Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Er jeg veldig negativ eller er det varierende hvor heldige sangerene i "Skal vi danse?" er med framføringene av sangene? Synes det er litt falsk til tider. Irriterer meg litt over det, jeg henger meg opp i det i steden for å følge med på dansinga. Noen ganger er det nesten Idol-nivå....
pusla Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 Jeg er kanskje negativ jeg også, men jeg er enig med deg. De er flinke, men det er litt ujevnt, særlig hun jenta synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Enig - jeg liker ikke stemmen til hun dama i det hele tatt, jeg. Om det er falskt vet jeg ikke helt, men veldig kjedelig og lite vakkert å høre på.
Gjest Piper Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Får det ikke med meg, for jeg konsentrer meg om danserne
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 hennes versjon av madonnas hung up var helt grusom... til og med typen min reagerte på det å han bryr seg ikke om slik musikk...
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #6 Skrevet 5. mars 2006 Da er jeg mer negativ enn dere. Synes den der musikken der er helt grusom. De ødelegger jo god musikk ved å lage easy listening-varianter av det jo.
Susan Sto Helit Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Syntes det var litt morsomt når de tydeligvis ikke klarte å synge den sangen fra "Grease" som Terje og Cecilie danset til da... Du hørte ikke han mannen i det hele tatt, og hun hadde problemer med å puste mellom setningene. Skikkelig dårlig!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er ikke enig med dere som er nagative til sangerne. Både musikerne og sangerne er meget godt skolerte og profesjonelle(musikkutdanningsinstitusjoner som Musikkhøgskolen, konservatorier i oslo, Tronhjem og utlandet), sangerinnen har studert ved jazzlinjen ved musikonservatoriet i Trondhjem og sangeren Heine Totland er aktuell med egen CD (han er mannen til Silje Nergaard) og er også velskolert. Jeg er enig i at versjonene de har laget av en del av sangene er "lightversjoner" av de originale sangene, men det står de fritt til å avgjøre selv. Denne situasjonen er litt ny fordi her er det dansen og danserne som står i sentrum - musikken skal her ha funksjonen som bakgrunnsaktør. Likevel, uten musikken, ingen dans. Når disse musikerne og sangerne selv er hovedattraksjonen og det er konsertfortoner det hele seg annerledes: da vil arrangementene på sangene vært mer komplekst og vi som publikum vil få en helt annen opplevelse, fordi de da vil utfylle en helt annen funksjon, der de selv styrer og leder.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #9 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er ikke enig med dere som er nagative til sangerne. Både musikerne og sangerne er meget godt skolerte og profesjonelle(musikkutdanningsinstitusjoner som Musikkhøgskolen, konservatorier i oslo, Tronhjem og utlandet), sangerinnen har studert ved jazzlinjen ved musikonservatoriet i Trondhjem og sangeren Heine Totland er aktuell med egen CD (han er mannen til Silje Nergaard) og er også velskolert. Jeg er enig i at versjonene de har laget av en del av sangene er "lightversjoner" av de originale sangene, men det står de fritt til å avgjøre selv. Denne situasjonen er litt ny fordi her er det dansen og danserne som står i sentrum - musikken skal her ha funksjonen som bakgrunnsaktør. Likevel, uten musikken, ingen dans. Når disse musikerne og sangerne selv er hovedattraksjonen og det er konsertfortoner det hele seg annerledes: da vil arrangementene på sangene vært mer komplekst og vi som publikum vil få en helt annen opplevelse, fordi de da vil utfylle en helt annen funksjon, der de selv styrer og leder. ← Det er mulig det er profesjonelle musikere som fungerer bedre i en annen sammenheng. Det står ikke i veien for det faktum at det høres både uproft og ikke minst svært kjedelig ut til tider i programmet. Dette kan ha med både lydmix og arrangement å gjøre, ikke vet jeg. Samboeren min reagerte sterkere enn meg på spesielt den kvinnelige vokalisten, og han er både kunnskapsrik, "bredt anlagt" og (tildels) utøvende musiker selv. (At man er noens ektefelle synes jeg ikke er noe kvalitetstegn i seg selv, jeg da - se bare på Eggum/Huuse )
Trampe Skrevet 6. mars 2006 #10 Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde det første programmet av "skal vi danse" på i bilen. Bildet kommer ikke inn når man kjører, så det var bare lyden som var på. Det var helt forferdelig å høre på! De sangerne er kanskje flinke i andre sammenhenger, men det har til dags dato ennå ikke vært et program der de har sunget rent. Jeg synes det er latterlig at de får lov til å være på TV.
