gjorde et bra økonomisk valg når han kjøpte leiligheten? Anonymkode: c4b15...98c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heh, du bor gratis og nå mener du i tillegg at han skal gi deg rabatt på leiligheten sin? Mener du det er riktig at han skal tape penger fordi han gjorde et bra økonomisk valg når han kjøpte leiligheten? Anonymkode: c4b15...98c Det et mye å forvente synes jeg. Ts burde tenke over hvor godt hun egentlig sitter i det, å bå gratis med dagens priser på alt, er gull. Det er en gave på sikkert over 100.000 i året han gir henne. Anonymkode: 10467...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Lt.Dan skrev (22 minutter siden): ikke noe vondt i hue der i gården nei😂 Haha, hva er det jeg ikke forstår 😅 Sex og hodepine? Anonymkode: faa91...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå