Gå til innhold

Må man informere om hpv virus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått beskjed om at jeg har dette viruset. Kjipt å ha, men spørsmålet blir om jeg skulle hatt sex ville du informert eller ikke hatt sex? 

Anonymkode: 022a6...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Informert og evt brukt femidom/kondom. 

Anonymkode: 8c86c...01a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk påvist det nylig. Fortalte det til kjæresten. Så tok vi vaksinen sammen.

De fleste har hatt eller har viruset gjennom hele livet. Påvises kun ved gynekologisk undersøkelse og ingen mulighet for menn å sjekke tross at det er de som er bærere🤷

Sjansen for å utvikle kreft er veldig lav for menn og også med kvinner så lenge det følges opp årlig.

Som oftest går hpv tilbake av seg selv.

Anonymkode: 8dac3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke plikt til å si ifra om dette, men av moralsk plikt hadde jeg gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du gir selvsagt beskjed, bruk kondom.. Smitter videre og de videre igjen..

Anonymkode: 908ba...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn kan ikke teste seg? Kan en mann ta vaksine som beskytter og fjerner eventuelt virus? Er i 40 årene så får ikke noe vaksine gratis. Men vil ikke smitte en ny dame eller bidra til spredning

Anonymkode: a7f1a...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn kan ikke teste seg? Kan en mann ta vaksine som beskytter og fjerner eventuelt virus? Er i 40 årene så får ikke noe vaksine gratis. Men vil ikke smitte en ny dame eller bidra til spredning

Anonymkode: a7f1a...7c8

nei en mann kan ikke teste seg, ja en mann kan (og bør) også ta vaksinen. Hilsen hun som nettopp har fjernet livmor livmorhals, og eggledere, grunnet livmorhalskreft, til tross for at jeg fulgte screeningsprogrammet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...