Skravla Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Ettersom det er dansen som skal være i sentrum så synes jeg det er unødvendig med sangere i det hele tatt. Orkesteret klarer jobben fint.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #12 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er ikke enig med dere som er nagative til sangerne. Både musikerne og sangerne er meget godt skolerte og profesjonelle(musikkutdanningsinstitusjoner som Musikkhøgskolen, konservatorier i oslo, Tronhjem og utlandet), sangerinnen har studert ved jazzlinjen ved musikonservatoriet i Trondhjem og sangeren Heine Totland er aktuell med egen CD (han er mannen til Silje Nergaard) og er også velskolert. Jeg er enig i at versjonene de har laget av en del av sangene er "lightversjoner" av de originale sangene, men det står de fritt til å avgjøre selv. Denne situasjonen er litt ny fordi her er det dansen og danserne som står i sentrum - musikken skal her ha funksjonen som bakgrunnsaktør. Likevel, uten musikken, ingen dans. Når disse musikerne og sangerne selv er hovedattraksjonen og det er konsertfortoner det hele seg annerledes: da vil arrangementene på sangene vært mer komplekst og vi som publikum vil få en helt annen opplevelse, fordi de da vil utfylle en helt annen funksjon, der de selv styrer og leder. ← Jeg synes dette bare viser at utdanning ikke er verdt noe uten talent i den bransjen.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #13 Skrevet 6. mars 2006 Får det ikke med meg, for jeg konsentrer meg om danserne ← Samme her, jeg har faktisk ikke reagert noe negativt på sangerne. Har ikke tenkt så mye over det, annet enn at jeg synes det er bra at det brukes slike varierte sanger som folk flest kjenner igjen.
tuji Skrevet 6. mars 2006 #14 Skrevet 6. mars 2006 Utdannelse er ingen garanti for talent. Personlig liker jeg ikke stemmen til hverken den ene eller andre av disse to, og irriterer meg over at de bytter sjanger på sangene. Får litt samme følelsen som når skolekorpset spilte The final countdown.
tobo Skrevet 6. mars 2006 #15 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er ikke aldeles ikke negativ, men synes sangerne stinker!!!!
Catzy Skrevet 6. mars 2006 #16 Skrevet 6. mars 2006 Jeg synes at hun dama synger sånn noenlunde OK, men han fyren kunne man fått billig av meg. Bare orkester hadde vært helt greit. Orkesteret swinger det av. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #17 Skrevet 6. mars 2006 Jeg synes at hun dama synger sånn noenlunde OK, men han fyren kunne man fått billig av meg. Bare orkester hadde vært helt greit. Orkesteret swinger det av. Catzy ← Jeg er enig med deg i at orkesteret spiller bra! Jeg har hørt disse to sangerne ved andre anledninger, der de har holdt solo-konserter med eget band og jeg synes det var veldig bra. Det kan kanskje ha noe med lydforholdene å gjøre, ikke vet jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #18 Skrevet 6. mars 2006 Får litt samme følelsen som når skolekorpset spilte The final countdown.← Det var en god sammenligning!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #19 Skrevet 6. mars 2006 Trådstarter her: Godt å se at jeg ikke er helt alene om å henge meg opp i det. Kan være som noen nevner, kanskje det låter bra i salen, men ikke på tv? Jeg ble egentlig overrasket over at han har vært så dårlig, trodde han var litt mer proff. Hun kjenner jeg ikke så mye til, men jeg regner jo med at de har fått jobben fordi de har skal være dyktige.
Twigi Skrevet 6. mars 2006 #20 Skrevet 6. mars 2006 hennes versjon av madonnas hung up var helt grusom... til og med typen min reagerte på det å han bryr seg ikke om slik musikk... ← Hel enig - det var direkte grusomt. Syntes synd på danserne som måtte øve til det der - elelr enda verre: øve til madonna og så danse på direkteprogram til den grusomme versjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå